Primele 1.000 de porții livrate

Drooler este o companie românească care produce mâncare gătită pentru căței, după șase rețete dezvoltate alături de specialiști de la Universitatea de Medicină Veterinară din Cluj-Napoca. Au o fabrică proprie în București și au livrat până acum peste 1.000 de porții de mâncare, în timp ce 80% din clienți revin pentru a doua comandă.

"Am validat rețetele împreună cu USAMV Cluj-Napoca și cercetarea a durat trei ani. A demonstrat beneficii clare, o digestabilitate îmbunătățită, blană strălucitoare și energie crescută pentru animale. Avem cazuri reale în care ingredientele noastre au îmbunătățit starea generală a câinilor, inclusiv un labrador care s-a tratat de dermatită cu rețeta noastră pe bază de pește", spune Andrei Cerbu în discuția cu start-up.ro.

Pe lângă cifrele de mai sus, Drooler a început să aibă și primii clienți care au un soi de abonament. Astfel, Drooler le trimite lună de lună o ladă frigorifică cu mâncarea necesară.

Extindere la nivel național în 2025

"Ținta noastră pentru 2025 este să ne extindem la nivel național, să avem parteneriate cu magazine premium din zona de pet shop. În momentul de față produsele pot fi comandate de pe site-ul nostru, dar și pe Bolt Food în București. Vrem să facem și parteneriate cu clinicile veterinare, pentru că cine poate recomanda mai bine ceva de calitate?", spune Cerbu.

Pentru a ajunge și în zona de retail, acolo de unde oamenii cumpără direct de la supermarket, Drooler încearcă să dezvolte o metodă potrivită, mai ales că mâncarea lor trebuie stocată corespunzător. Așadar, pasul următor ar fi dezvoltarea unei vitrine proprii care să fie amplasată în magazine și de unde oamenii să poată testa mâncarea Drooler.

Care e potențialul dacă ajung la 2.000 de câini

"Capacitatea noastră este de aproximativ 2.000 de porții pe săptămână, cu posibilitate de scalare rapidă. Putem livra în țară în 24-48 de ore, iar în București o putem face în aceeași zi", spune Andrei Cerbu.

Deși e un startup care vinde mâncare, Drooler a încercat să schimbe paradigma. Anul trecut i-am întâlnit la How to Web, între startup-uri tech și de IT. Au vrut să se deschidă către investitori mai mult, pentru că au considerat că au la bază cercetare și o posibilitate mare de a scala.

"Suntem un startup biotech, avem un rpodus finit, cercetarea realizată. Noi vindem sănătate, iar investitorii încep să ne curteze. Înțeleg potențialul produsului și abordarea validată de știință. Provocarea este că nu sunt mulți investitori specializați pe această piață, dar vrem să ne facem cunoscută viziunea”, spune Andrei Cerbu.

De fapt, totul se rezumă la ideea că Drooler "vrea să schimbe o paradigmă", așa cum menționează Andrei. Dacă în România sunt 4 milioane de câini înregistrați, cu 2.000 de câini abonați la Drooler cifra de afaceri estimată ar putea fi de 4 milioane de euro.

Ce înseamnă mâncare sănătoasă pentru animale?

Poți găsi multe informații despre mâncarea umană, dar cât de dificil e să categorizezi o mâncare pentru animale ca fiind de calitate sau nu?

„Un produs de calitate inferioară folosește subproduse animale de calitate inferioară, conservanți artificiali, coloranți sau arome sintetice sau cereale procesate în exces. Noi folosim ingrediente reale vizibile fără conservanți, fără nimic adăugat. Procesul nostru de gătire este sub 90 de grade și păstrează nutrienții esențiali. De asemenea, congelăm cu o tehnică specială fără a compromite calitatea", spune Andrei Cerbu.

El menționează că scopul lor a fost să fie transparenți și clienții să identifice bucăți reale de carne, legume, fructe și superalimente într-o rețetă calculată precis.

În plus, în calculul lor și în cercetare și-au dat seama că e nevoie de eficiență, tocmai pentru ca mâncarea să conțină proteine, vitamine, minerale. Din acest motiv, în Drooler au introdus și o parte de AI în care clienții noi pot să ofere date despre câinele lor și să primească rețeta potrivită pentru ei, în funcție de talia animalului, vârstă și așa mai departe.