Astfel că produsele nou lansate ajung pe piața din România mult mai rapid, în tot mai multe cazuri, chiar în primul val de la momentul lansării.
Drept urmare, cei de la evoMAG consideră că piața de ecommerce din România va crește cu 15% în acest an.
„Românii sunt consumatori de tehnologie. Își doresc și le face plăcere să aibă acces la noutățile din domeniu. Pentru că suntem într-un moment de creștere a consumului, marii producători de tehnologie încearcă să îl fructifice cât mai bine, astfel că investesc mai mult în România, alocă bugete mai mari pentru promovare, își comunică brandurile mai bine, lansează mai multe produse și fac lansările în România în același timp cu lansările internaționale, aduc produsele mai rapid în România și în stocuri mai mari”, spune Mihai Pătrașcu, CEO evoMAG, menționând că acest context va genera pentru anul 2019 o creștere a pieței de eCommerce din România cu aproximativ 15%.
Cel mai recent exemplu privind rapiditatea cu care produsele nou lansate sunt disponibile în România este iPhone 11. Anunțat pe 10 septembrie, a intrat imediat în România în sistem de precomandă, atât la operatorii telecom, cât și la retailerii online, iar primele livrări s-au făcut deja, începând cu 27 septembrie.
Mai rapid decât noile modele de iPhone au ajuns în România smartphone-urile lansate de Samsung – Galaxy S10 și Galaxy Note 10, aduse la noi în primul val, asta însemnând că România s-a aflat între primele țări din lume în care Samsung a adus noile telefoane.
La fel s-a întâmplat și în cazul smartphone-urilor Huawei P30 și Huawei P30 PRO, care au ajuns în România la o săptămână de la lansarea internațională.
Principalul factor pentru această stare de fapt este schimbarea comportamentului de consum al românilor care:
-
alocă sume mai mari, pentru a avea tehnologii de ultimă oră,
-
își doresc să aibă acces mai rapid la informații,
-
consumă mai mult conținut și sunt dispuși să plătească pentru asta,
-
accesează foarte des rețelele de socializare,
-
interacționează mai mult și mai rapid,
-
călătoresc mai mult și încearcă să importe stilul de viață din țările mai dezvoltate.