Lectură de 1 min

OpenAI a cheltuit mai mult de 10 milioane de dolari pe o adresă web

Abonează-te pe  
Sam Altman, CEO-ul OpenAI, a publicat un mesaj pe platforma X care conținea un link, o adresă web. Acesta direcționează automat către ChatGPT.
OpenAI a cheltuit mai mult de 10 milioane de dolari pe o adresă web

Abonează-te pe YouTube

Fii primul care vede review-urile și cele mai interesante noutăți din domeniul tehnologiei și inovației.

Vezi în avanpremieră

Domeniul web în cauză este chat.com

Anterior, domeniul a fost deținut de Dharmesh Shah, fondatorul și CTO al HubSpot. La începutul anului 2023, Shah a cumpărat chat.com pentru 15,5 milioane de dolari. Cu toate acestea, doar câteva luni mai târziu, el a anunțat că a vândut domeniul, deși nu a dezvăluit detaliile vânzării sau ale cumpărătorului. În special, el a confirmat că a vândut domeniul pentru mai mult decât plătise inițial pentru acesta.

„Motivul pentru care am cumpărat chat.com este simplu: Cred că Chat-based UX (#ChatUX) este următorul mare lucru în software. Comunicarea cu computerele/software-ul printr-o interfață în limbaj natural este mult mai intuitivă. Acest lucru este posibil prin Generative A.I”, a scris Shah într-o postare pe LinkedIn în care anunța achiziția, la care chat.com a redirecționat pentru scurt timp înainte de a o revinde.

După publicarea acestui articol, Shah a confirmat într-o postare pe X că OpenAI a cumpărat într-adevăr domeniul de la el și a lăsat să se înțeleagă că startup-ul l-a plătit în acțiuni în loc de numerar.

Renunțarea la „GPT” din domeniul chat.com se aliniază cu eforturile recente de rebranding ale OpenAI.

În septembrie, compania a anunțat o nouă serie de modele de raționament care încep cu „o1”. La acea vreme, fostul director de cercetare Bob McGrew a declarat pentru The Verge că speră ca seria o1 să marcheze „primul pas al unor nume mai noi și mai sănătoase” pentru a comunica mai bine activitatea companiei.

Oamenii care cumpără și adună astfel de domenii este o poveste la fel de veche ca internetul însuși. În urmă cu doar câteva luni, Friend, o companie de IA, a cheltuit 1,8 milioane de dolari pe domeniul friend.com, după ce a obținut o finanțare de 2,5 milioane de dolari.

Abonează-te pe  

Citeste mai departe:
mai multe despre:

Pe aceeasi tema: