Investiția va fi utilizată pentru a susține planurile ambițioase de expansiune ale grupului Rohlik în regiunea DACH și Europa Centrală și de Est (CEE), unde compania își propune să-și stabilească prezența în peste 15 orașe noi până în 2030.
Fondat pentru a răspunde cererii în creștere de servicii de e-groceries care oferă calitate superioară și o experiență mai bună pentru clienți, Rohlik a înregistrat o creștere rapidă și sustenabilă în regiunile DACH și CEE. Compania livrează acum peste un milion de comenzi pe lună și a deservit peste 800.000 de clienți în 2023. A atins profitabilitatea în München, după ce a realizat acest lucru în Cehia și Ungaria, validând astfel modelul său economic în Germania și demonstrându-și capacitatea de a se extinde eficient și sustenabil. În octombrie 2023, Rohlik a achiziționat Bringmeister, consolidându-și astfel prezența în Germania.
În ciuda mediului macroeconomic provocator și a unei perioade de turbulențe în industrie, Rohlik a înregistrat o creștere de 40% post-COVID. Capacitatea Rohlik de a susține creșterea și de a atinge profitabilitatea pe piețele cheie este o dovadă a performanței sale robuste și a unei value proposition convingătoare. Succesul companiei se datorează și unei game locale de produse de cea mai bună calitate, care variază de la alimente proaspete de la fermieri și artizani locali, la produse de supermarket, articole farmaceutice și mărci proprii, alături de prețuri competitive, un nivel ridicat al serviciilor pentru clienți și livrare rapidă și fiabilă, susținută de o infrastructură tehnologică proprie inovatoare.
Rohlik operează centre de fulfillment complet automate, folosind o serie de tehnologii AI, ML și robotică pentru a stimula eficiența și productivitatea ridicate, fără a compromite calitatea. Aceste tehnologii sunt implementate în întregul business pentru a oferi clienților servicii de înaltă calitate în fiecare etapă a parcursului. Rohlik oferă intervale de livrare extrem de fiabile de 15 minute și livrări în aceeași zi, disponibile în 1 oră după efectuarea comenzii. 97% din livrările Rohlik sunt făcute la timp.
Potențialul de creștere al Rohlik și piața totală adresabilă (TAM) sunt semnificative: McKinsey estimează că până în 2030, până la 30% din vânzările de produse alimentare ar putea fi realizate online în țările europene de top. Extinderea planificată în peste 15 orașe suplimentare din regiunile DACH și CEE va stimula semnificativ baza de clienți a Rohlik, în concordanță cu viziunea pe termen lung a companiei de a deveni lider în serviciile de e-groceries, nu doar în ECE, ci în întreaga Europă. Cu o combinație între orașe mature și profitabile și orașe în creștere rapidă, aflate în stadii mai incipiente de profitabilitate, Rohlik are o direcție clară către o ofertă publică inițială (IPO) în anii următori.
Rohlik vizează în prezent venituri de peste 1 miliard de euro și flux de numerar pozitiv pentru anul financiar 2024.
Tomáš Čupr, fondatorul și CEO-ul Grupului Rohlik, a declarat:
"Există o cerere enormă în întreaga Europă pentru produse alimentare online livrate rapid și fiabil, fără compromisuri în ceea ce privește calitatea. Nu vedem acest lucru ca pe un fenomen pe termen scurt, ci ca pe o oportunitate pe termen lung în jurul căreia să construim o propunere de lider de piață. "La Rohlik, am construit tehnologia pentru a respecta această promisiune într-un mod sustenabil și profitabil, folosind tehnologia AI, ML și robotică împreună cu devotamentul nostru față de serviciul pentru clienți pentru a maximiza eficiența și productivitatea. Această finanțare ne va permite să accelerăm creșterea noastră, deschizând facilități în peste 15 orașe noi și stabilind standardele în livrarea de produse alimentare online în întreaga Europă."
Rohlik este activ în Cehia (Rohlik.cz), Ungaria (Kifli.hu), Austria (Gurkerl.at), Germania (Knuspr.de) și România (Sezamo.ro)