Cu o înălțime de 1611 milimetri, noul GLA este cu 10 cm mai înalt decât predecesorul său. Spațiul destinat picioarelor, pentru locurile din spate, este mai generos – chiar dacă noul GLA este acum cu 1,5 centimetri mai scurt.

Modelele 4MATIC sunt dotate standard cu pachetul Off-Road Engineering. Aceasta include un program adițional pentru conducere, o funcție de asistență pentru rularea în pantă, o animație off-road pe display-ul media, iar împreună cu farurile MULTIBEAM LED, o funcție specială de lumină, pentru traseurile off-road.

Funcție pentru unghiul mort ca să nu deschizi ușa în fața bicicliștilor

Funcțiile îmbunătățite ale Pachetului de asistență la rulare includ, spre exemplu, funcția pentru manevrele de conducere, funcția pentru banda de urgență, asistent pentru unghiul mort care semnalează șoferului aproprierea bicicliștilor sau a altor autovehicule dar și un sistem de semnalizare al pietonilor aflați în proximitatea trecerilor.

Echiparea standard a noului GLA include Active Lane Keeping Assist și Active Breaking Assist. În anumite situații, GLA-ul este capabil să conducă semi-automat, monitorizând atent situația traficului, cu ajutorul sistemelor îmbunățite de camere și radar, care îi permit să vadă în depărtare.

Partea frontală se revarsă peste stâlpul de susținere, înspre geamuri, oferind o imagine compactă. La fel ca restul modelelor SUV Mercedes-Benz, grilajul radiatorului prezintă deschideri distinctive de-a lungul fantei de ventilație și o stea, poziționată central.

Atât structura de protecție multilaterală cât și barele de antiîmpănare din față și spate, amplifică proporțiile SUV-ului și accentuează caracterul său off-road.

Interiorul lui Mercedes GLA

Tabloul de bord este simplu și prezintă decupaje optice pentru șofer și pasager. Decupajele alocate șoferului încadrează unitatea de afișaj, disponibilă în trei variante: cu două ecrane de 7-inch (17,78 cm), cu un ecran de 7 și unul de 10,25 inch (26 cm) și versiunea lată cu două ecrane de 10,25 inch. Pe partea pasagerului, aria decupată este finisată cu un element decorativ.

Inclus standard este și sistemul de infotaiment operat intuitiv, MBUX (Mercedes-Benz User Experience). Acesta poate fi activat prin control vocal, folosind sintagma “Hey Mercedes”. MBUX poate fi configurat individual, cu o varietate de opțiuni.

Deși mai scurt decât predecesorul său, la exterior, noul GLA dispune de un interior mai spațios, mai ales în ceea ce privește spațiul pentru picioare pentru pasagerii din spate, sau compartimentul pentru bagaje. Poziția scaunelor, pentru șofer și pasager, este mai înaltă și mai dreaptă decât cea a modelului precedent, prin urmare, mult mai potrivită pentru un SUV, aceștia fiind așezați cu 97 mm mai sus decât în cazul modelului precedent iar vizibilitatea 360° a fost de asemenea îmbunătățită.

Atenție sporită la traficul din jur: sistemele de asistentă pentru șofat

Noul GLA oferă asistență și suport cooperativ pentru conducere. Cele mai noi funcții ale Pachetului de asistență la rulaj includ funcțiile de viraj, de bandă urgență, de avertizare în unghiul mort și atunci când pietonii sunt detectați în apropierea trecerilor.

Sistemul de Asistență la rulare (echipările opționale depind în funcție de țară și nivel de echipare) include:

  • Asistent activ pentru păstrarea distanței între autovehicule DISTRONIC cu funcțiile:

    • Frânare pentru autovehiculele în staționare

    • Mișcări automate într-un ambuteiaj, cu ajutorul funcției Active Parking Assist și al navigației

    • Activarea funcției ‘gliding”, în modul de conducere ECO drive

  • Active Steer Assist cu funcțiile:

    • Active Emergency Stop Assist – cu deschidere automată și apel de urgență către Centrul de Urgență Mercedes-Benz, atunci când vehiculul se află în repaos (disponibil în funcție de țară)

    • Funcție dedicată benzii de urgență – în ambuteiaje, pe autostradă, la viteză de sub 60 km/h

  • Active Speed Limit Assist care reacționează la schimbările limitelor de viteză, cu ajutorul Traffic Sign Assist, ajustează viteza în funcție de rută și înainte de viraje, sensuri giratorii, intersecții, cabine pentru taxe de șosea sau ambuteiaje dar și după intrarea/ieșirea de pe autostrăzi, drumuri principale – cu Live Traffic Navigation.

  • Evasive Steering Assist

  • Active Lane Keeping Assist

  • Active Blind Spot Assist

  • Active Brake Assist cu funcția pentru manevre de condus și marșarier

  • PRE-SAFE® PLUS: Poate detecta o posibilă coliziune din spate. Dacă pericolul persistă, sistemul poate aplica ferm frâna, minimizând riscul leziunilor prin reducerea șocului cauzat de un impact din spate.

Noul GLA dispune de funcția de spălare deja familiară de la modelul GLS. Cu o singură comandă, oglinzile exterioare sunt pliate iar geamurile laterale și trapa sunt închise. Senzorul pentru ploaie este dezactivat, astfel încât ștergătoarele vor rămâne închise pe durata spălării. Sistemul de aer condiționat se adaptează modului de recirculare a aerului. Aceste setări sunt automat dezactivate când șoferul părăsește spălătoria și accelerează la o viteză de peste 20 km/h.

Modelele 4MATIC dispun de pachetul Off-road Engineering ca echipare standard. Componentele pachetului includ:

  • În combinație cu farurile MULTIBEAM LED, aceste modele au o funcție specială de lumină off-road, care poate fi activată în modul de rulare Offroad. Această funcție face mai ușoară identificarea obstacolelor pe timp de noapte.

  • Pachetul include și un mod extra de conducere. Acesta poate adapta atât caracteristicile sistemului 4MATIC cât și puterea oferită de motor, și funcția de control ABS, pentru traseele off-road ușoare. Poate fi activată prin butonul DYNAMIC SELECT.

  • O animație a situației de condus poate fi activată pe display-ul media.

  • Downhill Speed Regulation (DSR)

Motoarele noului GLA

Noul GLA se bazează pe motoarele sale cu 4 cilindri, acționate de benzină sau diesel, complet modernizate pentru această nouă ediție compactă. În comparație cu generația precedentă, motoarele sunt caracterizate de un randament crescut, cu emisii și eficiență îmbunătățite.

Varianta entry-level pentru modelele alimentate cu benzină este M 282 cu un volum de 1,33 litri pentru GLA 200 (consum combinat de combustibil de 7,4-6,5 l/100 km, emisii combinate CO2 168-148 g/km).

Variantele diesel ale noului GLA sunt acționate de motorul premium de doi litri OM 654, adaptat pentru instalare transversală. Motorul diesel de doi litri întrunește cerințele RDE (Real Driving Emissions) Stadiul 2 și este certificat Euro 6d. Motorul este disponibil în două clase de putere, de 110kW/150 CP și 140 kW/190 CP, cu tracțiune frontală sau 4MATIC și transferă puterea către transmisia cu dublu ambreiaj 8G-DCT.

Cu noul GLA, familia de autovehicule compacte a Mercedes-Benz include acum 8 modele. Cu trei variante de lungime, tracțiune față sau integrală, variante de alimentare cu benzină, diesel sau modele hybride, gama de compacte este una variată. Unul din patru autoturisme Mercedes-Benz vândute în 2019 a fost un model compact: mai mult de 667.000 unități Clasa A și B, CLA, CLA Shooting Brake și modelele precedente GLA și GLB au fost comercializate anul trecut. Acest lucru a dus la depășirea ultimului record înregistrat în 2016, cu mai mult de 30.000 de unități.

De la lansarea primului Mercedes-Benz Clasa A în 1977, primul autovehicul compact al Mercedes-Benz, mai mult de șapte milioane de automobile compacte au fost livrate în întreaga lume. De la lansarea pe piață a GLA-ului în 2014, mai mult de 1 milion de unități au fost livrate clienților de pretutindeni.

Mai mult, un model EQ Power cu a treia generație de hybrid drive va fi disponibil în prima jumătate a acestui an, iar modelul complet electric Mercedes-Benz EQA, este preconizat pentru finalul acestui an.