Potrivit aceluiași studiu, doar 45% dintre ei mai preferă plățile în numerar, în special pentru sume sub 50 de lei.
Românii realizează frecvent plăți electronice pentru facturile de utilități, pentru cumpărături în magazinele online, pentru achiziția de produse electronice și electrocasnice, în farmacii, benzinării, restaurante și chiar pentru plata taxelor la instituțiile publice.
Peste trei sferturi (77%) dintre români percep ca modern, sigur și igienic un loc pentru cumpărături, care oferă posibilitatea de a face plăți electronice .
Motiv pentru care a crescut și gradul de utilizare al aplicațiilor care pot transforma telefonul mobil într-un terminal de acceptare a plăților cu cardul (POS). Conform unei analize realizate de Global Payments, lider mondial în furnizarea de servicii tehnologice de plată, în România s-au realizat plăți de peste 2,5 milioane de euro prin aplicația GP tom, în lunile mai și iunie 2022.
Aplicația GP tom permite comercianților să accepte plăți cu cardul prin intermediul telefonului mobil, înlocuind, astfel, terminalul clasic (POS). Aplicația este compatibilă cu toate telefoanele care au sistem de operare superior Android 8 și un chip NFC încorporat.
”Este o tendință care a început să crească în timpul pandemiei. Tot mai multe persoane au optat pentru plata cu cardul și tot mai mulți comercianți au adoptat metode de procesare a plăților electronice. GP tom, aplicația noastră, nu a făcut altceva decât să fie un instrument modern, accesibil și flexibil pus la dispoziția celor care au identificat această nevoie în piață. În România, înregistrăm o creștere constantă de aproximativ 50% în ultimele luni în ceea ce privește plățile procesate prin intermediul telefoanelor mobile”, declară Ionela Mitran, Head of Sales, Global Payments, România.
În luna iunie a acestui an au fost realizate plăți prin aplicația GP tom în valoare de peste 1,5 milioane de euro (1.573.937 euro), iar în luna mai se depășea, deja, pragul de un milion de euro (1.071.328 euro).
În iunie s-au înregistrat 50.103 tranzacții efectuate prin GP tom, iar valoarea medie a tranzacțiilor a fost de 31,4 euro. În luna mai s-au înregistrat 44.613 tranzacții, cu o valoarea medie de 24 de euro.
Cea mai mare plată realizată cu cardul pe telefonul mobil, în luna iunie, a fost în valoare de aproximativ 4.000 de euro, la un showroom de scutere electrice din București. În luna mai, cea mai mare plată înregistrată pe GP tom a fost în valoare de 7.100 de euro la o firmă care asigură servicii de amenajări interioare și surse de iluminat.
”În România, avem aproximativ 3500 de dispozitive mobile pe care funcționează aplicația GP tom. Cele mai multe plăți se fac la magazinele alimentare și supermarketuri, la hoteluri și resort-uri, la restaurante și fast-food-uri, în magazinele de piese auto sau la dentist. Observăm o diversificare a domeniilor unde se folosesc frecvent metode de plată electronice, care, la rândul lor necesită și o ofertă de soluții de plată puse la dispoziție de comercianți. În portofoliul nostru există 222 de categorii de comercianți care folosesc aplicația GP tom”, susține în continuare Ionela Mitran, Head of Sales, Global Payments, România.
Totodată, 82% dintre români sunt de acord că, după pandemie există mai multe locuri unde poți plăti cu cardul, telefonul sau alt dispozitiv, iar jumătate dintre ei realizează frecvent plăți cu cardul. Plățile electronice sunt asociate cu un grad mai mare de control al cheltuielilor, fiabilitate, responsabilitate și libertate.
Soluțiile de plată ale Global Payments sunt utilizate de clienți din 100 de țări, iar compania procesează anual peste 50 de miliarde de tranzacții pentru ei.
Pentru comercianții din România, GP procesează tranzacții anuale de aproximativ 6,5 miliarde de lei și gestionează peste 14.000 de terminale de plată. În Europa Centrală și de Est compania are 65.000 de clienți, cu aproape 100.000 de terminale.