”Lecții pe care le-am învățat în dezvoltarea 7card pe care le aplicăm și aici. Țintim spre un business de tip Airbnb al birourilor, în care marii și micii proprietari de birouri pot pune pe platforma Pluria suprafețe neutilizate pe care să le monetizeze astfel. Vrem să fim o platformă extrem de flexibilă care redefinește complet modul în care companiile și angajații lucrează împreună”, a precizat Andrei Crețu în cadrul unei conferințe online de presă, adăugând faptul că dezvoltarea platformei Pluria a început în urmă cu 3 luni.

”Am pornit de la o problemă identificată în piață. În săptămânile de șoc din martie-aprilie a trebuit să lucrăm de acasă foarte mult. Este viitorul, așa va continua. Trendul macro este de remote work. Work from home este doar parte din acest trend”, menționează fondatorul Pluria.

COVID 19 a schimbat semnificativ modul de lucru în companii, în mai puțin de jumătate de an. Cele mai importante companii din lume, cu prezență în România și Europa, au aplicat deja o politică de remote work, 86% dintre directorii generali și fondatorii business-urilor implementând o astfel de strategie în firmele pe care le administrează.

Flexibilitatea, cuvântul de ordine în munca la distanță

”În același timp, 98% dintre persoane susțin că și-ar dori să aibă la job opțiunea de a lucra remote, potrivit unui studiu realizat de Founders Forum, care a analizat viitorul remote work-ului. Dacă înainte de pandemie, doar 3% dintre angajați lucrau astfel, în următorii cinci ani procentul estimat este de 30%. România va ține trendul și, la fel, marile orașe care sunt hub-uri de afaceri”, spune Andrei Crețu.

Din punctul de vedere al lui Andrei, a privi separat cele două variante de muncă – deplasarea la birou și munca de acasă – nu mai este sustenabil pe termen lung.

”Întors la birou, ca până în martie, nu mai pare să fie fezabil. Ne-am dat seama cât de bine e să nu mai petreci atât de mult în trafic. Și companiile și-au dat seama că principala barieră e că oamenii nu sunt productivi. Era teama că angajatul nesupravegheat nu ar mai avea același randament. Pe de altă parte, nici a lucra numai de acasă pe termen lung nu e sustenabil. Unii nu se pot concentra, sau nu mai reușim să ieșim din mood-ul de muncă și mergem spre alte probleme. Niciuna dintre variante nu e sustenabilă singură”, afirmă Andrei.

Astfel, fondatorul Pluria este de părere că în viitor, cuvântul de ordine este flexibilitatea în a construi noua politică de remote work.

”Aici e oportunitatea: viitorul remote work trebuie să include flexibilitate, o rețea de spații de birouri alternative. Simplist spus, Pluria e o rețea de birouri în care angajații pot lucra de oriunde vor. Vrem să oferim companiilor și angajaților această flexibilitate. Viitorul este ultra-flexibil, este părerea mea”, afirmă el.

Platforma Pluria pentru închirierea spațiilor de muncă

Companiile au acum la dispoziție un serviciu de tip abonament care permite accesul angajaților în spații de lucru variate disponibile în rețeaua Pluria, prima platformă B2B dedicată exclusiv acestui segment la nivel internațional. Platforma se lansează simultan în București, Cluj-Napoca, Berlin și Madrid, pentru prima fază de dezvoltare compania investind 200.000 de euro.

Serviciul este livrat prin intermediul unei aplicații mobile, disponibilă în Google Play și AppStore până la finalul lunii septembrie. În plus, companiile au parte de vizibilitate, transparență și control asupra activității angajaților, prin intermediul interfaței de administrare a Pluria.

“Modelul de business este unul simplu și intuitiv. Aducem împreună companiile și spațiile de lucru. Pentru companii, Pluria este instrumentul prin care angajatorii pot facilita un mediu de lucru optim pentru angajații care vor să lucreze remote, reducând astfel și costurile cu spațiile de birouri, indiferent dacă se extind sau își reduc activitatea. Iar angajații au astfel flexibilitatea de a lucra de oriunde, în condiții de siguranță, pentru cât timp doresc”, spune Andrei Crețu, fondator Pluria.

Odată descărcată aplicația, angajații companiilor pot vedea ce spații de lucru au la dispoziție și pot face rezervări în funcție de nevoile lor specifice, întâlniri cu un client ori cu colegii de departament sau pur și simplu un birou remote pentru a nu mai lucra de acasă. În tot acest timp, companiile știu, pe baza check in-urilor, distribuția forței de muncă în rețeaua Pluria.

Schemele de preț sunt adaptabile politicii de remote work a fiecarei companii, cu contracte lunare în regim on-demand (se achită doar când există utilizare a spațiilor de lucru) sau abonamente personalizate. Costul mediu pe ziua de lucru este de 12 euro, în funcție de particularitățile fiecărei companii în parte.

”Ne-am uitat să vedem câți mp se alocă per angajat, cheltuieli cu ei, ne-a rezultat o medie. În momentul de față, un angajat are un cost lunar între 450 și 600 de euro din punct de vedere al biroului. Dacă îi mută pe Pluria, costul este redus de la 5 până la 7 ori. Pentru noi un maxim ar fi de 170 de euro/lună (un abonament nelimitat care permite angajatului să lucreze de oriunde)”, explică Andrei.

În prezent, Pluria cuprinde aproape 50 de spații de lucru în București, Cluj-Napoca, Berlin și Madrid, cele mai multe fiind în Capitală (s-au alăturat platformei nume precum Commons, Impact Hub Bucharest, V7 Startup Studio, Beans&Dots, Talent Garden, Nod Makerspace, Cartier Hub sau câteva hoteluri din rețeaua Accor).

Până la finalul anului, se estimează că rețeaua Pluria – care se extinde zilnic - își va diversifica portofoliul de spații de lucru: spații de coworking , business lounge-uri, cafenele ready-to-work sau orice alt loc neconvențional (biblioteci, muzee etc) care poate funcționa ca spațiu de lucru.

“Primii noștri clienți, companii multinaționale, sunt acei early adopters, care și-au exprimat interesul încă din faza incipientă a proiectului Pluria. Au intuit că modul nostru de a lucra se va modifica radical și s-au adaptat noilor cerințe. Până la finalul anului, sperăm să avem în portofoliu un număr de 20 companii care să includă acest abonament în activitatea lor”, adaugă Andrei Crețu, precizând că aceste companii care au agreat să devină clienți Pluria sunt din IT și tehnologie.

Model cu aplicabilitate universală

În ceea ce privește lansarea Pluria în Berlin și Madrid, Andrei menționează faptul că au reușit deja ca într-o lună să semneze câteva parteneriate. Însă momentan, până când vor reuși să aibă echipe dedicate acolo, va fi doar un soft lauch.

”Vrem să avem o rețea pe care să o creștem acolo și să o adresăm. Scopul final este să avem o rețea perfect integrată și utilizabilă cross-country. Avem mari speranțe și încredere că se vor concretiza rapid și în afară”, spune el.

A decis lansarea și în afara granițelor pentru că și-a dat seama că modelul pe care l-au gândit are aplicabilitate universală. ”Vrem să ne mișcăm cât mai repede ca să avem avantajul primului sosit”, afirmă Andrei.

Spania a fost aleasă pentru că e în top din punct de vedere a ceea ce este util pentru dezvoltarea Pluria. ”Era în top 5, dar eu am și o afinitate pentru această țară. Iar Berlinul este alături de Londra, unul dintre centrele de startup-uri tech din Europa. Londra mi s-a părut un pic cam volatilă, cu Brexit, dar Berlinul mi s-a părut mai tangibil, iar un model validat acolo are șanse mari să fie replicat și în alte orașe din Germania sau din Europa”, adaugă fondatorul Pluria.

Pentru sucursalele din Berlin și Madrid, planurile de dezvoltare vizează atragerea unui număr de 50 de companii în portofoliul de clienți și a unui număr de 100 spații până la finalul anului 2021.

”Pentru început, în străinătate vom avea un soft launch, urmând să turăm motoarele la începutul anului viitor. Vom avea echipe în Madrid și Berlin, susținem acum interviuri pentru alegerea managerilor locali. Intenția noastră este să dezvoltăm Pluria în hub-urile de afaceri ale Europei”, spune Andrei Crețu.