OC 3.0 utilizează algoritmi de machine learning pentru a analiza în timp real istoricul financiar al solicitanților și pentru a determina bonitatea acestora, accesând informații din surse externe, precum Biroul de Credit, ANAF și Facebook. Astfel, decizia de acordare a unui credit este complet automatizată, eliminându-se intervenția umană și, implicit, eventualele erori în deciziile de risc și întârzieri de procesare.
“Timpul și experiența sunt factorii decisivi care diferențiază un Fintech de o Bancă. În secolul vitezei, e important să fii la îndemâna clientului fix atunci când are nevoie. În prezent, am redus la 8 minute timpul necesar pentru întregul proces de creditare, proces ce include completarea cererii, primirea ofertei de credit, aprobarea și, evident, transferul banilor. Planul Ocean Credit este ca până la finalul anului să reducem la jumătate timpul petrecut pentru a accesa un credit, de la actualele 8 minute la 3-4 minute”, explică Radu Ciorbă, CEO & Founder Ocean Credit.
OC 3.0 vine și cu un dashboard îmbunătățit ce oferă utilizatorului acces la informațiile despre istoricul de creditare și la evoluția în timp a datelor sale financiare. Toate informațiile sunt la vedere, expuse într-o manieră simplă și intuitivă, astfel încât utilizatorul să le poată înțelege mai ușor și să le interpreteze în avantajul său. Scopul este de a transforma informațiile financiare complexe în date simple, care să ajute oamenii să economisească atunci când se împrumută.
Noua platformă Ocean Credit a fost desemnată soluția anului și a primit premiul The best digital proposition in the non-bank financial institutions market, în cadrul Future Banking Gala. Evaluarea a luat în calcul rapiditatea și componenta digitală a creditelor pe termen scurt, dar și utilizarea tehnologiilor folosite pentru evaluarea riscului, utilizarea machine learning și a datelor comportamentale de pe Social Media.
Ocean Credit a acordat credite în valoare de peste 20.000.000 lei în 2020
În pofida pandemiei, anul 2020 a venit cu o majorare de 60% a portofoliului de credite al Ocean Credit, iar rata creditelor neperformante a fost redusă la 8%, datorită liniei de credit asigurată de banca TBI și a algoritmilor AI pentru managementul de risc. Astfel, compania își poate profila aplicanții și ajusta politica de preț, reușind să atragă clienți cu o bonitate ridicată.
Mai mult decât atât, cifrele arată că 80% dintre clienții Ocean Credit accesează în continuare ofertele disponibile, iar mai bine de 50% dintre ei au aplicat în 2020 pentru un al doilea credit. În ultimul an, prin platforma Ocean Credit s-au acordat circa 10.000 de credite online, cu o valoare totală de peste 20 mln lei.
“Obiectivul nostru este să ne mărim de 3 ori portofoliul de credite în acest an. Am gândit un produs care concurează cu segmentul de piața al cardurilor de cumpărături, liniilor de credit bancare de tip revolving și Overdraft-urilor. Avem o zonă de creștere mult mai largă acum, printr-un produs inovator care va simplifica radical experiența de împrumut, fiind cu un pas înainte față de orice jucător din piață. Urmărim piața de capital din România, ca pe o platformă financiară de creștere și dezvoltare, pe lângă parteneriatele strategice cu TBI Bank sau Libra Bank”, a încheiat Radu Ciorbă.
Ocean Credit s-a înființat în 2015 ca un IFN cu o componentă puternică de tehnologie, și dorința de a schimba percepția românilor cu privire la instituțiile clasice de creditare, oferind în acest sens 100% transparență și dobânzi corecte, fără costuri ascunse. Ocean Credit încurajează un comportament financiar responsabil în rândul utilizatorilor săi, ca aceștia să-și poată rambursa ușor împrumuturile și urmări în paralel evoluția istoricului de creditare.