„În ultimul timp, strategia noastră s-a rezumat la trecerea magazinelor și a pop-up store-urilor la un nivel de «Premium Store», pentru că vrem să fim percepuți ca și un brand de lux. Ne dorim ca publicul să aibă o percepție bună asupra brandului atunci când ne trece pragul”, spune Adrian Rus, fondatorul Komoder.

În cazul investiției din Londra, antreprenorul a optat pentru o relocare odată cu dezvoltarea acestui nou concept, printr-o abordare mult mai prietenoasă și mai orientată către client. Komoder a funcționat acolo timp de doi ani cu un sediu pentru birouri, însă amenajase și un fel de showroom unde puteau fi testate mai multe produse. Ca particularitate, un „Premium Store” se distinge prin spații mult mai generoase, care pornesc de la 85-100 de metri pătrați, așa cum este și suprafața din Londra.

Pentru următorul showroom, care se va inaugura în iulie la Paris sub același concept „Premium Store”, se lucrează deja de peste opt luni, fiind similar ca suprafață cu cel din Londra, cu o valoare a investiției estimată la 120.000 de euro.

„Principalul nostru obiectiv este să vindem mai mult gama de produse high end și gama de produse japoneze NIN. D.Core, pentru că într-un astfel de context, în care produsul depășește 10.000 de euro, majoritatea clienților doresc să îl experimenteze înainte. Ne-a lipsit destul de mult un showroom la Paris”, punctează Adrian Rus.

În plan extern, retailerul Komoder este prezent cu magazine în Bulgaria, Ungaria, Franța, Spania, Marea Britanie, Austria, Olanda și Italia.

La nivel de România, are showroom-uri deschise în Cluj, Constanța, Iași, Timișoara și București, iar pentru viitorul apropiat sunt luate în calcul și alte deschideri, în orașe precum Oradea și Brașov. Investiția în plan intern, pentru amenajarea și lansarea unui „Premium Store”, este estimată la 100.000 de euro, inclusiv cu promovarea ulterioară.

În ultimele șase luni, Komoder a creat acest nou concept la Cluj și Timișoara, mergând pe aceeași direcție dezvoltată și în străinătate, cu spații mult mai generoase, decorate într-un mod specific brandurilor de lux.

Investiție de 3,2 milioane de euro la Cluj

Pentru a-și susține expansiunea pe termen mediu și lung, compania Komoder Interactive, prin care este operat brandul Komoder, va începe în prima parte a anului viitor un proiect nou la Cluj, care vizează dezvoltarea unui spațiu multifuncțional, de peste 5.000 de metri pătrați într-o primă fază, împărțit între zonele de depozitare și logistică și cele administrative, de birouri. Investiția este estimată la 3,2 milioane de euro.

„Va fi un proiect care se va întinde pe mai mulți ani, cea mai importantă investiție pe care o pregătim acum. Fiind o companie românească, exportul se face din România, logistica se face de aici. Nevoile companiei se schimbă tot mai mult în timp ce compania evoluează. Și exact asta ne dorim, să investim în România”, mai spune Adrian Rus.

Antreprenorul estimează pentru anul în curs o cifră de afaceri de peste 10 milioane de euro, apropiată ca valoare de cifra de afaceri din 2022. Adrian Rus consideră că acesta este un obiectiv realist având în vedere contextul economic actual, la nivel european. Pentru compania Komoder Interactive, în ultimii zece ani creșterile anuale au fost de peste 10%.