“2020 a fost pentru întreg mapamondul un an cum n-a mai fost până acum. În pofida incertitudinii de pe piața globală cauzată de pandemia de COVID-19, Razer a înregistrat un start spectaculos al anului, datorită poziției dominante a brandului, extinderii bazei de utilizatori și a tendințelor de a desfășura mai multe activități de acasă,“ a declarat Min-Liang Tan, co-fondator și CEO al Razer.

Punctele cheie ale veniturilor înregistrate pe durata primului semestru din 2020

COMPANIA

  • Venituri record de 447,5 milioane de dolari, o creștere de 25,3% de la an la an, depășind astfel așteptările datorită unei creșteri susținute în cadrul întregului portofoliu de periferice, o creștere de două cifre de la an la an înregistrate în lunile mai și iunie de divizia de sisteme, respectiv o creștere fenomenală a serviciilor oferite
  • Marja de profit brut a crescut la 22%, ca rezultat al creșterii nivelului de contribuție a diviziei de Servicii care a compensat creșterea costurilor logistice asociate creșterii bruște a interesului pentru produse
  • EBITDA ajustat pozitiv la 3,2 milioane de dolari, depășindu-se prognozele datorită unei creșteri excepționale a veniturilor și eficientizarea costurilor
  • Fluxul de numerar generat de activitățile operaționale a ajuns pe plus cu 66 de milioane de dolari, datorită creșterii profitului operațional și a unei administrări eficiente a capitalului de lucru, care au rezultat în noi recorduri privind ciclurile de conversie ale fluxului de numerar (de la 51 de zile în prima jumătate a anului 2019 la 72 de zile în prima jumătate a anului 2020)
  • Sold de numerar de peste 500 de milioane de dolari fără datorii, un bilanț deosebit de pozitiv care face posibilă depășirea incertitudinilor cauzate de pandemie

RAMURI DE BAZĂ

Hardware

  • Creșterea veniturilor cu 26% de la an la an cu un total de 382,7 milioane de dolari.
  • Divizia de periferice a înregistrat o creștere solidă în categoriile de mouse, tastatură și căști în prima jumătate a anului 2020.
  • Desfășurarea unui număr crescut de activități de acasă a contribuit la creșterea vânzărilor de echipamente din portofoliul de streaming, precum camera Kiyo sau microfonul Seiren.
  • Păstrarea poziției de lider în domeniul perifericelor de gaming în SUA, Europa, regiunea Asia Pacific și China.
  • Divizia de sisteme a menținut poziția de lider în domeniul laptop-urilor de gaming premium în SUA și a înregistrat o creștere de două cifre de la an la an în mai și iunie ca rezultat al creșterii cererii din partea utilizatorilor.

Software

  • Numărul total de conturi de utilizatori a înregistrat o creștere de 42,8% de la an la an ajungând la aproximativ 100 de milioane. Numărul lunar de utilizatori activi a prezentat o creștere de peste 45%, datorită evoluției masive a diviziei de software ca rezultat al extinderii activităților de gaming, sporturi electronice și streaming.
  • Razer a fost partenerul Microsoft la lansarea Xbox Game Bar SDK, poziționându-se ca pionier în dezvoltarea de widget-uri pentru produsele sale software, acestea devenind accesibile în mod instantaneu în cadrul Xbox Game Bar din cadrul Windows 10. Această integrare la nivel de software asigură o experiență de utilizare superioară când vine vorba de rularea de jocuri video.

Servicii

  • Continuându-și evoluția spectaculoasă, această categorie a înregistrat o creștere de 79,3% de la an la an, cu venituri totale de 64 de milioane de dolari, contribuind cu aproape 30% la profitul brut, cu o margine brută de 45,9%.

Razer Gold

  • Volumul total de plăți (“TPV”) a înregistrat o creștere de la an la an de 125,9%, în primul rând datorită creșterii numărului de tranzacții.
  • Gradul de acoperire a serviciului a fost extins considerabil prin adăugarea de 600.000 de noi puncte de tranzacționare în Orientul Mijlociu și regiunea Africii de Nord. Ca rezultat, serviciul este accesibil în peste 130 de țări prin intermediul a patru milioane de puncte de tranzacționare.
  • Serviciul partener preferat al majorității companiilor, portofoliul incluzând peste 33.000 de produse de divertisment digital. Printre cele mai noi adăugiri se numără jocuri video deosebit de populare precum Call of Duty: Modern Warfare și Ragnarok Online, dar și alte produse precum noile servicii de cloud clubbing sau platforma digitală de benzi desenate, Comico.

Razer Fintech

  • A înregistrat 1.8 miliarde de dolari ca volum total de plăți (anul fiscal 2019: 2,1 miliarde de dolari) în prima jumătate a acestui an, reprezentând o creștere de 114,3% de la an la an, datorită înrolării de noi comercianți și a creșterii volumului de cumpărături online, respectiv a consumului de divertisment digital, acestea fiind cauzate de pandemia de COVID-19.
  • Din poziția celui mai popular brand global în rândul tineretului și a generației ”millenial”, dar având și o profundă înțelegere a provocărilor întâlnite de tineri în segmentul de banking, Razer și-a propus să dezvolte o experiență de banking care să se integreze perfect cu viața acestora, inclusiv când vine vorba de educație, joacă, călătorii, afaceri sau activități cotidiene.
  • În ianuarie 2020, compania a anunțat că Razer Fintech și-a depus cererea pentru obținerea unei licențe complete de bancă digitală (Digital Full Bank License) eliberată de Autoritatea monetară din Singapore (“MAS”). Conform MAS, atribuirea licenței va fi anunțată în a doua jumătate a anului 2020. În prezent, Razer cercetează posibilitatea de a aplica pentru astfel de licențe și în cadrul altor țări.

PROGNOZE

  • Ecosistemul Razer va continua să se extindă datorită poziției de lider pe piața Hardware, dar și a unei creșteri exponențiale în domeniul Software și o creștere fenomenală a Serviciilor.
  • Continuarea creșterii veniturilor, proces susținut de lansarea de noi produse hardware în a doua jumătate a anului 2020 și de o creștere a veniturilor din servicii, ca rezultat al evoluției tendinței de a desfășura din ce în ce mai multe activități de acasă.
  • Continuarea creșterii marginii de profit brut datorită îmbunătățirii marginii produselor hardware, dar și a marginilor sporite din servicii, ca parte a veniturilor generate de ecosistemul Razer.
  • Continuarea îmbunătățirii profitabilității, având un nivel pozitiv de EBITDA ajustat în prima jumătate a anului 2020, Compania se așteaptă la o creștere a profitabilității ca rezultat al creșterii veniturilor.
  • Bilanțul pozitiv de peste 500 de milioane de dolari și fără datorii, va oferi resursele necesare pentru ca Razer să poată continua investițiile în cercetare și dezvoltare (R&D) în noi categorii de hardware, dar și în dezvoltarea de servicii, în răscumpărarea de acțiuni și investiții în activitățile M&A .