Lectură de 1 min

Scădere dramatică: Apple pierde cotă de piață în SUA, Samsung profită

Abonează-te pe  
Apple domină piața din SUA a telefoanelor, însă în ultimul trimestru a pierdut o importantă cotă de piață, iar de această scădere pare că a profitat Samsung.
Scădere dramatică: Apple pierde cotă de piață în SUA, Samsung profită

Abonează-te pe YouTube

Fii primul care vede review-urile și cele mai interesante noutăți din domeniul tehnologiei și inovației.

Vezi în avanpremieră

În trimestrul al doilea al anului 2025, cota de piață a Apple pe piața smartphone-urilor din SUA a scăzut semnificativ — de la 56% la 49%, iar Samsung a câștigat teren, crescând de la 23% la 31%. Motivele includ succesul foldabilelor și gama extinsă de telefoane oferită de brandul sud-coreean.

Samsung „smart volume” — o strategie pe mai multe niveluri

Samsung a reușit o creștere impresionantă în SUA, reducând diferența față de Apple de la 33 la 18%, doar într-un singur trimestru. Cheia acestui avans este strategia „smart volume”, bazată pe o gamă largă de modele la prețuri diferite — de la Galaxy S24 FE (≈ 650 USD) până la Z Fold 7 (≈ 2.400 USD) — care acoperă preferințe și bugete variate.

Gama Galaxy A, mai accesibilă (ex: Galaxy A36), și seria premium de foldabile (Z Fold 7, Z Flip 7) au fost principalii vectori de creștere, alimentând și precomenzi record.

În aceeași perioadă, Apple a înregistrat o scădere a livrărilor cu 11%, de la 14,9 milioane la 13,3 milioane de unități. Astfel, deși rămăsese lider, a cedat teren accelerat. Analistul Canalys Runar Bjorhovde a subliniat că Samsung a profitat de volatilitatea tarifelor și a stocurilor, inclusiv prin accelerarea livrărilor pentru a evita viitoare taxe punitive.

Mai mult, lipsa unui model foldabil din portofoliul Apple — cu lansarea estimată abia în 2026 — limitează capacitatea companiei de a concura pe segmentul format din consumatori dornici de inovație.

Abonează-te pe  

Citeste mai departe:
mai multe despre:

Pe aceeasi tema: