Nu l-am terminat, deci nu aș putea să fac un review, însă am apucat să joc câteva capitole ca să vă pot spune cele mai importante schimbări și la ce vă puteți aștepta de la următorul joc Id Software.
Cele mai importante schimbări
Primul lucru pe care trebuie să-l știi este că noul Doom este diferit de titlul anterior, Doom Eternal. Iar eu îmbrățișez schimbare cu brațele deschise. Mi-a plăcut Doom Eternal, dar l-a un moment dat am renunțat la el deoarece era cumva prea rapid și prea haotic pentru gustul meu. Spre finalul jocului trebuia să schimb des între arme, să mă mișc continuu și să știu toate punctele slabe ale fiecărui inamic.
În Doom Eternal pentru a avea succes trebuia să mergi tot timpul înainte să sari peste tot, inamicii atacau fără milă și te simțeai bombardat. Genul asta de gameplay a fost apreciat și de mine până la un anumit punct, însă The Dark Ages schimbă foaia. Iar Slayer vine cu un gameplay mai așezat. Mișcarea jucătorului este mai greoaie, iar gameplay-ul se concentrează mai mult pe luptă și poziționare, comparativ cu viteza din „Doom Eternal”. Asta nu înseamnă că e lent, ci doar că nu e la fel de frenetic ca anteriorul joc din serie. Dacă în Eternal te simțeai ca un avion de luptă, aici ești mai degrabă un tanc.
Începi cu un shotgun și cu un scut și cu scutul nu doar să blochezi atacuri, ci și să ataci. În continuare vin mulți inamici, dar acum ai mai multe unelte să te aperi și să răspunzi la atacuri. De exemplu, în acest joc este introdus sistemul de parry. Cu scutul poți să blochezi atacuri, dar le poți da și înapoi. De exemplu, un inamic care aruncă cu o undă verde spre tine o poți trimite înapoi, iar inamicul este blocat puțin timp. De asemenea, cu scutul poți arunca și inamicii mai slabi îi tai pe jumătate, iar pe cei mai mari îi blochezi o perioadă scurtă când poți să tragi de câteva ori.
Atacurile lor nu vin mai repede decât poți să le vezi. Jocul îți oferă, de fapt, mult mai mult timp să observi și să reacționezi la proiectilele și atacurile inamicilor. Deci ai o armă defensivă în Doom ceea ce este foarte ciudat pentru această serie, dar funcționează. Cât am jucat mi-a plăcut foarte mult scutul și l-am folosit și pentru defensivă, dar și pentru ofensivă.
Apoi o altă schimbare importantă este introducerea atacurilor melee, de apropiere. Într-un shooter precum Doom acum avem atacuri de aproape. Și acestea nu sunt folosite sporadic, ci fac parte din arsenalul de bază, iar pentru unii inamici este indicat să folosești atacurile de apropiere dacă vrei să-i învingi ușor. Ai trei arme pentru asta: mânuși, un buzdugan și încă o armă. Eu am folosit deocamdată doar mânușile. Apeși pe tasta E pe tastatură de 3 ori și un inamic mai mare este învins. Dar nu poți face asta la nesfârșit. Ai trei astfel de atacuri, apoi trebuie să le încarci, găsind pe hartă „muniție” pentru asta sau prin atacuri de la distanță. Este o dinamică mișto și potrivită pentru genul de luptă mai lentă.
Atacurile de tip Glory Kills sunt altfel în acest joc. În Eternal făceai Glory Kills aproape pe fiecare inamic deoarece îți dădea sănătate, muniție, scut și altele și erau animații destul de complexe și te blocau în secvența aia de fiecare dată. Acum în The Dark Ages mai există Glory Kills, doar că sunt mult mai simple și nu te mai blochează. Asta, cumva e bine și nu. Încă nu-mi dau seama pentru că pe de o parte îmi place că nu mai fac asts de fiecare dată și simt că nu-mi mai oprește flow-ul, dar pe de alta parte glory kills erau cool, dar ce-i drept cam supra utilizate. Încă mai există anumite secvențe mai detaliate pe anumiți boși sau creaturi mai mari, dar pe majoritatea acestea sunt foarte simple.
Cum se joacă și cum arată
Gunplay-ul încontinuare se simte foarte bine, jocul e smooth și răspunde bine. Armele sunt variate și încă de la primele ore de joc ai ocazia să experimentezi mai multe dintre ele. Ai clasicul shotgun, dar și altele pe care nu le-am mai văzut în alte jocuri Doom. Nivelurile sunt puțin mai mari și mai complexe decât ceea ce am văzut în Eternal, cel puțin în primele ore de joc. De asemenea, The Dark Ages pune mai mult accent pe poveste, ceea ce nu poate decât să mă bucure deoarece mie îmi plac foarte mult jocurile singleplayer cu o poveste solidă. Acest Doom nu mai are multiplayer, ceea ce pentru mine nu este o pierdere și ID Software a decis să se concentreze pe a oferi un joc single player de calitate. Înainte să trec la performanță și grafică vreau să mai menționez că jocul oferă mai multe niveluri de dificultate și opțiuni de setare a dificultății pentru a face jocul accesibil pentru mai multă lume: poți selecta cât de mare să fie fereastra pentru parry sau cât de mult damage dau inamicii. Deci dacă jocul devine prea dificil poți să mai umbli prin setări.
Am jucat The Dark Ages pe PC cu o placă video RTX 5080 la rezoluție 4K pe detalii ultra și experiența a fost una foarte smooth și fără bug-uri. Cât am jucat nu am avut probleme cu performanța și am avut o medie de 80 de FPS folosind DLSS în modul Quality și cu 58,3 FPS la 1% lows.
Tehnologiile cheie ale NVIDIA DLSS 4 sunt prezente, inclusiv Multi Frame Generation, Super resolution și DLAA cu noi modele AI de Transformer și Reflex.
Așa că am încercat și aici multiframe generation pe placa video NVIDIA GeForce RTX 5080 și am obținut pe modul 2x o medie de 114 FPS și 59,6 FPS 1% lows, iar pe modul frame generation 4x am ajuns la 191,5 FPS și 79,5 1% lows.
Latența, cu NVIDIA Reflex activat, a fost în zona în care mă așteptam cu 43,5 ms în modul DLSS Quality, apoi a urcat la 54,1 ms cu frame generation 2x și la 58, ms cu frame generation 4x. Deci un plus de lag odată cu activarea frame generation, însă nu neapărat observabilă pentru un gamer obișnuit. Este un shooter, dar este single player și eu mă văd să-l joc cu frame generation 4x ca să profit de rata de refresh mare de 240 Hz a monitorului.
DOOM: The Dark Ages de asemenea utilizează ray tracing sub forma de global illumination și ray traced reflection și este tot timpul activat. La fel cum a fost în titlul Indiana Jones and the Great Circle.
La baza DOOM: The Dark Ages stă motorul grafic idTech8, care profită din plin de puterea hardware-ului modern, oferind o fidelitate vizuală excepțională și o performanță optimizată. Faptul că are ray tracing înseamnă că jocul aduce lumină și umbre realiste, creând o atmosferă intensă și autentică, perfectă pentru tematică medievală întunecată a jocului.
Ray tracing-ul din DOOM: The Dark Ages nu se limitează doar la umbre, ci include și iluminarea globală, care simulează modul în care lumina interacționează cu mediul înconjurător. Sursele de lumină, cum ar fi focul sau razele soarelui, conferă scenelor realism. Reflexiile pe suprafețe precum apa sau metalul sunt la rândul lor ray traced. Un alt element de notat sunt: obiectele destructibile, de la structuri de lemn la ziduri, reacționează la acțiunile jucătorului, iar fizica avansată face ca fiecare explozie sau lovitură să aibă un impact vizual și tactil autentic
Dincolo de tehnologie, DOOM: The Dark Ages se remarcă prin stilul său cu elemente medievale, horror și science fiction creează o atmosferă densă și sumbră, în care demoni și arme reimaginate aduc un plus de brutalitate și impact vizual.
De asemenea, într-un patch după lansare va primi suport pentru Path Tracing și DLSS Ray Reconstruction. Path tracing duce iluminarea ray-traced la următorul nivel, simulează cu acuratețe lumina în întreaga scenă și ia în considerare toate căi de lumină în întreaga scenă.
Deci ca să rezum, îmi place noul sistem de luptă, mai puțin frenetic, dar mai realist, mai cu greutate. Arată excelent și rulează bine și vreau să joc mai mult ca să văd unde duce povestea.
Lansare Doom The Dark Ages
Jocul va beneficia de suport complet pentru toate platformele, lăsându-se în aceeași zi pe PC, Xbox Series X și S, și PlayStation 5 și PS5 Pro.Va fi disponibil din prima zi pe Game Pass, la prețul abonamentului, cel mai ieftin mod prin care poți încerca The Dark Ages.
Jocul se lansează oficial pe 15 mai, dar va fi disponibil în early access din 13 mai.