În prezent, echipa minglr caută să atragă o rundă externă de finanțare pre-seed în valoare de 500.000 de dolari cu scopul de a accelera dezvoltarea aplicației și extinderea către noi piețe.
Pentru 2025 echipa vizează o extindere dublă, atât B2C, în marile orașe europene, acolo unde să se concentreze pe utilizatorii individuali, cât și B2B, prin lansarea Minglr CodeLink, un sistem prin care evenimentele, conferințele sau companiile pot genera un cod unic ce permite utilizatorilor să interacționeze doar între ei, într-un mediu digital sigur, geografic contextual și 100% dedicat comunității respective.
Am vrut să aflăm povestea minglr, aplicația de non-dating bazată pe geolocație, dar și să aflăm parcursul lor până în acest moment.
Startup Pitch: minglr
Echipa de fondatori și motivația lansării startup-ului. Principala problemă identificată în piață și pe care vreți s-o rezolvați.
Echipa minglr este formată din șase persoane cu experiență solidă: Călin Spiridon, fondator și CEO al minglr consultant în marketing și strategie de business, Oana Voinea și Ana-Maria în dezvoltare de aplicații mobile, Andrei Olingheru în design, și mai completăm echipa în domeniul juridic și investiții.
Motivația noastră a venit dintr-o observație simplă: deși trăim conectați digital, în lumea reală întâlnirile spontane au devenit din ce în ce mai rare. Minglr își propune să readucă acea autenticitate și naturalețe în interacțiunile offline, oferind oamenilor oportunitatea de a iniția conversații reale cu cei din jur prin mediul digital, fără presiunea unui „match” tradițional.
Stadiul în care se află startup-ul în momentul de față și care sunt planurile pentru 2025.
Pentru 2025, vizăm o extindere dublă:
- B2C, în marile orașe europene, unde ne concentrăm pe utilizatorii individuali;
- B2B, prin lansarea Minglr CodeLink, un sistem prin care evenimentele, conferințele sau companiile pot genera un cod unic ce permite utilizatorilor să interacționeze doar între ei, într-un mediu digital sigur, geografic contextual și 100% dedicat comunității respective.
Această direcție ne permite să oferim soluții scalabile pentru networking intern, employer branding și activare comunitară.
Ce investiții inițiale pentru lansare au fost necesare și investiții căutate/primite extern în momentul de față?
Pentru lansarea Minglr, am ales o abordare sustenabilă: am oferit părți sociale dezvoltatorilor implicați direct în proiect, în schimbul muncii lor, într-un program de tip share equity.
CFO Insights: cum te ajută externalizarea unui CFO să planifici și să gestionezi finanțele startup-ului tău
Valoarea aportului lor în natură se ridică la aproximativ 250.000 de euro.
În prezent, căutăm să atragem o rundă externă de finanțare pre-seed în valoare de 500.000 de dolari, pentru a accelera dezvoltarea aplicației și extinderea către noi piețe.
Concurența reală din piață în momentul de față și ce face compania diferit de celelalte existente acum?
Ceea ce ne diferențiază este versatilitatea contextuală: de la interacțiuni spontane în oraș, la networking profesional la evenimente, până la conversații între colegi de companie în birouri distribuite. Prin Minglr CodeLink, oferim companiilor și organizatorilor o soluție simplă și eficientă pentru a crea rețele sociale proprii, în timp real.
Dacă ar fi să explici bunicilor ce face startup-ul tău, cum ai face asta în câteva rânduri.
Minglr este o aplicație care îi ajută pe oameni să vorbească între ei atunci când sunt aproape unii de alții. Fără să fie nevoie să se cunoască dinainte. Ca atunci când stai într-o sală de așteptare și începi o conversație frumoasă cu cineva de lângă tine.
Cel mai dificil aspect în a lansa și construi un startup în România?
Accesul limitat la finanțare și la rețele de investitori activi este una dintre cele mai mari provocări. În plus, mentalitatea față de risc și eșec este încă diferită față de ecosisteme mai mature. Totuși, credem că lucrurile evoluează într-o direcție pozitivă și că tot mai mulți fondatori români reușesc să construiască produse globale.
Unde va fi minglr în 2026? Care sunt milestone-urile pe care vreți să le atingeți?
Ne propunem să:
- atingem 500.000 de utilizatori activi,
- dezvoltăm parteneriate strategice cu cel puțin 100 de companii și evenimente folosind CodeLink,
- lansăm funcționalități de engagement personalizat și integrare în ecosisteme corporate,
- devenim un punct de referință în zona de proximity-based communication pentru business networking și socializare spontană.
Cea mai grea întrebare pe care ați pune-o tu într-un interviu către… tine?
„Dacă ai ști că eșuezi, ai mai începe acest proiect?”. Și cred că răspunsul sincer ar fi da. Pentru că valoarea constă în proces, în oamenii pe care îi aduci împreună și în impactul pe care îl creezi, indiferent de rezultat.
Un sfat pentru fondatorii de startup-uri din România din experiența ta de până acum.
Să înceapă înainte să se simtă „pregătiți” și să ceară ajutor fără ezitare. În antreprenoriat nu există un moment perfect și nu există drumuri singuratice. Construiești împreună cu oamenii care cred în tine, pas cu pas.
Startup Pitch: minglr, aplicația de socializare non-dating bazată pe geolocație by start-up.ro on Scribd