66% dintre cei intervievați aleg să călătorească în România, reprezentând o sumă a două segmente: 51% - cei care doresc să călătorească doar în interiorul țării și 15% - cei care au planuri să meargă atât în țară cât și în afara țării.

Sejururile în străinătate sunt mai puțin vizate anul acesta, 15% vor călători atât în străinătate, cât și în țară iar 10% doar în străinătate. Destinațiile în afara țării sunt de interes într-o măsură mai mare pentru cei cu venituri ridicate, dar și pentru locuitorii din București și Ilfov.

Pentru anul 2022, 88% dintre români spun că vor merge într-o vacanță.

Prognoza planurilor se schimbă în bine pentru anul viitor, românii sperând să călătorească mai mult decât în 2021. Dorința lor de a călători în afara țării crește de la 25% la 50%, ceea ce înseamnă că ne putem aștepta la un recul pentru turismul intern. Rămân de interes vacanțele locale, dar poate scădea frecvența, durata sau bugetul alocat, în condițiile în care vacanțele în străinătate prind un asemenea avânt în 2022.

“Revenind la anul curent, cifrele ne arată că turismul românesc se bucură de un public larg anul acesta, dornic să exploreze și să se relaxeze. Pentru 2022, oamenii vor să călătorească în străinătate, ceea ce ne putem aștepta să se întâmple și în celelalte țări. Astfel că abordarea sectorului va trebui să fie una adresată atât românilor cât și străinilor.”, a declarat Andreea Coriu de la AHA Moments.

“În această vară românii au preferat într-o mare măsură turismul intern, însă acel turism de calitate și explorare care să le dea sentimentul unei vacanțe mai deosebite. Prin urmare segmentul de "Turism Epic" a fost la mare cerere. În 2022, nevoia de vacanțe deosebite nu se va schimba, dar românii speră să le găsească mai mult în străinătate. Pentru proprietarii de pensiuni și furnizorii de experiențe din România asta înseamnă un nivel mai crescut de competiție. Vor avea succes acele gazde care vor reuși să se promoveze mai bine, să fie prezente pe platformele de rezervări relevante și să își susțină notorietatea și reputația atât pentru români, cât și pentru străinii care vor veni la noi.”, a declarat Raluca Jianu, cofondator Epic Visits.

Studiul a fost realizat în rândul a 1203 români, femei și bărbați cu vârste cuprinse între 16-55 de ani din mediul urban. Datele au fost colectate online în luna mai a anului 2021.