CEO-ul Bluesky, Jay Graber, a urcat pe scena SXSW și a reușit să-l ia peste picior pe Mark Zuckerberg fără să menționeze numele său sau compania Meta.

Tricoul ei negru, totuși, a amintit de unul purtat de fondatorul Meta anul trecut. Însă mesajul lui Graber era diferit: „Mundus sine Caesaribus” („O lume fără Cezari”), conform TechCrunch.

Pe Bluesky, utilizatorii au fost atât de entuziasmați de tricoul lui Graber încât platforma a decis să vândă replici ale tricoului pentru a strânge fonduri destinate dezvoltatorilor săi.

Tricoul de 40 de dolari, disponibil în mărimile S - XL, s-a epuizat în aproximativ 30 de minute.

Cum îl ironizează tricoul pe Zuckerberg

Mark Zuckerberg a schițat de-al lungul timpului comparații cu Iulius Cezar, iar tricoul său original, purtat anul trecut, avea inscripția „Aut Zuck aut nihil” („Zuck sau nimic” - o parafrazare a expresiei latine „Aut Caesar aut nihil”, care reflectă filozofia unui lider absolutist).

În schimb, Bluesky, deși minuscul în comparație cu gigantul Meta, propune o infrastructură descentralizată și open-source, unde puterea nu este concentrată în mâinile unui singur lider.

Astfel, mesajul tricoului lui Graber nu este doar o ironie la adresa unui concurent mult mai mare, ci și o declarație de principiu despre modelul pe care Bluesky încearcă să-l promoveze.

„Dacă un miliardar ar cumpăra Bluesky sau ar încerca să-l controleze, sau dacă mâine aș decide să schimb ceva într-un mod care nu le-ar plăcea utilizatorilor, aceștia ar putea pur și simplu să creeze o altă versiune și să continue acolo,” a explicat Graber la SXSW.