Nu sunt puține afacerile care s-au închis pentru că antreprenorii au avut mâna largă și nu au știut să-și gestioneze banii cum trebuie. Sau pentru că, pur și simplu, nu au știut cum să atragă finanțare.

Iar dacă ești unul dintre tinerii care își doresc să pună pe picioare o afacere, riscul de a te pierde prin hățișurile administrării finanțelor startup-ului este cu atât mai mare. Vorbim aici despre necunoștința de cauză asociată cu lipsa de experiență a tinerilor millennials, dar și despre faptul că o parte dintre investitori sunt mai predispuși să finanțeze antreprenori care au deja un track record dovedit.

Iată câteva greșeli pe care ar fi bine să le evitați când vine vorba despre gestiunea fondurilor la începutul unui business. Asta pentru a nu vă regăsi printre cei care au încercat să reușească pe cont propriu și au dat greș.

Administrare deficitară a cash flow-ului

Mai ales în primele momente de existență ale startup-ului, banii care intră și ies din firmă trebuie contorizați extrem de bine. Există studii care spun că mai mult de 80% din afaceri eșuează pentru că nu acordă sufiecientă atenție cash-flow-ului.

Pentru a evita acest lucru, uitați-vă cu atenție la veniturile care intră în firmă și la cheltuieli. Puteți face asta foarte simplu, chiar și cu Excel.

Vrei să strângi bani prea devreme și ceri o sumă prea mare

Mulți antreprenori văd în suma pe care reușesc să o ia de la un investitor un indicator al succesului startup-ului pe care l-au fondat. Însă, focusul prea mare pe atragerea finanțării poate dăuna afacerii pentru că vei ajunge să îți dedici mai tot timpul încercând să convingi investitori și nu te vei mai concentra pe produsele sau serviciile pe care le dezvolți.

Încercarea de a controla fiecare aspect al startup-ului

Nu este ceva neobișnuit să îți dorești să cunoști fiecare aspect al business-ului pentru că ești convins că tu ești singurul care știe cel mai bine produsul sau planul de afaceri, însă riști să te epuizezi. Pentru că ești un antreprenor tânăr, la prima ta aventură antreprenorială, ar fi mai bine să cauți sfatul unor persoane cu mai multă experiență (consultanți financiari, mentori, advisori pe care îi poți lua în board-ul firmei). Sau, cel mai bine ar fi să angajezi o echipă care te poate ajuta pe diverse zone ale afacerii.

Nu gestionezi bine pe ce cheltuiești banii

Există o posibilitate foarte mare să ajungi să te axezi prea mult pe dezvoltarea produsului și să investești, pe lângă timp, și o grămadă de bani, și să uiți să mai păstrezi din fonduri și pentru marketing. Adică tocmai pentru activitatea care îți poate face produsul cunoscut.