FlixMobility GmbH, compania mamă a platformelor de servicii de mobilitate FlixBus și FlixTrain, a anunțat finalizarea unei runde de finanțare, serie F. Din sursele Reuters, suma la care se ridică cea mai nouă rundă de investiții este de 531 de milioane de dolari, compania fiind evaluată acum la circa 2 miliarde de dolari.
Printre investitori se numără TCV și Permira, două dintre cele mai mari fonduri de investiții care finanțează companii de tehnologie din mediul public și privat.
HV Holtzbrinck Ventures, un fond care sprijină compania de câțiva ani, a participat de asemenea la această rundă de finanțare prin intermediul unui fond comun de investiții cu Banca Europeană de Investiții, oferind expertiză locală pentru dezvoltarea companiei.
Acești investitori se alătură acționarilor existenți printre care se numără General Atlantic, una dintre cele mai importante societății de investiții la nivel global și Silver Lake, lider global în investițiile în companii de tehnologie, a căror investiții au ajutat compania să se dezvolte de la stadiul de start-up de tech pe piața din Germania la unul dintre cei mai importanți furnizori de servicii de mobilitate la nivel global.
Capitalul atras va fi utilizat pentru extinderea rețelei la nivel global, cât și pentru lansarea unor noi produse FlixMobility. FlixBus își propune să devină lider de piață în Statele Unite ale Americii și va lansa serviciile de mobilitate în două noi piețe din America de Sud și Asia în 2020.
În ceea ce privește FlixTrain, investiția va ajuta la extinderea trenurilor verzi în noi țări din Uniunea Europeană după liberalizarea pieței feroviare în 2020, pe lângă consolidarea produsului pe piața din Germania unde FlixTrain operează deja treia rute. În plus, finanțarea va fi folosită pentru a lansa FlixCar, o platformă de ride sharing care se va alătura rețelelor FlixBus și FlixTrain.
“Ceea ce a început în 2013 ca un simplu start-up din Germania s-a transformat într-o platformă puternică de servicii de mobilitate care continuă să schimbe modul în care călătoresc milioane de oameni în Europa și în Statele Unite ale Americii,” a declarat Jochen Engert, CEO și fondator al FlixMobility.
“Prin acest parteneriat strategic cu TCV și Permira, fonduri de investiții cu o experiență importantă care au în portofoliu unele dintre cele mai importante companii de tehnologie la nivel global, vom accelera evoluția companiei pentru a oferi un mod inteligent și verde de a călători prin intermediul FlixBus, FlixTrain și în curând FlixCar, ceea ce ne va întări cu siguranță prezența în toate piețele în care operăm.”
“Suntem foarte încântați să încheiem acest parteneriat cu Jochen, André, Daniel și cu întreaga echipă FlixMobility,” a declarat John Doran, General Partner TCV. “Le-am urmărit cu atenție succesul din ultimii ani și admirăm rezultatele pe care au reușit să le obțină în tot acest timp. Strategia TCV este de a susține companii conduse de lideri vizionari și de a oferi valoare clienților și partenerilor – și considerpm că FlixMobility face exact acest lucru.”
“Suntem foarte încântați să ne alăturăm FlixMobility și fondatorilor companiei în acest drum spre viitorul mobilității. Au început cu o idee de succes și au transformat compania într-o platformă de mobilitate care operează la nivel global și a revoluționat călătoriile pe distanțe medii și lungi. Cu ajutorul expertizei noastre în sectorul tech, ne dorim să susținem echipa de management FlixMobiity în următoarea fază a strategiei de creștere cu focus pe internaționalizarea serviciilor, achiziții și extinderea ofertei pentru tren”, a declarat Stefan Dziarski, Partener Permira.
“Prin investiția în FlixMobility, fondurile Permira își consolidează poziția ca fiind unul dintre cei mai mari investitori în companii de tehnologie din Europa. FlixMobility – cu ratele de creștere ridicate și o amprentă globală - este un parteneriat perfect pentru Permira Growth Opportunities Fund, cu focus pe investiții în domeniile noastre principale de expertiză.”
Atât John Doran, General Partner TCV, cât și Stefan Dziarski, Partner Permira, se vor alătura Consiliului de Administrație FlixMobility.
De la startup la unul dintre cei mai mari jucători globali din piața mobilității
Din 2013 când a început să revoluționeze călătoriile pe distanțe lungi, FlixMobility asigură servicii de mobilitate accesibile pentru milioane de pasageri. Doar în 2018, 45 de milioane de persoane au folosit FlixBus și FlixTrain, în cele 350.000 de conexiuni zilnice din peste 2000 de destinații. FlixBus este lider de piață în Europa, iar în 2018 s-a extins în Statele Unite ale Americii, fiind prezent în 29 de țări. Compania lucrează cu mai mult de 300 companii de transport (autocare și trenuri) și a creat peste 10.000 de slujbe în industrie.
În 2018, odată cu lansarea FlixTrain, modelul FlixBus a fost introdus și pe piața feroviară din Germania. În 2019, compania a aplicat pentru a operara curse pe rețelele feroviare din Suedia și Franța, un pas preliminar pentru extinderea FlixTrain și în alte țări odată cu liberalizarea transportului feroviar din Europa.
Aproximativ 1300 de angajați lucrează pentru FlixBus și FlixTrain în 19 birouri din 17 țări.
FlixMobility intră pe piața de car-pooling și va lansa un nou serviciu, FlixCar
Cu FlixBus și FlixTrain, FlixMobility oferă o rețea integrată în continuă extindere, permițând călătorilor să își planifice călătorii flexibile. Din dorința de a aduce servicii de mobilitate inteligente și sustenabile la dispoziția cât mai multor persoane, FlixMobility se pregătește să lanseze FlixCar, un serviciu de car-pooling care va contribui la extinderii rețelei și va aduce și mai multă flexibilitate
“Încă de la început ne-am poziționat ca fiind un furnizor de servicii de mobilitate, nu o companie de transport sau de autocare: oferim posibiltate de a călători inteligent, accesibil și într-un mod prietenos cu mediul, fie că vorbim de autocare sau de tren sau – și în curând – de ride sharing,” a mai declarat Jochen Engert. “FlixCar este următorul pas logic în extinderea rețelei noastre pentru a le oferi și mai multor persoane posibilitatea de a călători. În medie, rata de ocupare a unui autoturism de este doar 1.5. Ride sharing-ul este o modalitate foarte bună de a împărți costurile pentru combustil și de a avea un impact mai redus asupra mediului înconjurător.”