Lectură de 5 min

REVIEW God of War PC - pregătire pentru Ragnarok

Abonează-te pe  
God of War este un nume cu greutate în universul PlayStation, iar acum jocul ajunge și pe PC și este numai bun ca „încălzire” pentru God of War: Ragnarok, ce urmează să apară pe PS4 și PS5 cândva în acest an.

Abonează-te pe YouTube

Fii primul care vede review-urile și cele mai interesante noutăți din domeniul tehnologiei și inovației.

Vezi în avanpremieră

Sony PlayStation continuă strategia de a aduce jocurile exclusive și pe alte platforme, PC, în cazul de față. A fost Horizon Zero Dawn, Days Gone, acum God of War și umează Uncharted și cine știe, în viitor, poate vedem și îndrăgitul Bloodborne pe PC. Cred că este o strategie bună deoarece cei care nu au avut ocazia să le încerce pe consolă le pot juca acum pe PC, dar și cei care le-au jucat le pot lua de la capăt pentru o nouă experiență la rezoluție 4K, setări grafice ridicate și un framerate nelimitat.

God of War este al patrulea titlu (excluzând jocurile mobile) din seria celebră a PlayStation și un fel de soft reboot deoarece protagonistul, Kratos, trece din mitologia greacă în cea nordică și în același timp capătă un suflu nou datorită unei povești mature și complexe. Pe lângă violență și lupte spectaculoase, God of War are una dintre cele mai bune povești din industria jocurilor video și de-a lungul celor 20-30 de ore de gameplay vei putea vedea cum Kratos încearcă să fie un tată bun pentru fiul său Atreus, cum dinamica relației lor se schimbă și evoluează. Relația dintre cei doi este punctul central al jocului, definind întreaga aventură. Nu vreau să dau niciun spoiler, chiar dacă au trecut patru ani de la lansarea oficială pentru că mai sunt oameni care încă nu au jucat acest titlu, iar acum au ocazia să o facă și pe PC.

Cu ce vine God of War pe PC

În cazul de față God of War a primit mai multe îmbunătățiri grafice, umbre la rezoluții mai mari, reflexii la o calitate mai bună și ambient occlusion îmbunătățit. De asemenea, cei cu sisteme performante pot juca jocul la rezoluție nativă 4K și la un număr de cadre pe secundă nelimitat. În plus, pentru cei cu monitoare ultrawide, ca în cazul meu, jocul are suport nativ pentru monitoare 21:9.

Totuși nu trebuie să ai o rachetă de PC ca să rulezi jocul, God of War beneficiază de un plus de performanță adus de DLSS al Nvidia sau FSR al AMD. Practic, astfel poți alege rezoluția la care să fie randată imaginea în timp real pentru un FPS mai mare, fără a sacrifica prea mult calitatea grafică. Spre deosebire de alte jocuri unde doar poți alege DLSS sau FSR, aici poți vedea exact și rezoluția la care va fi randată imaginea, ceea ce e mișto pentru geeks, ca mine.

Pentru o calitate supremă a imaginii tot timpul va fi de preferat ca jocul să fie redat la rezoluția nativă, însă aceste tehnologii precum DLSS sau FSR te ajută să mai aduni niște FPS-uri, fără să strici prea mult experiența vizuală.

În aceste exemple se poate observa faptul că imaginile redate la rezoluție nativă arată mai bine decât cele cu DLSS sau FSR, însă asta vei observa dacă stai să analizezi în detaliu imaginea. Dacă nu te uiți după pixeli, un DLSS Quality sau Balanced și un FSR Quality îți vor oferi o grafică bună și un FPS boost. Oricum, indiferent cum iei lucrurile, jocul arată foarte bine, mai ales când te gândești că acesta a fost lansat în 2018 pentru o consolă creată în 2013 (PS4) și în 2016 (PS4 Pro).

Sigur, dacă aplici un DLSS prea agresiv, precum cel Performance atunci calitatea imaginii va scădea vizibil. Același lucru este valabil și pentru FSR. Însă indiferent de nivelul DLSS-ului aplicat vei primi mai multe frame-uri în plus pe secundă. În cazul meu, jocul a rulat bine la setări Ultra și rezoluție 3440 x 1440 pixeli. Am avut constant peste 60 de FPS chiar și în scenele aglomerate și dinamice. Pe DLSS Quality și la aceleași setări grafice număr de FPS creștea cu 15-20 în funcție de situație, deci un plus de performanță de 20-30%. DLSS Balanced mai aduce câteva cadre în plus față de Quality, dar nu foarte multe, iar diferența de calitate se poate observa în umbre și în obiectele aflate îndepărtare, acestea pierzând din detalii.

Dacă te întrebai care este diferența dintre FSR și DLSS, AMD FSR este tot un software de upscaling ca DLSS, un algoritm care face upscaling la imagine și crește numărul de FPS, însă spre deosebire de DLSS, FSR nu se folosește de deep learning, nuclee tensor. Drept urmare, nici rezultatele nu sunt la fel de bune, în opinia mea. În cazul de față se poate vedea că nu există același nivel de detaliu în imagine comparativ cu cel văzut pe DLSS Quality. Totuși, pentru că AMD FSR nu depinde de anumite configurații hardware, acesta poate rula cam pe orice placă video modernă.

În ceea ce privește plusul de performanță DLSS Quality și FSR Ultra Quality sunt la fel în cazul meu și nu pot să zic că un mod oferă o performanță mai bună decât altul.

God of War a fost recunoscut drept cel mai bun joc al anului 2018 pentru că are o poveste bună, personaje interesante, o lume vie, dar și pentru că oferă acțiune viscerală și multă adrenalină. Luptele sunt dinamice, inamicii au atacuri diverse și trebuie să fii atent și să-ți folosești toate abilitățile pentru a învinge. Și cu cât crești nivelul de dificultate cu atât trebuie să fii mai rapid și mai precis, iar pentru a le face viața gamerilor puțin mai ușoară, dezvoltatorul a adus Nvidia Reflex în această ediție God of War, tehnologie care poate face diferența dintre înfrângere și victorie, mai ales în luptele cu Valkyrie.

Nvidia Reflex este o tehnologie care reduce timpul de la apăsarea unei taste și acțiunea care are loc pe ecran. Cu cât acest timp este mai redus cu atât ești mai rapid, deci mai eficient. Nvidia Reflex este o tehnologie proprietară și, la fel ca DLSS și RTX, necesită deținerea unei plăci video GeForce. Vestea bună este că nu ai nevoie de cea mai recentă placă grafică pentru a beneficia de Reflex, acesta funcționează pe plăcile GeForce începând cu seria GTX 900.

Poți activa și dezactiva Reflex și mai există și un al treilea mod numit +Boost, iar astfel crește viteza plăci video pentru a preveni anumite blocaje care ar putea apărea când procesorul e suprasolicitat. Am testat ambele moduri în God of War și pe sistemul meu nu am observat vreo diferență. Oricum, dacă un joc suportă Reflex ar fi bine să-l activezi pentru că nu strică.

God of War PC Review

Jocul se controlează foarte bine cu mouse-ul și tastatura și poți schimba testele după cum dorești. De asemenea, poți conecta și un controller de PS5 și funcționează foarte bine. În timpul meu petrecut cu jocul nu am observat bug-uri, glitch-uri sau alte probleme și am avut parte de o experiență fără cusur.

Pentru acest playtrough pe PC am decis să aleg modul de dificultate Give me a Challenge și chiar am primit una. Trebuie să fii atent și să nu te mai arunci în lupte fără să te gândești deoarece vei muri mai repede decât crezi și trebuie să explorezi lumea pe îndelete pentru fiecare resursă pe care o poți găsi.

Cam asta despre God of War PC. Ce-i care l-ați jucat în 2018 știți că este un titlu absolut fantastic, iar cei care nu ați făcut-o până acum aproape că vă invidiez puțin deoarece veți trăi această experiență într-un mod fresh.

Ce să zic, strategia Sony funcționează și acum am o poftă nebună de God of War și abia așteptă să vină și Ragnarok. Până atunci, spor la joacă!

Abonează-te pe  
Pe aceeasi tema: