NN a pus bazele, alături de prima facultatea de antreprenoriat din România, EA - The Entrepreneurship Academy, iar acum invită orice persoană sau companie să investească în educația viitoarei generații de antreprenori, prin redirecționarea a 20% din impozitul anual pe profit sau pe venit.
În 2023, au fost deja acordate burse tinerilor care vor să învețe practic ce înseamnă să devină antreprenori, iar numărul lor va crește cu sprijinul comunității.
„România este un adevărat hub de creativitate și inovație și poate fi azi un tărâm al oportunităților pentru tinerii antreprenori. Ca în orice economie în dezvoltare, trebuie să privești atent și să găsești oportunități, zone care merită explorate, dezvoltate. Tinerii români au o reală aplecare spre asta. Dar ideea bună e doar punctul de pornire. Ce se întâmplă după, comunitatea care te poate sfătui sau sprijini, aici am simțit că mai este de lucru și ne-am implicat cu toată forța”, spune Cătălin Vasile, Chief Sales Officer la NN România.
NN România a ales să facă acest pas spre construirea unui ecosistem antreprenorial alături de EA - The Entrepreneurship Academy, prima universitate din țară care strânge la un loc experți, manageri și CEO, pentru a-i înzestra pe tinerii care visează să devină antreprenori cu toate skills-urile necesare reușitei în business.
E mai mult decât o facultate, e o școală a vieții de business, în care studenții învață din prima zi prin tehnici practice abilitățile esențiale pentru a reuși în afaceri.
Cătălin Vasile a fost și el antreprenor, într-o perioadă în care acest domeniu era încă în faza de pionierat. A pariat totul pe o idee în care a crezut foarte mult, însă contextul nu i-a fost favorabil.
„Am stat să mă gândesc la experiența aceasta și de ce am dat atunci greș. Mi-am dat seama că mi-a lipsit comunitatea. Viața de antreprenor, la momentul acela, era o viață foarte singuratică, erai tu cu ideea ta, erau puțini antreprenori în jur, ecosistemul nu era deloc dezvoltat și mi-am luat atunci angajamentul că eu personal trebuie să ajut sistemul de antreprenoriat românesc. În plus, acea experiență m-a ajutat. Eu cred că sunt un corporatist mai bun acum pentru că am o experiență antreprenorială. Mi-am luat lecțiile de acolo și cred că acum sunt un intraprenor care reușește să vadă dincolo de bucățica și rolul pe care îl are într-o organizație”, spune Cătălin Vasile.
Să fii antreprenor nu e o misiune ușoară. Într-un context economic și social incert, un singur lucru poate ajuta tinerii antreprenori să aibă curaj să continue: un ecosistem în care să găsească sprijin și sfat, în care să descopere alți antreprenori cu abilități complementare, să-și pună talentele la un loc și să se ajute reciproc să crească.
„Eu îmi iau foarte, foarte multă energie de fiecare dată când interacționez cu antreprenori, pentru că drive-ul pe care îl au, ambiția, determinarea să reușească, curiozitatea să încerce lucruri, curajul de a-și asuma riscuri sunt grozave și îți dau energie de fiecare dată când ești alături de ei. Vine acum o generație care mă fascinează. Nu doar că sunt extrem de creativi și au foarte multe idei, dar sunt foarte muncitori, curajoși și vor să învețe”.
În pofida provocărilor, România dă dovezi clare că vrea să devină antreprenorială. O arată cifrele. În 2022, erau 811.000 de microîntreprinderi, întreprinderi mici și mijlocii, cu 2,5 milioane de angajați din totalul de aproape 3,9 milioane din piața muncii din România. Asta înseamnă că mai mult de trei sferturi din forța de muncă de la noi este angajată în companiile de tip IMM. Mai mult, IMM-urile mai sunt fruntașe și la profitul net înregistrat - 62% din profitul net raportat în întreaga economie anul trecut.
EA - The Entrepreneurship Academy, școala antreprenorilor care vor construi România
În perioada studiilor, fiecare student la EA - The Entrepreneurship Academy își deschide propriul business și învață să-l crească prin cursuri aplicate de învățare practică, colaborare, schimbare culturală spre o mentalitate antreprenorială, cursuri de cash flow, balance sheet și drept, project management, vânzări, digital, marketing și CSR.
Studenții pleacă în fiecare an în câte un „learning journey” într-o țară străină, unde trebuie să caute singuri antreprenori și modele de business potrivite cu afacerile lor.
Mai departe, sunt susținuți să pornească propriul business încă din facultate. În prezent, 48% dintre absolvenții universității au deja propriul business, dintre care aproape 70% au pornit în timpul studiilor, înainte de vârsta de 23 de ani, cele mai cunoscute fiind Flip.ro, The Outfit, Glow2Go, Fustițe cu Luminițe, Confidas sau Difrnt.
Business-urile absolvenților au în prezent 426 de angajați și au generat numai în 2022 venituri cumulate de aproape 50 de milioane de euro, iar 8 din 10 sunt profitabile.
„Sprijinul NN consolidează forța cu care susținem această cauză a antreprenorilor în România și e o bucurie să vezi că nu ești singur și te întovărășești cu alți oameni care cred cu aceeași tărie în direcția aceasta. Ce ne-a strâns pe toți e această misiune de a oferi în România o educație revoluționară, care să echipeze tinerii la început de drum antreprenorial cu abilitățile reale și cu un mindset corect, care să îi ajute să construiască proiecte, companii, instituții, să le inițieze, să le dezvolte și să le conducă într-un fel sustenabil, etic și deștept, cu impact pozitiv în comunitățile din jur”, astfel definește Alexandru Ghiță, Președinte Entrepreneurship Academy, misiunea acestui proiect.
- Mihnea Țurloiu este unul dintre bursierii NN din 2023. Primele business-uri și tentative de antreprenoriat le-a avut la 14 ani. Împreună cu un prieten, a dezvoltat trei jocuri pe telefon care au fost lansate pe android. La 16 ani, deschidea o nouă afacere în zona de creare de software la comandă și începea să lucreze ca user experience designer.
Azi, după 4 luni de studii la EA - The Entrepreneurship Academy simte că i s-a deschis o lume despre care nu știa că există. „Am planuri foarte mari. Îmi place zona de tehnologie și vreau să mai dezvolt o companie tot în acest domeniu, dar pe nișa auto. Pentru mine este foarte important că sunt bursier NN. Sprijinul acesta a contribuit foarte mult la faptul că pot să studiez aici, în această universitate”, povestește Mihnea.
Pe lângă bursă, el și ceilalți studenți beneficiază și de mentorat unu la unu. Pentru că NN România s-a implicat în misiunea sa cu totul și susține nu doar financiar acest proiect, ci și prin experiența oamenilor săi de vânzări din toată țara.
„Vânzările reprezintă un proces pe care e important ca tinerii să-l învețe. Noi, la NN, avem cea mai bună forță de vânzări din România și mă bucur că m-am alăturat acestei forțe grozave. Ne-am asumat să dăm din cunoștințele noastre antreprenorilor care construiesc, care au idei grozave, au pasiune, au ambiție. Ei trebuie să învețe acest proces, să învețe ce trebuie făcut, ca să aibă rezultate și mai bune, iar noi, prin mentorat unu la unu, îi vom învăța să crească ceea ce construiesc”, spune Cătălin Vasile, Chief Sales Officer la NN România.
„Credem că NN e cea mai bună organizație de vânzări din România și poate să devină una dintre cele mai importante resurse de învățare pe zona de cum vinzi bine, cum comunici bine, cum construiești relații bine. Prin implicarea NN și a mentorilor NN, vom putea fi în poziția unică în România și în multe universități din Europa de a oferi studenților noștri un mentor individual fiecărui student din facultate pe dimensiunea acesta de învățare”, adaugă Alexandru Ghiță.
NN România invită companiile și persoanele fizice să i se alăture în susținerea tinerilor antreprenori
În antreprenoriat, ca în multe în viață, e vorba despre împreună. NN România invită orice persoană fizică sau companie care vrea să investească în educația viitoarei generații de antreprenori să susțină fondul de burse, AICI.
Companiile pot redirecționa 20% din impozitul anual pe profit sau pe venit, iar persoanele pot redirecționa 3,5% din impozitul anual pe venit sau pot susține prin contribuții personale, unice sau recurente. Sumele din fondul de burse vor fi alocate tinerilor care aplică la EA - The Entrepreneurship Academy, contribuind la taxele de școlarizare pe perioada celor patru ani de studii.
„Fiecare contribuție la fond nu înseamnă doar sprijin financiar prin susținerea burselor. Ci înseamnă și a ajuta oamenii să conștientizeze și să înțeleagă mai bine ce înseamnă antreprenoriatul, să descopere business-uri mici dar valoroase, să înțeleagă valoarea lor pentru economia românească. Pentru că resursele financiare și cele de învățare, puse la un loc și investite în educație, pot schimba destinul unei țări”, subliniază Cătălin Vasile.
Dacă vrei să susții viitoarea generație de antreprenori, o poți face aici.