Descoperă mai multe oportunități de la Crossover pe portalul de joburi al companiei.


Dacă a pornit în urmă cu aproape 6 ani de la o remunerație anuală de 100.000 de dolari pe an (8.300 de dolari pe lună) și 3 direct reports, acum el câștigă 200.000 de dolari pe an (16.600 de dolari pe lună), are 10 direct reports și circa 100 de oameni de pe 6 continente în echipa sa.

Crossover este o companie din SUA care deși nu are sediu în România, recrutează de la noi specialiști IT care să lucreze de la distanță. Obiectivul său este să-i recruteze pe cei mai buni români din IT-ul mioritic. Pentru asta, compania este dispusă să plătească onorarii la nivel de Silicon Valley, de câteva ori mai mari decât orice altă companie cu sediul în țara noastră.

Însă, pentru un plus de responsabilitate, auto-disciplină și diligență, Crossover recrutează specialiști dispuși să lucreze în regim self-employed. Și este de înțeles. Dacă nu ai sediu într-o anumită țară este cam dificil să gestionezi angajați care lucrează remote. De aceea, compania caută un anume profil psihologic.

„Constanța noastră este schimbarea. Asta îmi place enorm aici. Cred că oriunde în altă parte m-aș plictisi enorm. Mereu ai o mulțime de lucruri noi de învățat. Este însă adevărat că Crossover este pentru oameni care muncesc, care sunt responsabili, auto-didacți și disciplinați. Aici nu ai un manager care să stea mereu după tine să-ți amintească să nu mai stai o oră în pauza de țigară sau 3 ore la prânz. Nu este greu. Este complexă munca aici, dar nu este greu, chiar dacă vorbim de entry to middle level, însă este important să ai dorința de a crește. De aceea, de multe ori îmi place să spun că Crossover are mentalitate de start-up și finanțare de mare corporație”, povestește Ella Macoveanu, care a fost recrutată de Crossover în urmă cu 5 ani. Însă, de când se știe și-a dorit sa fie pe cont propriu, să fie independentă, să fie liberă să aleagă.

Astfel, dacă te-ai hotărât să renunți la statutul călduț de angajat, pentru a avea în sfârșit banii pe care crezi că îi meriți, iar Crossover.com este opțiunea pentru tine, este simplu: aplică pentru pozițiile care te interesează, obține rolul potrivit, dă-ți demisia de la actualul job și caută rapid o firmă bună de contabilitate care să te sfătuiască ce entitate juridică ți se potrivește și să te sprijine în derularea formalităților. Ai opțiunea de a deschide un PFA, o firmă neplătitoare de TVA sau o firmă plătitoare de TVA. Dacă de miști repede în circa 2 săptămâni totul e gata.

În România, se spune că un contabil este cel mai bun prieten al oricărui antreprenor, pentru că, atenție, odată ce devii persoană juridică, ești un mic antreprenor. Hățișul birocratic este mare la noi, dar un contabil bun se ocupă de toate în numele tău și pentru tine. Te reprezintă la Registrul Comerțului, la ANAF, la Trezorerie, în relație cu Casa Națională de Asigurări de Sănătate, Inspecția Muncii și alte instituții în funcție de nevoi.

Ar fi bine să accesezi la început de drum și serviciile unei firme micuțe de avocatură specializată în drept comercial. Cum o găsești? Dai un search în Google. O firmă profesionistă are site bun și îți răspunde repede, este clară în explicații și în fee-uri. Un avocat bun te poate sprijini cu template-ul de contract de prestări servicii și îți poate explica de asemenea regimul juridic căruia de subordonezi în relație cu clientul, Crossover, în cazul acesta.

Nu în ultimul rând e bine să îți alegi și banca pe care o vei folosi în scop comercial. Pentru un client companie americană, poți lua în calcul o bancă ce ofere conturi în dolari ca să nu ai comisioane mari la cursul de schimb. Tot pentru a avea comisioane mai mici la transferurile bancare, e bine să ai conturile personale la aceeași bancă la care ai conturile de persoană juridică.

Și ar mai fi un ultim aspect de luat în calcul. Să-ți faci și semnătură electronică. Te va ajuta mult în relația cu clientul, autoritățile și furnizorii tăi. Nu mai este nevoie să printezi orice document, să-l semnezi, scanezi și apoi sa-l trimiți mai departe. În România, cea mai populară și larg acceptată opțiune (mai ales de către autorități) este DigiSign.