Stai alături de noi, mâine vom anunța modalitatea prin care poți să obții una dintre cele 20 de licențe gratuite la Webinion timp de un an pentru a-ți digitaliza afacerea.


Victor Gavronschi s-a gândit de multă vreme la ideea unei platforme unde să-ți creezi site-ul foarte rapid. Pentru că Webinion e un site builder rapid, care are elemente deja create în spate care trebuie doar „asamblate”, fără să ai nevoie de cunoștințe tehnice.

Victor a fondat în 2013 agenția de marketing online Loopaa în Cluj-Napoca. Dar ideea care stă la baza Webinion e de multă vreme.

„Am 7 ani de lucru într-o agenție de marketing. Am avut o serie de proiecte online cu clienți de tot felul, ori nu aveau deloc un site, ori site-ul era învechit și avea o serie de probleme. Orice comunicare onlne trebuie să pornească de la site-ul propriu, toate celelalte canale, cum ar fi social media, au rolul de a-i aduce pe utilizatori la tine în ogradă”, spune Victor.

Un site de la zero? De ce?

Lucrând cu astfel de clienți, Victor și-a dat seama că e complicat să începi construcția unui website. În plus, să o iei de la zero implică un buget prea mare pentru client sau timpul avut la dispoziție e prea scurt.

„Suplimentar, nu e dificl să faci un site, e dificil să-l întreții, să-l crești. Iar în cazul clienților mici asta e cea mai mare problemă”, spune Victor. Așa că ideea Webinion a stat acolo de ceva vreme.

„Nu toți își permit să investească mii de euro într-un site și alte mii în întreținerea acestuia. Webinion e o soluție facilă și rapidă se setare a unui website de prezentare, cu multe beneficii la activ (hosting inclus și certificat de securitate gratuit) . Totodată, nu ai bătaia de cap a întreținerii site-ului, deoarece aceasta e realizată de noi automat”, spune Victor Gavronschi.

Practic, Webinion oferă un abonament de 10 euro pe lună în care e inclus un site, hosting, certificat de securitate. Tu trebuie să vii cu un domeniu și Victor spune că site-ul poate fi sus în 30 de minute.

La platformă echipa din Cluj-Napoca a lucrat câteva luni, cu o echipă externă de dezvoltare și programare, dar e în continuă creștere. În momentul de față, Webinion este funcțional și poate fi folosit.

Deși e înrădăcinat în agenția online Loopaa, Webinion e un startup separat, fiind axat pe o altă tipologie de clienți, adică antreprenorii cu afaceri mici, ce nu au bugete.

„Ne uităm și spre afaceri care au nevoie rapidă de un website de campanie. În plus, Webinion îți permite să consturiești singur site-ul, fără să depinzi de o agenție sau de un web developer la costuri lunare mici”, spune Gavronschi.

Ce cunoștințe trebuie să ai ca să faci un site cu Webinion

Conform lui Victor Gavronschi, cei care creează un site prin Webinion nu au nevoie de cunoștințe de development.

„Editorul e facil și stabil. Sunt mici șansele de a-ți da peste cap website-ul. Ce ai nevoie? Răbdare și dorință de a încerca ceva nou. Webinion merge acum până la etapa de construcție a unui magazin online simplu (cu funcționalitate de Add to cart și plăți online cu card bancar prin Stripe)”, explică Victor.

În momentul de față nu există o limitare privind domeniile și industriile pentru care poți să faci un site prin Webinion. „Avem sute de teme predefinite puse la dispoziția utilizatorilor. Temele sunt împărțite pentru HoReCa, servicii profesionale, servicii medicale, foto-video, retail, artă, fashion sau muzică. Din perspectiva numărului de vizitatori, nu contează câți ani, pentru că hostingul e gratuit cu bandă nelimitată”, explică Victor.

Cum spuneam, site-ul poate fi sus în 30 de minute pentru un conținut de volum mediu și 3-4 pagini. „Orice modificare ulterioară e ușoară și ai posibilitatea de a reveni la o versiune mai veche a site-ului dacă faci backup printr-un click”, spune Victor.

De asemenea, platforma are tot felul de module predefinite, de la formulare de contact, modul de eCommerce și suportă și adăugarea de cod HTML propriu pentru orice funcționalități suplimentare.

Nevoie de digitalizare a companiilor

Perioada pandemiei a dus la o nevoie ardentă de digitalizare pentru multe companii. Pentru că business-ul offline s-a închis sau nu a mai avut trafic comercial, afacerile mici și mari s-au văzut nevoite să apeleze la internet. Ceea ce trebuia făcut din timp, dar acum a devenit obligatoriu.

Webinion are un cost de 9,98 de euro pe lună și vor oferi cel puțin până la final de an toate funcționalitățile la acest cost.

Victor spune că mulți antreprenori au fost prinși nepregătiți, dar și pentru că nimeni un a mai experimentat o perioadă de pandemie și recesiune economică.

„Cert e că mulți s-au adaptat relativ rapid și au încercat să găsească soluții, lucru ce mă bucură și mă face încrezător într-un viitor mai bun. Atâta timp cât nu ne lăsăm bătuți și cât suntem deschiși să învățăm ceva nou, putem ieși din orice criză”, spune Gavronschi.

El adaugă că acum a devenit obligatoriu să fii online. „Trebuie să fii online pentru că acolo e audiența ta, de la muncitorul din fabrică, până la directorul de cabinet medical”, explică Gavronschi.

De asemenea, el menționează că internetul permite oamenilor să scaleze afacerea cu mai mare ușurință și poți să fii flexibil, versatil și rapid.