Pentru cei care nu știți Hasselblad este unul dintre cei mai cunoscuți producători de camere foto din lume, iar camerele lor au ajuns și pe Lună. Revenind pe Pământ, OnePlus a intrat într-un parteneriat cu compania suedeză pe trei ani, iar seria OnePlus 9 reprezintă doar începutul.

Pentru aceste telefoane s-a lucrat la calibrarea senzorilor, calibrarea culorilor în stilul Hasselblad și s-a umblat la interfața camerei, iar declanșator este oranj și chiar și sunetul este cel reprodus de camere Hasselblad.

OnePlus 9 Pro - camere foto

În primul rând, OnePlus 9 Pro are 4 senzori foto, iar versiunea de bază trei senzori. La Pro vorbim de un senzor principal de la Sony de 48 MP ce poate să tragă imagini RAW pe 12 biți, apoi avem un senzor ultrawide de 50 MP tot de la Sony, un telefoto de 8 MP cu zoom optic 3.3x și un senzor monocrom de 2 MP pentru poze alb-negru mai detalitate.

Versiunea de bază are același senzor ultrawide și monocrom, dar lipsește cel telefoto, iar camera principală este tot de 48 MP similară cu cea de pe Pro.

În primul rând, am fost curios să văd cum arată culorile surprinse de acest telefon având în vedere parteneriatul cu Hasselblad, dar în același timp mă gândesc că aprecierea acestora este destul de subiectivă. Unora o să le placă culorile mai aprinse, alții vor ceva mai natural.

Eu apreciez estica adusă de OnePlus pe acest model și culorile mi se par naturale, da nu șterse și după cum se poate observa în fotografiile din video HDR-ul funcționează bine și avem cer albastru, paltonul roșu iese în evidență, iar imaginile sunt bine expuse și au multe detalii. Mai mult, în unele cazuri chiar mi se pare e prea mult sharpness în imagini.

OnePlus a mizat foarte mult pe senzorul ultrawide și o tehnologie nouă care menține distorsiunile la un nivel minim. În practică asta înseamnă imagini cu clădiri drepte și detaliate chiar și la colțuri. Cadrele pe care le-am obținut eu cu ultrawide au fost bune, chiar și cele de interior unde nu am o lumină bună. Tot cu senzorul ultrawide poți să obții și cadre macro dacă vrei.

Pe de altă parte, senzorul telefoto nu m-a uimit în mod special. Fotografiile și clipurile video sunt ok, însă chiar și în lumină bună există destul de mult zgomot și unele scene nu sunt foarte clare, după cum se poate vedea.

Și mai avem senzorul monocrom care este util doar pentru persoanele care fac poze alb-negru. Rezultatele mie mi-au plăcut, însă poate ar fi fost cazul să fie implementat un senzor ToF pentru fotografii portret mai bune.Apropo de asta, fotografiile portret au ieșit bine în proporție de 80-90% aș spune și de cele mai multe ori telefonul reușește să decupeze destul de bine subiectul de fundal, dar în unele cazuri mai blurează fire de păr. Chiar și pe video, funcția de portret merge destul de bine, însă pentru un efect optim trebuie să stai aproape de subiect deoarece altfel pierde noțiunea dintre subiect și fundal.

Rămânem pe video să vă spun că telefonul poate filma 8K la 30 de cadre pe secundă timp de 5 minute, dar și 4K la 120 și 60 de cadre pentru aceeași perioadă de timp. Poate nu e ideal, dar oricum nu sunt moduri de filmare pe care să le folosești pentru mai mult timp. Dacă vrei să filmezi mai mult atunci trebuie să treci la 4K 30 de cadre sau FHD. Vestea bună, în schimb, este că poți trece de la wide la ultrawide sau zoom în toate modurile, mai puțin în 8K. Apropo de asta poți filma 8K atât cu senzorul principal, cât și cu cel ultrawide. Există și un mod de filmare ultra stabil ce funcționează bine și poate fi utilizat în modul 4K 30 sau FHD 30 fps.

Am rămas plăcut surprins de autofocus atât pe foto, dar mai ales pe video și de nivelul de detalii obținut cu filmarea 8K. Fotografia și filmarea pe timp de noapte sau în luminozitate scăzută este în regulă, fără să impresioneze neapărat.

Ce trebuie să mai știi despre acest telefon la capitolul fotografie este că are modul nightscape pe wide și ultrawide, are un mod pro pentru un control mai bun asupra felului în care face o fotografie și poți să tragi și cadre RAW pe 12 biți, ai tilt-shift, timelapse, panorama sau slow-motion.

Concluzia mea? Cred că OnePlus are un sistem foto destul de potent, similar cu ceea ce regăsim pe alte flagship-uri, însă nu am simțit că acest parteneriat cu Hasselblad a revoluționat într-un fel fotografia sau filmarea pe smartphone-uri. Totuși, e un start bun și sper să văd și mai multe în următorii doi ani.

Totuși, vorbim despre un telefon mobil nu despre o cameră așa că haideți să vedem cum stăm la capitolul design, performanță sau autonomie.

Design

Înainte de toate trebuie să vă spun că experiența de unboxing este una premium și în cutie vei primi telefonul, documentația necesară, o carcasă de silicon dintr-un material de calitate, încărcător și cablu USB-C.

Modelul acesta este morning mist și este unul glossy cu sticlă Gorilla Glass pe față și pe spate, cu un modul al camerei discret și frumușel, logo-ul OnePlus pe mijloc.Din fericire, există și două modele cu spatele mat - Pine Green și stellar Black. În partea de jos avem port USB-C, un difuzor ce funcționează în mod stereo cu cel de sus, sertar pentru 2 cartele SIM, dar fără card microSD. Pe o parte avem un buton de volum iar pe cealaltă parte butonul de power și un slider pentru a trece telefonul de la silențios, vibrații sau sunet. E o funcție pe care o apreciez la iPhone și mă bucur că există și un telefon Android care a implementat asta.

Telefonul are marginile curbate, dar nu foarte mult, iar asta face ca telefonul să ofere o priză mai bună la prindere. OnePlus 9 Pro are o greutate de 197 de grame, iar cei de la OnePlus susțin că au ținut morțiș să păstreze greutate acestuia sub 200 de grame. Asta înseamnă un telefon cu greutate, dar nu exagerat. OnePlus 9 Pro este un telefon premium, construit cu materiale de calitate ce se simte bine în mână și mie mi-a adus aminte de Samsung S8.

Display - OnePlus 9 Pro

Display-ul este unul destul de mare la 6,7 inci. Este AMOLED are o rezoluție QHD+, o rată de refresh de 120 Hz și vine cu tehnologie LTPO, la fel ca display-ul lui S21 Ultra. Ce înseamnă asta? Faptul că display-ul poate modifica rata de refresh în funcție de conținutul afișat. Ai putea avea o rată de 1 Hz la poze sau text, 24 Hz când vezi filme au 120 Hz când faci browsing sau când te joci. Asta ajută sistemul să reducă consumul de energie cu până la 50%.

O altă noutate pe OnePlus 9 Pro este HyperToch, ce crește rata de eșantionare a ecranului până la 360 Hz în anumite jocuri. Asta însemnă că ecranul răspunde mai bine la atingerile tale și în jocuri ai o șansă în plus de câștig. HyperTouch e disponibil în PUBG, Call of Duty, Wild Rift și Brawl Stars și pe viitor vor avea suport și alte titluri. Am jucat și eu și nu pot să zic că am observat o diferența mare față de o rată de eșantionare standard, dar nici nu sunt vreun jucător împătimit de titluri mobile.

Luminozitatea display-ului este una bună cu un maxim de 1300 de niți, la fel ca S21 Ultra, are suport pentru HDR10+, adâncime de culoare pe 10 biți și este un display excelent pentru jocuri, filme sau browsing. Ai diferite opțiuni pentru calibrarea display-ului după preferințe, acțiunea este foarte fluidă și, în opinia mea, are cel mai bun dark mode din piață în acest moment.

Are o cameră de selfie discretă în partea de sus și poate fi folosită pentru face unlock, dar eu am preferat senzorul de amprentă care este foarte precis și rapid.

Performanță

La nivel de specificații, după cum probabil știți deja, vorbim de un telefon de top cu procesor Snapdragon 888, 12 GB RAM DDR5 și un spațiu de stocare de 256 GB. Bateria este de 4500 mAh ce se încarcă foarte repede la 65 de wați pe fir și la 50 de wați wireless.

Snapdragon 888 este cel mai performant procesor pentru telefoane Android în acest moment și se luptă cu Kirin de la Huawei sau Exynos de la Samsung. Acesta este ajutat de o nouă generație de memorie RAM, DDR5 ce este de 1,5 ori mai rapidă decât anterioara.

Are 5G, Wi-Fi 6 și bluetooth 5.2 pentru o conectivitate excelentă. După cum probabil e evident, orice aplicație sau joc din Google Play Store va rula bine pe acest telefon.

Dacă ești curios de cifre află că telefonul a obținut un punctaj de 1111 single core și 3500 multi-core in Geekbench și 5500-5664 puncte în 3D Mark, ceea ce-l situează în topul telefoanelor din prezent. Pe partea de gaming am rulat jocuri precum Genshin Impact, Wild Rift sau Call of Duty pe setări grafice ridicate și nu am văzut telefonul să se poticnească.

Și pe partea termică lucrurile stau bine și în utilizarea normal nu am sesizat ca telefonul să se încălzească, iar când l-am împins mai tare în jocuri a început să fie călduț la atingere, dar fără a fi o problemă. Unde am văzut să se încălzească mai tare a fost în Genshin Impact pe cele mai ridicate setări grafice în zona camerei foto.

Apropo de asta, temperatura maximă a telefonului a fost de 43 de grade într-un stress test cu 3D Mark.

La autonomie lucrurile nu stau extraordinar, dar destul de bine zic eu și cu 5G, QHD+, 120 Hz și ritm de utilizare mediu-intens eu am obținut cam o zi de funcționare cu un screen on time de 3 ore, 3 ore și jumătate. Dar vestea extraordianară este că se încarcă foarte repede. Cât de repede? Cam în 28 de minute de la o la 100 pe fir și în 43 de minute wireless. Altfel, poți să-l lași câte 10 minute pe încărcător și obții ușor 40% de baterie.

Înainte de final trebuie să vă povestesc puțin și despre software și interfața OxygenOS 11, ce este aplicată peste Android 11. Acesta este primul telefon OnePlus pe care-l testez și am rămas plăcut surprins de interfață. Mi-a plăcut că este curată și permite un grad destul de ridicat de personalizare, fără să fii nevoit să apelezi la un launcher.

Îmi plac iconițele din setări, fontul, dark mode și lucruri minore precum animația pentru deblocarea telefonului cu amprentă sau faptul că prima cifră din ora este roșie. E super și cred că va fi pe placul și celor care vor o interfață mai apropiată de cea Google, dar și celor care apreciază un nivel mai ridicat de personalizare.

Preț OnePlus 9 Pro

Trebuie să vorbim și despre preț, iar OnePlus 9 Pro cu 8 GB RAM și 128 GB spațiu de stocare are un preț recomandat de 4600 de lei, iar pe piață vor fi și modele cu 12 GB și 256 GB stocare, ca acesta, însă la momentul realizării acestui review nu știu prețul recomandat pentru acesta. Veste bună este că la preorder primești și căștile wireless Bud Z.

Puncte Pro

• Performanța
  • Încărcare foarte rapidă
  • Camera foto wide și ultrawide
  • Designul

Punct contra

• Camera telefoto e mediocra
  • Senzorul monocrom ar putea fi inutil pentru majoritatea utilizatorilor

Într-un final, nu am ce să-i reproșez telefonului la nivel de performanță, autonomie, display sau încărcare. Aprecierea designului este subiectivă, iar mie îmi place cum arată și cum se simte în mână. Poate nu o să-ți placă faptul că nu are slot pentru card microSD sau mufă de căști, astea le găsești greu pe orice telefon de top. Prețul este unul măricel, dar ceva mai mic decât al altor flagship-uri similare.

Capacitățile de fotografiere sau de filmare nu sunt cu mult mai bune decât ale altora, dar poți scoate cadre bune. Așadar, daca nu vrei Samsung sau Huawei, OnePlus 9 Pro poate fi o alternativă foarte bună.

Acesta a fost review-ul start-up.ro pentru OnePlus 9 Pro, iar în curând voi reveni cu un alt review pentru versiunea standard.