7 din 10 români își doresc în primul rând dezvoltarea competențelor tehnice, abilitățile soft fiind cele mai importante pentru unul din patru angajați, arată un sondaj realizat de BestJobs.
Competențele tehnice pe care angajații români plănuiesc să le învețe în viitorul apropiat sunt, în primul rând, dezvoltarea abilităților specifice meseriei pe care o practică (36% dintre respondenți), fluența într-o limbă străină (32,3%), cursuri de calificare (22%), programare (19,5%), project management (16,4%), digital marketing (15,2%), inteligență artificială (9,1%) și product management (8,5%). Pe următoarele locuri se află competențe de Computer Networking, Cloud Computing, analiză Big Data, Business Intelligence, Digital Business Analysis și Securitatea Informației.
În privința abilităților soft, cei mai mulți dintre respondenți (31,4%) au spus că vor să își dezvolte competențele pe partea de negociere, de rezolvare complexă a problemelor (24,8%), precum și capabilitățile de învățare continuă (24,4%).
Aproape la fel de importante sunt managementul echipelor (22,5%), inteligența emoțională (20,2%), gândirea critică (17,8%), creativitatea (16,4%), precum și capacitatea de planificare și organizare (15%).
Totodată, angajații români mai doresc să-și îmbunătățească abilitățile de comunicare (13,1%), capacitatea de analiză a informațiilor (12,7%), de lucru în echipă (12,2%), disciplina (11,7%), adaptabilitatea (10,8%), orientarea către client (8,4%), autonomia (8%) și proactivitatea (6,1%).
În prezent, doar 4% dintre respondenți spun că au suficiente abilități de negociere și 8,6% capabilități suficient de bune de rezolvare a problemelor pentru a se angaja în domeniul sau departamentul dorit la un nou loc de muncă. Abilitățile soft pe care cei mai mulți dintre respondenți spun că le au sunt adaptabilitatea (47,2% dintre respondenți), disciplina și organizarea (33%) și învățarea continuă (19,4%).
Multe domenii în care respondenții își caută un job permit munca de la distanță sau ca freelancer, cele mai atractive zone de activitate fiind, conform răspunsurilor la sondaj, IT/Telecom (16,6%), Management (14,9%), Marketing (14,4%), Administrativ/Secretariat (13%), Resurse Umane (12,2%), Finanțe-Bănci/ Contabilitate (12,2%), Producție/Logistică (12,5%), Call center/Servicii clienți (10,8%), Inginerie (10,8%), Medicină/Sănătate (9,5%), Industrii creative (9,2%), Retail (8,4%), Transporturi/Distribuție (8,4%), Consultanță (7,6%). Pe ultimele locuri se află domenii precum: Specialiști/Tehnicieni, Administrație publică, Construcții/Instalații, Auto, Turism/HoReCa.
Pentru a se angaja în domeniul și departamentul pe care și-l doresc, majoritatea respondenților (șase din zece) mizează în primul rând pe abilitățile specifice dobândite odată cu experiența într-un domeniu. Alte competențe tehnice pe care le au sunt: fluența într-o limbă străină (39,6%), cursuri de calificare într-un anumit domeniu (35%) și permisul de conducere (34%).
Sondajul a fost efectuat în perioada 27 aprilie - 7 mai pe un eșantion de 1.028 de utilizatori de internet din România.