Acesta este un review pe care nu credeam că o să-l fac vreodată. La un joc Astro's Playroom, a cărui menire inițială a fost de a fi o demonstrație pentru caracteristicile consolei PS5.

Joculețul Astro’s Playroom a fost atât de bun și de bine primit de public încât, probabil, cei de la Sony le-au cerut studioului Team ASOBI să facă un titlu de sine stătător, mai mare, mai reușit, mai variat. Raportez că au reușit și-ți recomand să instalezi și tu acest nou joc deoarece e distractiv, e creativ și iti aduce din nou aminte ce pot face dezvoltatorii cu consola PS5 atunci când doresc și când au resursele necesare.

Chestia tare la genul acesta de joc este că poate fi fun pentru mai multe categorii de persoane. Eu am 35 de ani și m-am distrat cu originalul Astro Bot și nepoatele mele au 7 și 11 ani și lor le-a plăcut. Cred că acest nou titlu are același efect și după lansarea oficială de pe 6 septembrie o să le invit să se plimbe cu Astro Bot prin toate aceste lumi care mai de care mai interesante.

Astro Bot are o poveste simplă, dar simpatică. Roboțeii mergeau cu PS5 prin spațiu când un alien mare, urât și verde îi atacă și le prăbușește nava. Misiunea ta este să zbori cu controllerul Dualsense, transformat într-o navă spațială, în diferite galaxii pentru a găsi diferitele componente ale PS5-ului pentru a-l repara și a-l pune înapoi pe picioare.

Fiecare galaxie are mai multe planete sau niveluri pe care trebuie să le faci și de unde să recuperezi roboței prinși în tot felul de situații. Unii sunt stock astro bot, ații sunt personalizați din diferite jocuri PlayStation precum Kratos din God of War sau Snake din Metal Gear Solid. Fiecare nivel are un număr de roboței pe care trebui să-i salvezi.

Nu trebuie să-i salvezi pe toți pentru a termina nivelul, însă pentru a debloca bosul de galaxie ai nevoie de un număr de astro boți salvați. Dacă nu ai găsit destui mai dai o tură prin niveluri și te uiți mai atent după ei. Unii sunt foarte evidenți, alții sunt mai ascunși și trebuie să-i cauți mai bine. În câteva niveluri i-am salvat pe toți deoarece au fost ușor de găsiți, în altele pe majoritatea i-am găsit, dar au lipsit câțiva. Ideea este că niciodată nu m-am chinuit prea mult să am suficienți astroboți pentru a debloca bossul final.

Fiecare nivel este diferit atât ca gameplay, dar și tematic, vizual: cu niveluri cu zăpadă și gheață, altele cu multă vegetație, altele mai science fiction și tot așa. În unele niveluri Astro Bot capătă și diferite abilități speciale precum niște pumni care-ți permit să lovești inamicii de la distanță, un gadget care te umflă sau un cățel care funcționează ca un jetpack.

Sunt multe astfel de abilități și mențin gameplay-ul fresh. Unele mi-au plăcut foarte mult, precum abilitatea de a te face foarte mic și astfel să devii un fel de Stuart Little cu platforming pe obiecte obișnuite, altele pot fi ușor frustrate precum acel gadget care-ți permite să creezi platforme pe care să stai, însă doar pentru o perioadă scurtă de timp. Totuși, per total, nu pot decât să apreciez creativitatea dezvoltatorilor de a face astfel de obiecte care adaugă un plus de prospețime gameplay-ului clasic de platforming.

Un alt element important este și faptul că în anumite niveluri intri în pielea unor personaje cunoscute precum Kratos și astro bot capătă abilitățile acestuia și nivelul este inspirat din jocul respectiv. Nu o să vă arăt ca să nu dau spoilers, dar sunt unele dintre cele mai tari niveluri din joc.

Apoi mai sunt și boșii de galaxie, care sunt…ok. Aici nu am remarcat nimic special și sunt destul de ușor de învins, dacă ești puțin atent. Au mai multe faze, dar și tu ai mai multe vieți, deci lucrurile sunt echitabile. Totuși, există anumite niveluri destul de solicitante care mi-au transpirat nițel palmele.

Cum ziceam, nivelurile sunt foarte diferite, creative și distractive și fiecare are farmecul lui în parte, iar de-a lungul jocului nu am simțit să mă plictisesc și eram curios ceva urmează. Pe lângă astro boți în fiecare nivel găsești și bănuți de aur pe care-i poți folosi pe planeta unde s-a prăbușit PS5-ul pentru a debloca tot felul de lucruri cu care să decorezi spațiul de acolo.

Spre deosebire de primul joc, acesta este mai lung și te poți aștepta la 10-15 ore de gameplay în funcție de cât de mult te joci descoperind tot felul de lucruri. Mai important decât durata este că e fun și eu cred că te vei distra indiferent de vârstă.

Înainte să închei vreau să mai apreciez cât de mult au lucrat dezvoltatorii la a implementa sunetul 3D și feedbackul haptic oferit de controllerul Dual Sense. Din nou, cea mai bună utilizare a controllerului într-un joc PS5. Simți dacă Astro merge pe sticlă, pe nisip, auzi mediul înconjurător cu un sunet 3D care te învălui și controllerul scoate sunete punctuale în gameplay. Și rezistența opusă de triggere este utilizată foarte bine aici și mi-aș dori ca mai mulți dezvoltatori să dedice mai mult timp acestor funcții atunci când fac jocuri pentru PS5 deoarece îmbunătățesc experiența de gaming și imersiunea foarte mult.

Astro Bot poate că nu e un joc exclusiv de calibrul lui God of War Ragnarok, însă are meritul său și ce primești în schimb e distractiv și vei avea parte de momente de bucurie precum un copil care încearcă un joc nou în dimineața de Crăciun.