Motorul de căutare începe cu o casetă de text mare care întreabă utilizatorul „Ce căutați?”. Dar, mai degrabă decât să returneze o listă simplă de link-uri, SearchGPT încearcă să le organizeze și să le dea sens, notează The Verge. Într-un exemplu, motorul de căutare rezumă constatările sale privind festivalurile de muzică și apoi prezintă scurte descrieri ale evenimentelor, urmate de un link de atribuire.

Într-un alt exemplu, acesta explică când să se planteze roșiile înainte de a defalca diferitele soiuri ale plantei. După apariția rezultatelor, puteți pune întrebări suplimentare sau puteți face clic pe bara laterală pentru a deschide alte linkuri relevante.

SearchGPT este doar un „prototip” pentru moment. Serviciul este alimentat de familia de modele GPT-4 și va fi accesibil doar pentru 10 000 de utilizatori de test la lansare, spune purtătorul de cuvânt al OpenAI, Kayla Wood, pentru The Verge. Wood spune că OpenAI lucrează cu parteneri terți și utilizează fluxuri directe de conținut pentru a-și construi rezultatele căutării. Scopul este de a integra în cele din urmă caracteristicile de căutare direct în ChatGPT.

Acesta este începutul a ceea ce ar putea deveni o amenințare semnificativă pentru Google, care s-a grăbit să integreze funcții de inteligență artificială în motorul său de căutare, temându-se că utilizatorii se vor îndrepta către produsele concurente care oferă primele instrumentele. De asemenea, OpenAI se află într-o competiție mai directă cu startup-ul Perplexity, care se prezintă ca un motor de „răspunsuri” AI. Perplexity a fost criticat recent pentru o funcție de rezumate AI despre care editorii au afirmat că le fură munca.

OpenAI spune că are o abordare semnificativ diferită. Într-o postare pe blog, compania a subliniat că SearchGPT a fost dezvoltat în colaborare cu diverși parteneri de știri, care includ organizații precum proprietarii The Wall Street Journal, The Associated Press și Vox Media. „Partenerii de știri au oferit un feedback valoros, iar noi continuăm să le solicităm contribuția”, spune Wood.

Editorii vor avea o modalitate de a „gestiona modul în care apar în funcțiile de căutare OpenAI”, scrie compania. Aceștia pot renunța ca conținutul lor să fie utilizat pentru a antrena modelele OpenAI și să apară în continuare în căutare.

„SearchGPT este conceput pentru a ajuta utilizatorii să se conecteze cu editorii prin citarea și legarea proeminentă la aceștia în căutări”, potrivit postării de blog a OpenAI. „Răspunsurile au atribuții și linkuri clare, în linie, cu nume, astfel încât utilizatorii să știe de unde provin informațiile și să se poată angaja rapid cu și mai multe rezultate într-o bară laterală cu linkuri sursă.”