Dinamica pozitivă vine mai ales pe fondul creșterii valorii medii a comenzii, care a ajuns la 16.500 de euro, o creștere cu 10 procente față de 2022, dar și pe fondul eficientizării proceselor operaționale care au dus la creșterea profitabilității.
La nivel de comenzi, numărul acestora este în scădere ușoară, un trend care s-a conturat din 2022. Valoarea comenzilor continuă însă să crească, pe fondul dinamicii din horeca, unde antreprenorii investesc pentru a-și consolida poziția pe piață. Cele mai multe comenzi s-au concentrat pe zona hotelurilor, un domeniu unde România mai are de recuperat, prin urmare numărul proiectelor este în creștere.
"Media comenzilor are un trend ascendent puternic, conturat de anul trecut. Clienții se orientează către produse de o calitate superioară, amenajări mai sofisticate, mai aparte, dorind de fapt să ofere la rândul lor clienților finali o întreagă experiență, nu doar un spațiu de luat masa sau de cazare. De altfel, pe zona hotelurilor vedem o efervescență crescută, cu o perioadă în care se fac multe amenajări, pe proiecte de toate dimensiunile, în special pe litoral. Îndeosebi pe segmentul boutique, clienții noștri caută produse care să-i diferențieze în piață și care să crească gradul de retenție al beneficiarilor finali, a precizat Alin Trușcă", fondator și director general EVOhoreca.
De altfel, comanda medie pentru proiectele pe segmentul hotelier este de 45.000 de euro, în timp ce pentru restul proiectelor aceasta se situează la 16.500 de euro. Cea mai mare comandă înregistrată anul acesta a depășit ușor pragul de 100.000 de euro.
Serviciile de leasing pentru horeca, aproape 10% din veniturile pe Q3
Un factor important în dinamica pieței îl reprezintă proiectele finanțate prin leasing operațional, serviciu pus la dispoziție de EVOhoreca clienților săi în prima parte a acestui an. Astfel, la finalul Q3, aproape 10% din veniturile înregistrate la nivel de semestru vin prin astfel de proiecte.
"Într-o piață marcată de schimbări economice continue, cash flow-ul este extrem de important, iar un segment în creștere de clienți preferă această variantă de finanțare pentru a-și păstra fondurile pentru alte investiții. Pentru EVOhoreca, acest lucru se traduce în proiecte cu un buget bun și un flow rapid. Vom continua să oferim acest serviciu alături de parteneri, am extins numărul celor cu care lucrăm pentru a oferi această variantă de finanțare clienților noștri și considerăm că este o alternativă foarte bună pentru cei care doresc să se dezvolte într-un ritm constant, dar poate nu dispun mereu de suma necesară investiției în echipamente și mobilier", a mai precizat Alin Trușcă.
Creșterea numărului de clienți internaționali
Până la finalul anului, compania estimează o creștere a cifrei de afaceri YOY de 10-15% și o continuare a dinamicii ascendente în ritm similar pentru 2024. Printre investițiile care contribuie la creșterea organică a EVOhoreca se numără extinderea portofoliul de clienți în țări precum Germania și Marea Britanie, pentru care se vor realiza investiții punctuale, în special pe zona prezenței online, fără deschiderea unei reprezentanțe fizice în viitorul an.
"În ultimii 10 ani, EVOhoreca a devenit furnizor pentru clienți din 12 țări din Europa și continuăm să ne concentrăm pe clienții internaționali, care, ne-am dori ca în 2024 să reprezinte 20-25% din cifra de afaceri. Este o piață unde noi suntem competitivi, avem un raport excelent calitate-preț și procese operaționale eficientizate, astfel încât să răspundem rapid nevoilor clienților, indiferent de țara în care trebuie să livrăm", a conchis Alin Trușcă.