• Afacerea Syncap a început drept ECAP, dar treptat antreprenorii s-au concentrat pe cea mai puternică soluție dezvoltată, una pe bază de abonament, care permite oricărui antreprenor care are un magazin online să se listeze cu produsele sale pe diferite marketplace-uri din România și străinătate. Adică să nu vândă doar la el pe site, ci și pe eMAG, de exemplu, dar totul automatizat.

E o poveste a ultimilor ani, una de automatizare a comerțului. ECAP a pornit prin automatizarea de procese de contabilitate, gestiune și comenzi, iar apoi s-au integrat cu alte produse și au depășit 60 de module. Pe lângă acestea, astăzi se concentrează pe Syncap, o soluție care reduce cu 90% timpul petrecut în operațional și listează automat produse în diferite marketplace-uri. Cifrele spun că prezența online ar crește astfel cu 2.600%.

Cine folosește platformele Syncap? Cifră de afaceri și creștere

Conform statisticilor, prin platforme ECAP clienții au publicat peste 1 milion de produse și au procesat peste 2 milioane de comenzi, iar numărul total al produselor tranzacționate a depășit 40 de milioane de euro. Cum se traduce acest lucru în cifre?

"Premisele pentru 2024 sunt să ajungem la o cifră de afaceri de 500.000 de euro. În 2023 am crescut numărul clienților cu 300%, iar 2024 păstrează creșterea", spune Eduard Zadobrischi, CEO-ul companiei.

Clienții lor sunt firme care au 10 - 15.000 de comenzi lunar online și lucrează cu lideri de piață din zona de home&deco, bricolaj, suplimente alimentare, accesorii auto, jucării pentru copii, dar și IT&C. 30% din clienți au cifra de afaceri mai mare de 5 milioane de euro, iar 3% din totalul acestora depășesc și 20 de milioane de euro.

Soluția e simplă - un comerciant online poate alege un pachet, se integrează cu Syncap, iar apoi poate lista pe mai multe site-uri produsele, fără muncă manuală. Abonamentul pleacă de la cel gratuit, dar sunt și subscripții de 58 de euro, 110 euro, dar și 299 de euro lunar.

Extindere internațională pentru Syncap

Anul trecut cei de la ECAP au participat la programul ScaleOut 4x10, lansat de Romanian Business Leaders și ING Bank, care avea ca scop internaționalizarea, dar și creșterea business-ului. Nu a fost primul asemenea program, cei de la ECAP fiind anterior și la alte acceleratoare.

Primul pas pentru internaționalizare a fost rebranding-ul, trecerea de la Syncap.

"Anul acesta ne uităm la piața din Ungaria, Polonia, Moldova, Austria, Germania, discutând direct cu furnizori și depozite logistice. Am demarat proceduri de integrare a ERP-urilor din aceste țări și a marketplace-urilor. Strategia e de a ne extinde prin clienții și furnizorii lor. Avem solicitări venite de la firme din Ungaria, Olanda, Polonia, care ne-au cerut să-i listăm pe platformele din România", declarată Zadobrischi.

Pe lângă aceste creșteri, compania se uită și la dorința de listare spre marketplace-uri din Franța, Italia, Spania, Belgia sau Marea Britanie. Astfel, un magazin din România poate folosi o singură platformă pentru a fi prezent în 10 țări deodată. Trebuie doar să aibă resursele să livreze și să se ocupe de partea logistică.

Totul a fost realizat printr-o echipă de 7 programatori doar pentru soluția Syncap, dar cu o posibilitate de creștere de 15 colegi.

Nevoile de automatizare pe piața de ecommerce din România

Eduard spune că piața a crescut în ultimii 10 ani. Firmele și-au mărit portofoliul de produse, clienți, depozite, agenți, dar totul s-a realizat conform standardelor de acum 10 ani, fără implicarea unor soluții care să obțină o trasabilitate a produsului din depozit până la client.

“Aceste proceduri făcându-se prin fișiere Excel sau direct din programele de gestiune, iar când vorbim despre companii care poate au și peste 40 de agenți, 5-6 depozite regionale și vând online, totul trebuie să fie la un click distanță.", spune Zadobrischi.

El menționează că cele mai automatizare departamente sunt cele de procesare de comenzi online, unde se importă facturi, generează AWB-uri, se introduc date în ERP. Dar diferența dintre firmele automatizate și cele încă manuale se vede în cifre.

Syncap are clienți care procesează 20.000 de comenzi cu 2-3 operatori, iar altele care procesează 5.000 de comenzi cu 6-7 operatori. Aceasta e puterea automatizării.

Ce fel de automatizare caută clienții mici din România?

Nevoile clienților diferă și în funcție de dimensiune. Conform lui Eduard Zadobrischi, clienții cu afaceri de până-n 200.000 de euro caută să fie prezenți în cât mai multe marketplace-uri, să-și crească vânzările cât mai automatizat. Cu toate acestea, automatizarea fără cunoștințe are limitele sale.

“Prețurile să se modifice după fluctuațiile pieței, ale concurenței în general, să beneficieze de descrieri cât mai captivante și să nu mai depună efort pe partea de procesare, totul să se realizeze automat, inclusiv validarea comenzilor. Multe din solicitările lor sunt întemeiate și apreciabile pentru că își doresc să crească, dar utilizarea uneii soluții de automatizare înainte de a fi tu familiarizat în totalitate cu domeniul, cu ecosistemul în sine, poate să se transforme foarte ușor într-un dezavantaj", povestește Zadobrischi.

Syncap vede digitalizarea la firul ierbii. Conform experienței din piață, Eduard menționează că firmele mari doresc să eficientizeze toate procesele interne, iar cea mai mare nevoie în zona de comerț este sincronizarea stocurilor între toate platformele pe care există produse listate, informații în timp real dacă sunt magazine fizice și online, cantitățile în diferite puncte de lucru.

"Dacă au puse la punct aceste aspecte, clienții doresc optimizarea fluxurilor din depozite, acele WMS (Warehouse Management Systems) prin care administrează cu ajutorul platformei noastre operarea stocurilor cu ajutorilor dispozitivelor PDA, cu trasabilitate completă. O comandă procesată manual poate avea și un timp de 3-4 minute până la finalitatea ei, noi reducem timpul de procesare la 30 de secunde", explică CEO-ul Syncap.

Eduard Zadobrischi, de la cadru universitar la CEO în ecommerce

Zadobrischi a devenit CEO al Syncap în ianuarie 2024, dar rămâne cadru universitar la Universitatea Ștefan cel Mare din Suceava, iar în trecut a lucrat ca web developer în multiple companii din Iași. A fost de la început angrenat în ECAP, dar s-a apropiat mai mult de curând.

“Decizia de a relua activitatea a venit ca o oportunitate de a pune în aplicare ceea ce în ultimii ani am studiat și mai ales, ceea ce am învățat din experiențele avute. Atunci când am decis să contribui activ în cadrul Ecap și mai nou, Syncap, a venit din suflet, pentru că mi-am dat seama de potențialul enorm al aplicației, al echipei și că tot acest efort susținut atâția ani, acum merită să fie expus către piețe din Europa, dar și către clienți din categoria celor foarte mari și nu numai", spune Zadobrischi.

A avut experiențe profesionale diversificate, de la freelancer, companii de servicii în zona hardware și software, web development și ecommerce, apoi a venit și cariera universitară.


Ultimul lucru învățat în antreprenoriat

“Ultimul lucru pe care l-am învățat este importanța cultivării unui mediu de sprijin și apreciere în jurul oamenilor cu care lucrăm. Am realizat că un lider adevărat nu se limitează la a oferi direcții sau a gestiona sarcini, ci își asumă rolul de mentor și susținător al celor din echipă. Este esențial să recunoaștem și să apreciem potențialul fiecărui individ, încurajându-l să își exploreze și să își valorifice oportunitățile la maximum”

O afacere din România pe care o admiri și de ce?

“Activând în domeniul acesta al tehnologiei, inovației și produselor software, nu pot să am cuvinte de laudă și admirație pentru nimeni altcineva, decât pentru cele două companii, care promovează România, mai exact Bitdefender și UiPath. Motivul admirației față de aceștia este unul extrem de simplu, reprezintă România la nivel mondial, fiind recunoscute în domeniile în care activează. Produsele Bitdefender fiind utilizate de către milioane de persoane, dar și de către companii din întreaga lume. UiPath fiind o companie axată pe dezvoltare de software în direcția automatizării proceselor robotizate (RPA sau RPAAI) este chiar apropiată de serviciile noastre și nu are cum să nu existe o admirație față de aceștia”

Recomandare pentru antreprenori

"De asemenea, evenimentele de antreprenoriat au fost esențiale pentru mine, nu doar pentru a-mi expune povestea, aplicația și realizările, dar și pentru a primi feedback constructiv și a înțelege mai bine nevoile pieței. În ceea ce privește uneltele esențiale pentru succesul antreprenorial, aș sublinia importanța unui management eficient al timpului".