Lectură de 1 min

Povestea merge mai departe

Abonează-te pe  
Nu, nu vreau să te invit la o sesiune de karaoke pe Vama Veche, deși suntem în sezon de plecări la mare. Dar vreau să vorbim de povești care știu să meargă mai departe. Și mai exact despre brand-uri și cum aleg să-și spună povestea dincolo de canalele proprii.
Povestea merge mai departe

Acest text a fost publicat prima oară în newsletter

Fii la curent cu lucrurile scrise de noi în fiecare zi la ora 9.00 dimineața prin newsletter-ul start-up.ro

Abonează-te aici

Am pornit cu gândul acesta după ce am fost la Art Safari, ediția pentru copii. Unde, pe lângă expoziție de marionete, jucării vechi, cinema și alte bucurii, câteva brand-uri au ales să facă activări care chiar se potriveau scopului. Și nu e ceva nou.

Vedem asta la toate festivalurile și chiar conferințele și talk-urile, puse toate sub cupola mare a evenimentelor. Aici e locul unde brand-urile pot să iasă din fluxul lor clasic de marketing și publicitate și să strălucească altfel.

Și mă bucură când văd că diverse brand-uri înțeleg brieful și creează povești în jurul unui mesaj pe care îl au de comunicat. Sigur, orice astfel de inițiativă are un fior comercial, dar sunt ocazii în care o pot face altfel.

De exemplu, la acest eveniment experimental de artă, am văzut și un brand care și-a construit mesajul în jurul ideii de picnic, și a construit o cameră cu o istorie a picnicului, cu date și un fir istoric a ieșirii cu păturica pe iarbă. A mers mai departe și a construit spații de desenat, de țipat liber și de făcut un puzzle gigantic.

Am găsit aici și brand-uri care au forțat un pic povestea și unde lucrurile nu au mai curs la fel de natural. Adică mai greu simți conexiunea cu un brand de carburant sau cu o bancă la un astfel de ”happening”.

Tot în această mini-vacanță destul de mare, de 1 iunie, am fost la un eveniment unde mai toate brand-urile pentru familii s-au înghesuit să fie. Cele mai multe făceau promo peste promo și dădeau lucruri gratuit, dar aici am găsit și o piscină gigantică, unde copiii se luptau să găsească dulciuri aruncate în mormanul de bile colorate.

Pentru că poți doar să fii prezent de dragul expunerii, sau poți să fii relevant. Și mai presus de relevanță, să fii și memorabil. Poate e defect profesional, dar eu observ activările brand-urilor și mă inspir din ele și pentru ce putem construi noi, la start-up.ro.

Pentru că am trecut de mult de faza în care e suficient să apari undeva. E nevoie de mai mult și e nevoie să construiești povești oriunde alegi să apari. Cu reclama pe site sau cu activarea la un eveniment.

Asa că vreau să te provoc să acorzi un pic de atenție spațiilor pe care le frecventezi, fie că e un eveniment sau un loc online de unde-ți iei o informație și să descoperi povestea din spatele unei relații ‘brand și locul unde a ales să fie’.

Și, dacă descoperi povești demne de un share, să-mi dai și mie un semn. O poți face la [email protected].

Abonează-te pe  

Citeste mai departe:
mai multe despre:

Pe aceeasi tema: