„În perioada de lockdown, vânzările de produse naturiste și suplimente alimentare au crescut exponențial în online, pe fondul restricțiilor impuse în magazinele fizice unde acestea sunt comercializate în mod tradițional – magazine de tip plafar, farmacii etc. Cu o experiență de achiziție seamless în ecommerce, în acea perioadă, mulți dintre clienți au continuat să cumpere din magazinele online și după ce comerțul tradițional a fost redeschis, astfel că piața de produse naturiste online a intrat pe un trend ascendent care va accelera în perioada următoare, odată cu adopția curentului <<alimentaţia ca medicament>> în rândul românilor”, spune Octavian Jomir, CEO Esteto.ro.
Anul trecut, categoria de produse naturiste și suplimente alimentare listate pe Esteto.ro a crescut cu 1.800%, iar tendința de creștere se menține și în 2021. Vânzările din categorie sunt susținute atât de schimbarea obiceiurilor de consum ale clienților, cât și de oferta actualizată constant în site.
Categoria de produse naturiste și suplimente alimentare, lansată în 2019, listează deja 12.000 de produse vândute de Esteto.ro și de partenerii din marketplace, respectând normele impuse în depozitarea și comercializarea produselor naturiste – fiind necesare un nivel controlat de temperatură și umiditate și o autorizație specială eliberată de ANSVSA. În prezent, 10% din comenzile plasate pe Esteto.ro includ produse naturiste și organice și suplimente alimentare. În topul vânzărilor din categorie se află remediile naturiste, suplimentele alimentare și produsele pentru slăbire și modelare.
O categorie tot mai importantă de clienți este reprezentantă de românii interesați de un stil de viață sănătos, pe care îl pot susține și prin alimentație și alte tipuri de produse provenite din surse sigure, de aceea aleg produse naturale fără aditivi, coloranți sau conservanți.
„Observăm o tendință în rândul unei anumite categorii de clienți, precum reprezentanții generațiilor Mileniară și Z care, influențați de contextul sanitar actual, au devenit mai conștienți și sunt preocupați de impactul asupra organismului propriu și a mediului pe care îl generează prin rutinele lor zilnice”, mai spune Octavian Jomir.
25% dintre clienți cumpără produse naturiste pe baza recomandărilor de la specialiști
Atunci când achiziționează produse naturiste, românii se bazează, în principal, pe recomandările făcute de specialiști pentru a-și rezolva anumite probleme. Astfel, un sfert dintre femeile din România aleg produsele în funcție de recomandările primite de la dermatologi, nutriționiști, cosmeticieni, potrivit unui sondaj Esteto.ro, realizat la finalul lunii mai, pe un eșantion de 4.995 de respondenți, dintre care 98% femei. Totodată, membrii familiei sau prietenii au un cuvânt de spus în legătură cu produsele achiziționate în 16% din cazuri, iar recomandările venite din Social Media contează pentru 14% dintre românce.