Rareş va fi unul dintre speakerii prezenți pe scena European Digital Commerce, din 18 noiembrie, la Nord Events, Bucureşti. Rezervǎ-ți acum locul în sală.

"Observăm o creștere accentuată a personalizării și a automatizării, în special în ceea ce privește comunicarea cu clienții. Tot mai multe afaceri înțeleg că pentru a rămâne competitive, nu mai este suficient să livreze produse, ci trebuie să ofere experiențe complete, adaptate fiecărui client în parte. Un alt trend important este integrarea inteligenței artificiale și a machine learning-ului pentru a optimiza procesele și a anticipa nevoile clienților, fie că vorbim de recomandări de produse, fie că discutăm despre aspectele logistice (gestionarea stocurilor, optimizarea prețurilor, etc.).

Pe termen mediu, una dintre cele mai mari provocări va fi menținerea loialității clienților, într-un mediu unde consumatorii au din ce în ce mai multe opțiuni și așteptări mai mari, continuǎ el”, precizează Rareș Bănescu.

De asemenea, este important să găsim echilibrul între volumele de comenzi și calitatea relațiilor pe care le construim cu clienții. În următorii ani, cei care se vor concentra pe retenția clienților și pe comunicare personalizată vor avea un avantaj considerabil, consideră specialistul.

În ceea ce priveşte lacunele pieței de e-commerce, Rareş Bǎnescu subliniazǎ cǎ jucǎtorii din online trebuie sa construiascǎ relații pe termen lung.

"Ceea ce lipsește în mare parte pe piața din România este o atenție mai mare asupra construirii unor relații de lungă durată. Foarte mulți jucători din piață sunt concentrați pe achiziția de clienți noi și investesc resurse mari în campanii de publicitate, aspecte importante, categoric, însă supraestimate. Aspecte precum fidelizarea clienților și comunicarea constantă, personalizată, care să-i transforme în ambasadori ai brandului sunt, din păcate, puse pe locul doi. În loc să ne axăm doar pe volumul traficului adus pe site, ar trebui să analizăm mai atent și calitatea interacțiunilor și experiențele pe care le oferim cumpărătorilor.

Referitor la ce funcționează foarte bine, aș puncta adaptarea la noile tehnologii. Vedem din ce în ce mai multe business-uri care adoptă soluții de automatizare, ceea ce este un mare plus", precizează Rareș Bănescu.

Rareş Bǎnescu va fi prezent pe scena European Digital Commerce, evenimentul local cu cei mai multi retaileri. El îşi va dori sǎ transmitǎ un mesaj foarte clar: multe afaceri sunt prinse în cursa achiziției rapide de clienți, uitând însă de importanța calității relațiilor pe termen lung. Mulți se concentrează doar pe a supraviețui în prezent, neglijând să construiască un model de business solid, care să reziste în timp.

"În cadrul evenimentului, vom discuta despre cum o comunicare automatizată și personalizată, bazată pe nevoile și comportamentele fiecărui client, poate transforma radical o afacere. Accentul trebuie pus pe comunicare și pe retenția clienților, nu doar pe achiziție. Iar pe scenă, voi avea plăcerea să împartășesc cu toți cei prezenți mai multe strategii și exemple concrete de succes”, încheie el.

Rezervǎ-ți ACUM locul în sala European Digital Commerce si profitǎ de o zi plinǎ de conținut, networking, întǎlneşte speakeri în premierǎ şi câştigǎ premii! Retailerii se pot înscrie gratuit, iar celelalte categorii beneficiază de o reducere Early Bird de 30%