Medalioanele inteligente PetRadar au un cod QR care, odată scanat, afișează un profil online al animalului de companie care include toate informațiile de contact ale proprietarului, precum și descrieri și detalii medicale care să ajute persoanele care găsesc câini sau pisici să le returneze rapid și în siguranță. Mai mult, proprietarii vor primi alerte GPS cu locația scanărilor, ceea ce ajută la localizarea animalelor pierdute.

De la Turbo, un motan plimbăreț, la un startup

România are 10 milioane de animale de companie și este țara pe primul loc în UE la numărul de proprietari de câini și pisici. O treime din animalele de companie sunt pierdute la un moment dat, conform datelor din SUA, iar fondatorul Tudor Hanea crede că cifrele în România sunt și mai mari.

Dacă ne uităm pe grupurile de Facebook ale iubitorilor de animale sau pe stâlpurile orașelor, vedem că multe dintre ele se pierd, ceea ce pare a fi o constantă care nu se va schimba.

Turbo

Tudor are un motan, Turbo, care ieșea pe afară la o plimbare și se pierdea în vecini. Din fericire, Turbo știa să se întoarcă acasă, doar că avea o dietă specială, iar stăpânii lui aveau nevoie să transmită asta și vecinilor pe la care ateriza motanul.

”Inițial i-am pus un medalion pe care am scris - vă rog nu îl hrăniți - alături de medalionul cu numele și telefonul, dar când l-a pierdut, ne-a venit ideea să folosim un cod QR care să ducă la un profil online unde să includem toate informațiile pe care voiam să le transmitem”. Și de aici a pornit PetRadar.

85% dintre animale în brațele stăpânilor

Promisiunea PetRadar e că 85% dintre animalele pierdute să fie reunite cu stăpânii lor, date bazate pe o analiză făcută înainte ca echipa să lucreze la proiect.

În cercetarea inițială au găsit un produs similar în SUA, business care lucrează în principal cu servicii de pet licensing din primării de localități și care are o bază de date cu un milion de animale de companie, iar rata lor de recuperare era estimată undeva la 85-90%. Așa că PetRadar se așteaptă la un procent similar.

Daniel, Andreea și Tudor, fondatorii PetRadar

Procesul e simplu: găsești un animal, îi scanezi medalionul și ajungi în profilul lui online, plus că prin scanare poți trimite o alertă GPS cu locația către proprietarul care își caută animalul pierdut. Ca stăpân de animal de companie, poți vedea alerta GPS dacă cineva a scanat medalionul, și să știi astfel zona în care e.

”Un medalion PetRadar costă momentan 79 lei, mai puțin decât multe medalioane premium simple, doar cu un număr de telefon. Față de trackerele GPS, medalioanele PetRadar sunt comparabil mai ieftine (79 de lei versus aprox. 700 de lei, tracker-ul și abonamentul lunar), includ toate detaliile necesare despre animalul de companie și nu trebuie reîncărcate. Așadar, produsul nostru este mult mai accesibil pentru o plajă foarte largă de clienți”, completează Tudor.

Întreaga reuniune vine la pachet cu o educație a publicului, lucru pe care fondatorii PetRadar plănuiesc să-l facă și au început deja niște inițiative în acest sens:

  • donează medalioane gratuit pentru cei care adoptă căței de la ASPA și Kola Kariola, ONG-uri active în direcția adopțiilor de animale, în speranța că noii proprietari să asigure mai bine protecția animalelor de companie proaspăt adoptate.
  • în plus, lucrează la un ghid de adopții cu un medic veterinar și cu cei de la ASPA, care va ajuta noii stăpâni cu privire la alimentație, vaccinuri și la partea de educație cu privire la grija și responsabiliatea pe care o ai față de un animal de companie.

”Soluția noastră ajută la ameliorarea problemei, dar abandonul și responsabilizarea oamenilor cu privire la animalele de companie pierdute și găsite sunt teme complexe care necesită implicarea școlilor, a ASPA, a Poliției Animalelor și, nu în ultimul rând, a noastră ca cetățeni”, ne spune Tudor.

Miau și Ham de fericire și peste granițe

PetRadar s-a lansat la jumătatea anului acesta și au în prezent 50 de medalioane active, vândute atât online, cât și prin cabinetele veterinare cu care au început colaborarea.

Planul este să ajungă la 300 de medalioane lunar și să încheie primul an complet de activitate cu 80.000 de euro cifră de afaceri.

”Din toamnă ne așteptăm la o creștere puternică, odată că se termină perioada concediilor, dar și numărul de adopții crește undeva la 100 de câini lunar”, adaugă Tudor.

În paralel, PetRadar vizează și lansarea pe alte piese, ținta fiind Polonia și Ungaria, ambele fiind țări cu un număr mare de animale de companie per capita, undeva la peste 200 de câini/ 1000 de oameni.

Tudor ne spune că nu există un produs similar în niciuna din aceste 2 țări, că ar reuși să livreze cu firmele de curierat românești, dar și să se listeze pe platformele lor de ecommerce similare cu eMag.

Mai mult, PetRadar se gândește și la crearea unui marketplace, în care membrii comunității să aibă parte de reduceri și diverse beneficii pentru ei și animalele care le țin companie.

I-am întrebat dacă ar fi de interes să dezvolte o zonă și pentru animalele domestice din zona rurală, unde Tudor ne spune că a luat în calcul și această posibilitate, care ar fi o zonă de creștere pe care s-o exploreze cu ajutorul medicilor veterinari.

Într-un timp atât de scurt, PetRadar a reușit să adune povești cu final fericit. Ca de exemplu, returnarea unui câine din rasa Vizsla (vișlă sau vișlă maghiară este o rasă maghiară de câini de tipul brac, copoi sau prepelicar - n.red.). Știu asta pentru că proprietarul le-a scris, dar există sute alte de scanări de coduri săptămânal, unde mai pot fi alte povești cu final fericit.