Fondurile necesare pentru a-și continua creșterea însumează două milioane de euro, din care primul milion a fost deja acoperit de trei investitori existenți, care au decis să își crească participarea investițională în Spark Generation. Runda de finanțare derulată prin intermediul SeedBlink se va închide în 18 august.
Conform datelor SeedBlink Spark Generation a avut venituri de 802.000 euro în 2023 cu o creștere de 3 ori în ultimii 3 ani și estimează venituri de 1,28 milioane de euro în 2024.
9.000 de elevi din 25 de țări au folosit platforma educațională, dar și 240 de școli. Astfel, modelul de business e unul B2B pentru licee, care pun la dispoziția elevilor platforma, dar și abonamente individuale pentru elevi și părinți.
Pe SeedBlink sunt disponibili pentru investitori 500.000 de euro în primă fază, care pot ajunge la 1 milion de euro, la o evaluare de 12 milioane de euro. Pe lângă suma de pe SeedBlink, Spark Generation a atras deja 1 milion de euro de la investitori existenți.
„În cei trei ani de la lansare, Spark Generation s-a dezvoltat într-un ritm rapid, iar impactul nostru în educație a devenit semnificativ. Doar în ultimul an, am reușit să aducem în platformă 9.000 de utilizatori, plecând de la 80 de useri în ianuarie 2023, ceea ce indică o creștere de peste 1000% în mai puțin de 12 luni. Utilizatorii provin atât din școli private, cât și din școli publice din 25 de țări, iar acest succes nu ar fi fost posibil fără adaptarea modelului de business, fără un produs tehnologic care să aducă reale beneficii profesorilor și elevilor. Vânzarea produsului nostru direct către școli ne ajută să avem scalabilitate rapidă, iar integrarea inteligenței artificiale în platformă permite o experiență educațională personalizată și eficientă”, explică Ruxandra Mercea, fondator și director educațional al Spark Generation.
„Spark Generation revine pe SeedBlink după o rundă de succes în 2023 și schimbări semnificative în modelul de business, adresându-se acum și liceelor. Creșterea fulminantă a utilizatorilor și a veniturilor a transformat Spark dintr-un startup local românesc într-unul internațional”, consideră Eric Bartha, Head of Revenue al SeedBlink.
Platforma educațională Spark Generation se adresează elevilor între 13 și 19 ani, din România și din străinătate, vorbitori de limbă engleză, care doresc să urmeze cursuri acreditate Cambridge și care au nevoie de un orar flexibil în procesul de școlarizare. Aceștia au acces la peste 55 de materii acreditate Cambridge IGCSE & A Level (în limba engleză), la cursuri de Wellbeing și Future Readiness, dar și la diverse resurse pentru descoperirea vocațională. Cursurile Spark Generation pot fi accesate de licee și părinți, pe bază de abonament per elev. Pentru scalarea business-ului, Spark Generation a lansat un proces de atragere de finanțatori, care să acopere etapele de dezvoltare ale proiectului pe termen mediu.
„Investiția în Spark Generation a însemnat, încă de la început, a lua parte la viitorul educației. Viziunea Spark Generation pentru viitorul educației și profesionalismul fondatoarelor ne-a convins inițial să investim. Am fost impresionați de ideile lor inovatoare și de angajamentul puternic de a schimba modul în care elevii de liceu învăță. Am apreciat energia, flexibilitatea și rezultatele excelente ale echipei, așa că am ales să continuăm să investim pentru a dezvolta produsul. Echipa deține cunoștințe aprofundate în industria educației și, deși viitorul educației nu este încă bine conturat, Spark Generation se află într-o poziție excelentă pentru a valorifica cele mai noi tehnologii, pentru a aduce îmbunătățiri majore, iar potențialul lor de creștere este imens. Noilor potențiali investitori care se gândesc să se alăture le putem spune că au în față o oportunitate fantastică de a investi într-un segment de piață care utilizează funcții ale Inteligenței Artificiale de mare valoare, care funcționează și sunt utilizate activ de profesori și elevi”, explică Piet Eenkhoorn, Board Member InQubator, programul de investiții în startup-uri al Qubiz, companie care a investit de la început în Spark Generation.
Anul trecut, Spark Generation a închis o prima rundă de finanțare în valoare de 1,5 milioane de euro. Fondurile au fost folosite pentru finalizarea MVP-ului cu AI integrat, care a permis predarea și învățarea personalizată, un sprijin real pentru profesori, prin integrarea feedback-ului automatizat și generarea automată sau asistată de AI a testelor. De asemenea, banii au fost folosiți pentru extinderea la nivel internațional, în acest moment, Spark Generation fiind prezent în licee din Grecia, Germania, Polonia, Muntenegru, Ucraina, Vietnam, și pentru crearea de parteneriate strategice pentru intrarea pe piețe noi precum India, Brazilia, Vietnam și SUA.
„Platforma Spark Generation a avut un impact transformator asupra școlii noastre, aliniindu-ne mai strâns cu standardele educaționale europene și îmbunătățind considerabil experiențele elevilor și ale profesorilor noștri. De la implementarea platformei Spark Generation am observat îmbunătățiri semnificative în modul în care elevii noștri folosesc și percep limba engleză. Elevii au trecut de la simpla citire și scriere la ascultarea activă și la comunicarea în engleză, lucru esențial deoarece toate materialele din platformă sunt accesibile exclusiv în limba engleză. În plus, le-a crescut capacitatea de concentrare pe perioade extinse și și-au dezvoltat și abilitățile de scriere. Cea mai utilă caracteristică a platformei pentru profesorii noștri a fost încă de la început funcția de monitorizare în timp real a implicării și progresului elevilor. Acest lucru a avut un impact pozitiv asupra modului în care ei gestionează și sprijină parcursul educațional al elevilor”, spune Olesya Semukhina, Academic Manager la Dukley Academy, școală privată din Muntenegru, parteneră a Spark Generation.
Cu ajutorul fondurilor obținute la finalul rundei de finanțare prin SeedBlink, Spark Generation își propune scalarea modelului B2B și dezvoltarea funcționalităților cu AI integrat, pentru a ajunge în următorul an la 20.616 utilizatori și 320 de licee înrolate în platformă.
„În 2024-2025, Spark vizează extinderea internațională în Italia, Spania, Bulgaria și Grecia, țările europene cu cel mai mare număr de școli Cambridge din Europa (care susțin programul CLIL) și care au un sistem educațional similar cu cel din România, iar, pentru anul viitor, vizează extinderea în Portugalia, Ungaria, Serbia și Republica Cehă, țări non-native vorbitoare de limba engleză, unde există o cerere în creștere pentru educație internațională. Prin parteneriate strategice, ne propunem să intrăm, cu produse dedicate, și în țări din Asia și SUA, unde volumul cererii crește exponențial. Până în anul 2029, Spark își propune să ajungă la 327.000 de utilizatori, 5.120 de școli înrolate și venituri de 32 de milioane de euro”, explică Raluca Manole, cofondator și Chief Marketing Officer al Spark Generation.
De curând am povestit despre Spark Generation într-un articol pe care-l descoperi aici și în videoclipul de mai jos.