Chiar și cei mai experimentați antreprenori fac greșeli atunci când se adresează investitorilor. La știrile zilei am citit un material în care câțiva fondatori ne spun lecțiiile pe care le-au învățat din greșelile pe care le-au făcut atunci când au livrat un pitch în fața finanțatorilor. Un lucru important: poți pitch-ui un investitor și pentru sfaturi, nu doar pentru a-i lua banii.
În plus, am mai aflat care sunt câteva dintre cele mai mari conferințe dedicate antreprenorilor (și datele la care vor avea loc) pe care ar trebui să le vizitați în acest an. Tot la știrile zilei am aflat că Indonezia a devenit, din punct de vedere al potențialului investițional, ceea ce era China prin 2008, șase sfaturi care ne vor ajuta să ținem departe hackerii de casa noastră inteligentă, cinci startup-uri disruptive care vor schimba fața ecommerce, dar și niște tendințe de retail care vor define acest an, și am citit despre startup-ul care se dorește să devină un Airbnb pentru cei care călătoresc alături de copii.
- Atenția pe care ți-o acordă un investitor este destul de mică. De accea, trebuie să-l atragi cu ceva și să-I explicit foarte bine. Printre lucrurile pe care vrea să le afle sunt următoarele: de ce startup-ul tău există, ce vrei să devină și cum vei ajunge acolo.
- Participarea la evenimente dedicate fondatorilor de startup te poate pune în legătură cu alți antreprenori din industrie, și te poate ajuta să identifici tendințele pieței. Nu ar trebui să pierzi ocazia de a fi acolo.
- În 2008, VC-urile investeau 4,2 miliarde de dolari în China. Avantajul Indoneziei: nu a fost încă inundată de capital.