“Preocuparea mea principală rămâne sănătatea reală a pacienților și din acest motiv facem eforturi să investim în pregătirea echipelor și în capacitatea de management, care nu există în stomatologia românească, trebuie adusă din alte industrii. Am reușit să atragem alături de noi în Advisory Board experți în mai multe domenii, care să contribuie la creșterea industriei ca întreg, însă credem că e în continuare nevoie de investiții în inovație și resursă umană din ce în ce mai calificată. Suntem determinați să rămânem deschizători de drumuri, așa cum am fost în ultimii zece ani”, a declarat Dr. Ionuț Leahu, fondator și CEO al Rețelei Clinicile Dentare Dr. Leahu, cea mai extinsă rețea de stomatologie din România.
Din cifra de afaceri totală a Grupului Implant Expert, aproape jumătate provine din servicii de implantologie, un sfert din cele de protetică, iar restul se compune din veniturile provenite din servicii de stomatologie generală, de ortodonție, din vânzarea produselor specializate stomatologice, din servicii prestate și alte venituri din exploatare.
14.166 de pacienți unici s-au tratat în Clinicile Dentare Dr. Leahu în primul semestru al anului 2021, în creștere cu 48% față de perioada similară a anului trecut. În același timp, numărul clinicilor deschise a crescut cu 17% iar cel al cabinetelor cu 30%. Cea mai recentă clinică deschisă în rețea, a cincisprezecea, a fost inaungurată în Galați, în urma unei investiții de 600.000 de euro. Centrul stomatologic a marcat extinderea rețelei în estul țării, cu o echipă formată din 16 specialiști care tratează pacienții în nouă cabinete dentare dotate cu aparatură medicală de ultimă generație, radiologie și un spațiu special dedicat pentru tratamentul copiilor.
Cea mai mare investiție a grupului se va implementa la Cluj sub forma unui spital regional de stomatologie cu 18 cabinete, bloc operator, patru centre radiologice, un laborator dentar și o zonă special dedicată copiilor. Dr. Ionuț Leahu: “Urmează să finalizăm și amenajarea noilor clinici din Craiova, anul acesta și Brașov, la începutul anului viitor. Continuăm scenariul dinamic prevăzut la sfârșitul anului trecut, marcat de acțiuni clare și concertate în direcția dezvoltării asumate prin parteneriatul încheiat cu fondul de private equity Morphosis Capital.”
Fondatorul clinicilor mizează pe planurile de accesare a orașelor-centre universitare și în viitor, dar și pe inițiativele de formare a generațiilor viitoare de medici specialiști, prin parteneriatele încheiate cu universități de profil. În plus, continuă eforturile de digitalizare și democratizare a serviciilor dentare către publicul larg, prin lansarea, alături de Sanopass, a abonamentelor stomatologice accesibile, care acoperă servicii de profilaxie dentară, radiologie și consultații pentru a contribui la programele de prevenție, în condițiile în care jumătate dintre români nu ajung la medicul stomatolog, iar o treime nu-și duc nici copiii, arată cel mai recent studiu comandat de Clinicile Dentare Dr. Leahu și realizat de Kantar în acest an.
Vicepreședinta CNAS, Adela Cojan, a declarat la primul forum PALMED pentru stomatologie că medicina dentară a primit doar 0,33% din totalul cheltuielilor pentru asistența medicală în România din fondul național unic de asigurări sociale de sănătate, în contextul în care incidența cariilor dentare e de 99%. Din 4402 contracte încheiate cu stomatologii din țară, doar 26% își desfășoară activitatea in mediul rural, a mai declarat vicepreședinta CNAS.
În total, numărul cabinetelor stomatologice în România se ridică la 15.650, de patru ori mai multe decât în anul 2000, din care 95% sunt private, potrivit INS. De altfel, piața privată de stomatologie e estimată la 2,1 miliarde de lei în 2020, aproape de 15 ori mai mare față de 2018. Creșterea se datorează proceselor de digitalizare a industriei dentare moderne, arată datele prezentate la același forum.