Abonează-te pe YouTube
Fii primul care vede review-urile și cele mai interesante noutăți din domeniul tehnologiei și inovației.
Lectură de 1 min
Fii primul care vede review-urile și cele mai interesante noutăți din domeniul tehnologiei și inovației.
Utilizatorii Instagram din SUA vor putea în curând să se aboneze la un număr mic de creatori și influenceri pentru a avea acces la conținut și funcții exclusive. Într-o postare pe blog, reprezentanții companiei spun că lansează astăzi un test cu abonamente, urmând ca în săptămânile următoare să fie adăugați mai mulți creatori.
Fanii vor plăti o taxă lunară pentru a avea acces la conținut exclusiv pentru abonați de la creatorii pe care îi urmăresc, cum ar fi transmisiuni în direct și Stories exclusive. Abonații vor primi, de asemenea, o insignă mov lângă numele lor de utilizator, care semnalează statutul lor influencerului.
Nivelurile de preț vor fi cuprinse între 0,99 și 99,99 dolari pe lună, iar creatorii pot selecta prețul pentru abonamentele lor. Ashley Yuki, co-head of product la Instagram, a declarat pentru TechCrunch că Instagram nu va lua o parte din veniturile din abonamente ale creatorilor "până cel puțin în 2023".
Zece creatori fac parte din acest test, printre care jucătoarea de baschet Sedona Prince, atletul olimpic Jordan Chiles și astrologul Aliza Kelly.
"Sunt încântat să continui să construiesc instrumente pentru ca influencerii și creatorii de conținut să își câștige existența făcând muncă creativă și să pun aceste instrumente în mâinile mai multor creatori în curând", a scris Mark Zuckerberg, CEO al Meta, care deține Instagram, într-o postare pe Facebook. Facebook are, de asemenea, propria versiune a unui program de abonament pentru creatori.
Într-un videoclip de astăzi, șeful Instagram, Adam Mosseri, spune că abonamentele sunt "una dintre cele mai bune modalități" pentru influenceri și creatori de a avea un venit stabil. Unii creatori au monetizat deja funcțiile Instagram, cum ar fi Close Friends, cerând fanilor o taxă în afara platformei pentru accesul la Stories. Instagram și Facebook nu sunt singurele companii care au lansat modele de abonament pentru a concura cu platforme precum TikTok; în 2021, Twitter a introdus Super Follows, iar unii creatori oferă conținut suplimentar pentru abonați în afara platformei pe Patreon sau Substack.