Nu putem acoperi toate știrile din domeniu, nici nu ne propunem. Din acest motiv, vă oferim un nou format, mai simplu, mai eficient, care se întoarce la originile jurnalismului: știrea de coloană. Acesta este numărul 2 al acestui rezumat săptămânal.

Iată care sunt informațiile pe care le-am selectat săptămâna aceasta pentru voi:

Creșteri:

Creștere pentru compania care asigură necesarul pentru agricultură

Agroland Agribusiness (BVB: AAB), companie antreprenorială românească, parte a grupului Agroland, specializată în vânzarea de inputuri pentru agricultură, raportează venituri din exploatare de 30,6 milioane de lei în primul semestru din 2024, o creștere cu 7% față de S1 2023, EBITDA de 2,3 milioane de lei, o majorare cu 5% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, și un profit net de 1,4 milioane de lei, un avans de 15%.

Creștere de 106% pentru Bento, companie românească ce dezvoltă produse software proprii

Bento, companie antreprenorială românească, specializată în dezvoltarea și implementarea de soluții software și furnizarea de servicii de infrastructură IT și Cloud, raportează venituri din exploatare de 44,9 milioane de lei în primele șase luni din 2024, o creștere semnificativă de 160% comparativ cu aceeași perioadă a anului 2023 și un profit net de 12,1 milioane de lei, o apreciere de 106% față de primul semestru al anului trecut.

Creștere pentru o afacere din zona de divertisment de escape rooms

Trapped Escape Room, unul dintre cei mai cunoscuți furnizori de servicii de tip „escape room” din România, anticipează o creștere semnificativă a cifrei de afaceri în 2024, depășind pragul de 3 milioane de lei. Această estimare vine după ce, la finalul anului 2023, compania a raportat o cifră de afaceri de 1,5 milioane de lei.

Înființat în 2014, Trapped Escape Room operează 2 locații de escape room în centrul capitalei, cu un total de 12 camere de escape room. În cei zece ani de activitate, Trapped a atras peste 200.000 de participanți. Brandul Trapped Escape Room își propune să își consolideze poziția pe piață, prin îmbunătățirea constantă a serviciilor existente și prin dezvoltarea unor noi camere care să ofere experiențe unice.

BRINGO depășește pragul de 1 milion de comenzi livrate în 2024

BRINGO, primul serviciu de livrare rapidă a cumpărăturilor online prin personal shopper din România, trece pragul de 1 milion de comenzi livrate în 2024, consolidându-și poziția de lider pe segmentul de livrare ultra-rapidă de produse alimentare și de necesitate imediată. Cu o valoare a vânzărilor intermediate de aproape 500 milioane de lei și o cifră de afaceri de peste 60 milioane de lei în 2023, Bringo estimează o performanță similară în 2024.

În 2024, cele mai comandate produse au fost apa (naturală plată și carbogazoasă), bananele și castraveții, urmate de pătrunjel și ceapă. București, Iași și Cluj sunt cele mai active orașe. La nivel național, comanda medie, s-a situat în jurul valorii de 285 lei. Cea mai mare comandă plasată în acest an a fost de 9000 de lei, din Cluj.

Creștere pentru companie de tipar și logistică din Timișoara

TIPLOG, companie antreprenorială de tipar și logistică a înregistrat în anul 2023 o cifră de afaceri de 5,8 milioane de euro, de aproape patru ori mai mare față de anul 2019. Compania TIPLOG, lansată în Timișoara de antreprenorul Călin Pascu, estimează o creștere cu 30% a cifrei de afaceri și o dublare a numărului de clienți recurenți în 2024 în comparație cu anul trecut.

Cele mai mari domenii din care provin clienții TIPLOG în 2024, ca pondere în cifra de afaceri, sunt cele de retail, Horeca, bricolaj, lanţuri de retail specializate (pet-shops), producători FMCG și producători de textile și echipamente sportive.

Compania TIPLOG și-a început activitatea în anul 2012 cu proiecte clasice de reviste cu livrări în magazine și, istoric, primul proiect de integrare a tiparului cu logistica a fost implementat în anul 2017 împreună cu Profi. TIPLOG a ajuns la un portofoliu mixt de peste 100 de clienți în 12 ani, format din multinaționale (Profi, Penny, KFC, Pizza Hut, Cinema City, Animax, Victoria’s Secret), companii antreprenoriale mari (Autonom, Altex, Annabella, Home Garden, Magazine Diana) și companii autohtone emergente precum Micul Fermier, Imobiliare.ro și Clinica de Bere.

Parteneriate

Parteneriat între companie de tehnologie și traseul Via Transilvanica

Network One Distribution, cel mai mare distribuitor de tehnologie din România, susține Tășuleasa Social în dezvoltarea proiectului Via Transilvanica, traseul turistic care a stârnit interesul a zeci de mii de călători și devine un reper în turismul traseelor de genul El Camino.

Parteneriatul implică sprijin în dezvoltarea proiectului, precum și acțiuni de voluntariat și promovare a proiectului în cadrul ecosistemului NOD. Totodată, membrii echipei NOD se vor implica direct și vor parcurge, în următoarele luni, diverse segmente ale traseului de 1.400 de km, urmând ca întreg traseul să fie parcurs în totalitate până la finalul anului viitor.

Farm to table de la un chef român în platforma FoodFix

FoodFix Tech, platforma digitală ce oferă acces la conținutul creat de cei mai influenți chefi, patiseri și mixologi, anunță o nouă colaborarea cu unul dintre cei mai cunoscuți și respectați chefi din România, Alexandru Dumitru. Acest parteneriat oferă comunității de pasionați de gastronomie oportunitatea să descopere rețetele lui Chef Dumitru, care îmbină tradiția culinară românească cu autenticitatea și originile.

Cu ajutorul aplicației FoodFix, iubitorii de gastronomie vor avea ocazia să se bucure acasă de rețetele servite la Singureni Manor, prin intermediul noii cărți digitale „Flavors of Singureni” semnată de Chef Alexandru Dumitru. Această carte este o sursă de inspirație, fiecare rețetă reflectând conceptul „farm to table” și valorificând ingredientele locale. Urmărind pașii din video-urile lui Chef Dumitru, bucătarii amatori vor putea crea în propria bucătărie câteva dintre preparatele de la domeniul Singureni Manor.

Parteneriat între Packeta și Diverta

Packeta România, platformă digitală globală pentru comerțul online, intră în parteneriat cu Diverta și își extinde rețeaua cu 17 puncte de pick-up în marile orașe din România

Prin integrarea locațiilor Diverta în rețeaua de puncte pick-up Packeta, consumatorii beneficiază de o mai mare flexibilitate, având la dispoziție mai multe opțiuni de ridicare a comenzilor, fără a fi legați de livrările la domiciliu. În același timp, magazinele online partenere Packeta au acum acces la un canal logistic mai extins, reducând costurile și oferind clienților lor o experiență de livrare îmbunătățită.

Resurse antreprenori&inovatori

Workshop-uri de fiscalitate și finanțare pentru antreprenori cu ANAF și MIPE

Companiile din sectorul comerțului electronic pot participa la un eveniment organizat de Asociația Română a Magazinelor Online (ARMO), pe 15 octombrie, la Point HUB (str. General Eremia Grigorescu, nr. 10, București). Ocazia? Ziua națională a comerțului electronic, instituită prin Legea nr. 144/2020, care a ajuns la cea de-a cincea ediție și reprezintă un prilej pentru antreprenori și profesioniști din ecommerce de a se reuni și de a discuta despre modalitățile prin care acest sector poate crește și se poate dezvolta în România.

Începând cu ora 16:00, participanții vor avea ocazia să ia parte la două workshop-uri organizate în parteneriat cu ANAF și Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene. Aceste sesiuni vor oferi informații esențiale despre integrarea sistemelor digitale ale ANAF în afaceri și despre oportunitățile de finanțare disponibile pentru companiile din domeniu. Participarea este gratuită, însă locurile sunt limitate.

Pentru înscrieri și informații suplimentare.

Prelungirea termenului pentru înscrierea la Bursele ANIS

ANIS, Asociația Patronală a Industriei de Software și Servicii anunță prelungirea termenului limită pentru înscrierea proiectelor la cea de-a șaptea ediție a programului Bursele ANIS până pe 30 septembrie 2024, inclusiv. Asistenții universitari, lectorii și doctoranzii de la orice facultate din țară pot aplica la una dintre cele 7 categorii propuse în cadrul programului. După evaluare, câștigătorii vor fi recompensați pentru inovație în procesul de predare cu câte un grant în valoare de 5.000 de euro fiecare.

Mai multe despre bursele ANIS.

Lansări

realme anunță noile modele C61 și C63

Realme anunță pe piața locală noile modele C61 și C63, noi smartphone-uri de buget cu caracteristici avansate.

Modelul realme C61 se remarcă prin durabilitate, cu o constructie metalică care asigură o rezistentă sporită la șocuri. Dispune de rating IP54, fiind astfel rezistent la apă și praf. În plus, caracteristica inovatoare Rainwater Smart Touch menține ecranul receptiv chiar și atunci când este ud, asigurând funcționarea fără probleme în orice condiții meteorologice.

modelul realme C63 aduce câteva caracteristici în plus la capitolul design. C63 a fost proiectat cu un capac spate din piele vegană premium, care a fost folosit în trecut doar pe telefoanele flagship. Acest design oferă o textură mult superioară față de cea a altor produse din clasa sa, fiind în același timp rezistent la pete și durabil.

realme C61 va avea un preț recomandat de 679 RON, iar realme C63 va avea un preț recomandat de 859 RON. Ambele telefoane vor fi disponibile începând cu această saptămână în magazinele Carrefour.

De pe start-up.ro

Analiză ROCA: piața de Private Equity în România, decalaj de 40 de ani față de Europa de Vest

#NOHACK Dictionary: Ce este deepfake și cum te aperi de falsuri create cu AI

Cinci burse la un program de dezvoltare pentru antreprenorii cu afaceri online

Platforma care ajută startup-urile să accelereze strângerile de fonduri

Nou program de accelerare pentru startup-uri finanțate deja: GO GLOBAL!


Ce este știrea de coloană? În jurnalismul ziarelor printate era o știre scurtă, aproape ca un tweet al zilelor noastre, care rezuma informația esențială pe scurt. Era cel mai pur mod de a face jurnalism.

Astăzi internetul a făcut ca știrea de coloană să dispară. În epoca afișărilor cu orice preț, numărul știrilor a crescut, iar astăzi mai mult de jumătate dintre știrile de pe un site ar fi putut fi simplu știri de coloană. “The New York Times” are motto-ul “All the news that fit to print”, adică toate știrile care au încăput sau meritat să fie în ziar. Dar pe vremuri ziarul avea o limită, internetul nu are.

Voi, cititorii, aveți nevoie doar de informație simplă și eficientă, într-o epocă mereu grăbită. De asta vă plac newsletterele.Din acest motiv, start-up.ro, un site al antreprenorilor și poveștilor lor, al lucrurilor făcute diferit, se întoarce la origini. La știrea de coloană și la a prezenta informația nu în multiple materiale, ci în unele eficiente pentru antreprenori, manageri și tineri care ne citesc.

Veți găsi în continuare informații despre programele de susținere ale startup-urilor, produsele cele mai interesante, finanțările disponibile pentru antreprenori și proiectele care ne-au făcut să ieșim în evidență în ultimii 9 ani.