Cosmin Nătasă, managing director la agenție de online performance agency a vorbit la seminariile 7 for the Win organizate de start-up.ro și susține de Orange România despre uneltele de online marketing pe care le pot folosi startup-urile.

IMG_2523

Seminariile 7 for the Win sunt o serie de workshop-uri interactive în care cei care vor să lanseze un startup învață cunoștințele de bază din zonele juridic, branding, business plan, online marketing sau optimizare fiscală.

„Dacă aveți un business, vă trebuie și un site. Site-ul spune ceva despre voi. La fel și pagina de Facebook. Site-ul pare să fie o chestie simplă, însă nu e deloc așa. În realitate, când se construiește un site, sunt multe lucruri de luat în considerare. Primul lucru de pe site trebuie să fie o scurtă descriere a business-ului dumneavoastră. Luați un prieten, îi arătați site-ul, îl lăsați cinci secunde. Dacă el a reținut tot ceea ce trebuia înseamnă că ați făcut primul pas“, a spus Năstasă.

Trebuie o exprimare curată, deschisă. Site-ul trebuie să poată fi accesat cu ușurință și de pe dispozitivele mobile. Este un criteriu foarte important de usability

„Dacă site-ul răspunde la alte două întrebări și anume, ”de ce să cumpăr eu de la tine” și ”Știi ce vând eu aici?”, cartea de vizită funcționează și are valoare. Un lucru foarte important este ca site-ul să nu aibă un așa zis ”limbaj de lemn”. Trebuie o exprimare curată, deschisă. Site-ul trebuie să poată fi accesat cu ușurință și de pe dispozitivele mobile. Este un criteriu foarte important de usability. Un alt element important e căsuța de ”search”. În proporție de peste 90% ele nu funcționează, sau returnează rezultate greșite, nu ceea ce căutăm“, a continuat specialistul.

În privința testării implementărilor, Năstasă recomandă atenție. „De multe ori se pleacă cu idei fixe. Eu de exemplu, testez înainte tot ce vreau să implementez. În felul ăsta fac un pas înainte, e o chestie pozitivă. Este despre cum să înaintezi. Foarte bune modele care pot fi folosite sunt site-urile din exteriorul țării. E mult mai bine să dai drumul la site și să testezi pe parcurs, decât să te gândești foarte mult înainte pentru a găsi rețeta ideală. Cele mai răspândite pagini de pe site-uri sunt cele în care startup-ul își prezintă produsul. Căsuța de chat, de exemplu, este o modalitate extraordinară pentru feedback și testare a anumitor feature-uri ale site-ului. Iarăși formularele sunt o idee foarte bună pentru testare“, a explicat Cosmin.

Google Analytics este cel mai bun prieten al vostru atunci când vine vorba de online. El vă va spune dacă tot ceea ce investiți se transformă în ceva și în anume ce

Măsurătorile sunt esențiale în online marketing. „Google Analytics este cel mai bun prieten al vostru atunci când vine vorba de online. El vă va spune dacă tot ceea ce investiți se transformă în ceva și în anume ce. E complet gratuit. Modul de citire a datelor este partea mai dificilă. Cu timpul, vă veți pricepe și la asta. Și vă vor veni idei despre cum să continuați“.

"Pagina de Facebook este foarte importantă și ea. Totul, de la fotografia de cover până la conținut. Dacă pui poze cu pisici, nu te poți aștepta ca oamenii de business sau publicul tău țintă să considere asta relevant. Postările de pe pagină și răspunsurile voastre la mesajele trimise către utilizatori trebuiesc cântărite foarte bine. Nu trebuiesc mușamalizate comentariile negative, de exemplu. Facebook-ul nu înseamnă un război, o fugă după like-uri. Trebuie să rămâi relevant pentru potențialii clienți. Trebuie aleasă foarte bine și campania de reclame pe Facebook, targetarea audienței", a explicat Năstasă.

Facebook-ul nu înseamnă un război, o fugă după like-uri. Trebuie să rămâi relevant pentru potențialii clienți

"Conversia utilizatorilor este cel mai bine explicată prin numărul de pași pe care utilizatorul îi parcurge până să ajungă la scopul prestabilit de către voi. Și această conversie are un preț. După o perioadă de teste trebuie să ne dăm seama dacă e bună direcția în care mergem. Să analizăm rata de conversie. Să ne dăm seama despre valoarea campaniei. Trebuie să avem răbdare, asta e cheia. Trebuie să adaptezi marketingul la utilizatorii pe care îi ai deja, nu să implementezi ceva nou pentru un alt segment", a mai spus Cosmin Năstasă de la Edge.