De la Microsoft la HP, de la Nintendo la Apple, Amazon sau Netflix, chiar și cei mai mari jucători din industria tech, și nu numai, au aflat, pe pielea lor, ce înseamnă să dai greș. Au lansat produse și servicii care trebuiau să-i umilească pe competitori, însă care au ajuns să fie ele un eșec lamentabil și să fie retrase de pe piață chiar și după ceva mai mult de o lună.

Așa că, data viitoare când vă întrebați ce veți face dacă veți da greș, gândiți-vă că și giganții plâng câteodată, iar pentru ei, eșecurile sunt echivalente cu pierderi de zeci sau sute de milioane de dolari. Și cel mai bine, testați înainte de a vă scoate produsele sau serviciile pe piață pentru a vă asigura că nu veți plânge și voi.

Iată câteva produse și servicii tech care au eșuat lamentabil. Dacă vreți să mai vedeți exemple și alte servicii și produse care au eșuat, din domenii precum auto, retail, food, intrați pe această listă disponibilă pe Business Insider.

Apple Newton – 1993

PDA-ul pe care Apple l-a denumit Newton face parte din amintirea acelor zile de demult, în care Apple nu era cea mai valoroasă companie din lume. Și își permitea să facă greșeli atât de mari încât să se facă mișto de ele chiar și într-un episod din Familia Simpson.

Prețul lui Newton pornea de la 700 d dolari, avea o lungime de peste 20 de cm, iar recunoașterea scrierii manuale era extrem de slabă (tocmai de aceea au și râs scenariștii serialului).

Newton a deschis, totuși, calea pentru iPad-uri, așa că Apple a învățat ceva din toată această experiență.

Microsoft Bob – 1995

Microsoft Bob trebuia să fie o interfață prietenoasă a sistemului de operare Windows. La un moment dat, de dezvoltarea Microsoft Bob se ocupau chiar Bill și Melinda Gates. Însă la un an de la lansarea lui Bob, Microsoft a decis să închidă acest proiect.

Și după cum scria Gates la ceva timp după, se pare că nereușita lui Microsoft Bob a fost atribuită faptului că software-ul necesita performanțe hardware mult mai ridicate decât cele disponibile la acel moment, precum și faptului că nu exista o piață suficient de mare pentru un produs de acest gen.

Nintendo Virtual Boy – 1995

Nintendo a încercat să aducă universul VR în gaming încă de acum 24 de ani, prin Virtual Boy. Însă, spre deosebire de cum promisese în promovarea acestui device, realitatea virtuală din Virtual Boy era de o performanță grafică extrem de slabă.

Așa că Nintendo a vândut sub un milion de unități, însă, din nou, dispozitivul a marcat începutul de drum pentru dispozitivele de VR ale acestor momente.

Microsoft Zune – 2006

Zune a fost construit pentru a se bate cu iPod. Evident, nu a reușit această performanță. Interesant este faptul că mai puteți cumpăra un Zune de pe eBay.

Google Lively – 2008

Nimeni nu știe încă să spună de ce, însă în 2008 cei de La Google s-au gândit că ar fi o idee bună să lanseze un produs care să se lupte cu Second Life.

Așa că și-a creat popriul univers paralel în Lively, joc pe care l-a lansat în iulie 2008. Și pe care l-a închis în luna noiembrie 2008, după ce criza economică a început să facă ravagii.

JooJoo – 2009

În momentul în care plătești 499 de dolari pentru un iPad, ca brand semi-obscur să lansezi propria tabletă, tot la 499 de dolari, este sinucidere curată. Tableta JooJoo, care funcționa pe baza sistemului de operare Linux și care fusese creată de Fusion Garage, un studiu de dezvoltare din Singapore, a dispărut la mai puțin de un an de la apariție.

Qwikster – 2011

În septembrie 2011, Reed Hastings, cofondator și CEO Netflix, anunța faptul că Qwikster se va rupe din Netxflix și va funcționa ca business de închiriere de DVD-uri.

După 23 de zile, Hastings și-a retras afirmația, iar acest serviciu nu a mai fost pus în aplicare.

Cam tot pe atunci, Netflix anunța faptul că va introduce un add-on pe segmentul de jocuri video, prin intermediul căruia să le livreze utilizatorilor jocuri acasă. Dar și acel plan a dispărut.

HP TouchPad – 2011

Pe lista celor care au încercat să lanseze tablete pentru a se bate cu iPad-urile lui Apple s-a numărat și HP. Fără succes, însă.

La doar o lună și jumătate de la lansarea pe piață, HP a renunțat la tableta TouchPad și la sistemul de operare WebOS, pe care-l crease pentru ea. În total, HP a vândut sub 25.000 de unități în cele 49 de zile în care acest gadget s-a aflat la vânzare.

Amazon Fire Phone – 2014

Acum patru ani, deci nu a trecut chiar așa de mult timp, Amazon încerca să cucerească lumea telefoanelor mobile lansând propriul produs.

Bazat pe sistemul de operare Android, telefonul arăta ca un potențial competitor pentru celelalte gadgeturi de pe piață, însă ceva nu a funcționat și în 13 luni a și dispărut.

Cel mai mare avantaj comercial pe care telefonul îl promova era tehnologia 3D de scanare facială, însă la acel moment avea acoperire limitată în rețeaua AT&T și nu a prins la public.

Samsung Galaxy Note 7 – 2016

Despre acest terminal au curs râuri de cerneală (virtuală) la acel moment. A fost, poate, cel mai mare eșec al sud-coreenilor, însă unul despre care se mai vorbește, ocazional, și azi.

Telefonul era cel mai bun al Samsung în 2016, însă avea o mică problemă: din când în când mai lua foc, sau exploda, pe de-a dreptul.

Telefoanele Galaxy Note 7 a fost interzise pe avione, iar Samsug a trebuit să recheme întreaga linie pentru verificări suplimentare.