Samsung Music Frame intră în categoria produselor tech pe care și le-ar dori și iubitorii de design interior, nu doar cei pasionați de muzică sau tehnologie. Majoritatea boxelor din comerț nu au un design prea grozav și pot fi mai greu integrate într-o sufragerie care să nu arate a sala de cinema. În ultima vreme am început să apreciez din ce în ce mai mult designul și m-am bucurat când am văzut boxele tablou făcute de IKEA în colaborare cu Sonos numite Symfonisk.

La câțiva ani distanță vine și Samsung cu Music Frame care îmbină aceeași idee de boxă Wi-Fi cu un design atrăgător de tablou. Ce avantaj are Music Frame asupra Symfonisk? În primul rând, e mult mai ușor să schimbi aspectul boxei și o poți face mai des. Poți scoate rama albă, iar apoi poți înlocui imaginea din centru cu alta. În pachet este inclusă această imagine cu un vinil și un pickup și mai ai una de rezervă cu forme geometrice. Însă poți printa orice altă imagine dorești cu tine, cu un partener sau animal de companie.

În cutie regăsim standul de metal și toate accesoriile pentru montarea pe perete, apoi regăsim alimentatorul și boxa în sine. Aceasta e destul de mare și are o formă cam pătrată cu 36 cm înălțime și 35 cm lățime. Este destul de grea la 5,9 kilograme. Poți să o folosești într-o bibliotecă, pe o comodă, pe blatul din bucătărie sau pe perete. Pe spate are portul de alimentare, un port optic, un port smart things dongle. De asemenea, într-o parte are patru butoane sensibile la atingere: două pentru volum, unul pentru stop și play și unul pentru trecerea de la modul bluetooth la Wi-Fi.

Odată ce ai decis unde să o pui poți să o folosești prin bluetooth, să o conectezi la Wi-Fi sau dacă ai un TV Samsung să o folosești ca difuzor pentru acesta. Are support ChromeCast, AirPlay deci poți să trimiți muzică și astfel. Din punctul ăsta este foarte ușor de folosit și eu am ascultat muzică trimisă de pe telefon cu diferite servicii de streaming. Ce mi-aș fi dorit în plus? Ar fi fost opțiunea de a trece de la o melodie la alta printr-o apăsare de butone pe boxă. Așa trebuie să te duci la telefon să dai next. De asemenea, nu-mi place că butoanele nu oferă niciun feedback și e posibil să le apeși din greșeală sau de mai multe ori.

Îmi place cum arată și modurile în care poți să o folosești, iar pentru un look cât mai curat ai de ascuns un singur cablu subțire argintiu, iar cablul este destul de lung și-l poți piti pe unde poți.

Ca specificații tehnice vă spun că Music Frame are 6 difuzoare încorporate ce sunt capabile să scoată un volum impresionant, are suport Dolby Atmos și merge cu asistenții vocali Bixby sau Alexa.

Puterea totală a Music Frame este de până la 120W (fiecare difuzor probabil are o putere totală de 20W), oferind un volum suficient pentru a umple camere de dimensiuni medii sau mari. Realist vorbind, dacă aș deține un astfel de gadget probabil nu l-aș folosi la mai mult de 50% volum pentru a-i nu-i deranja pe ceilalți. Cred că poți da o petrecere de apartament cu Music Frame.

Am folosit boxa Samsung mai mult de o săptămână și pot spune că oferă o experiență audio satisfăcătoare într-o gamă largă de genuri muzicale. Majoritatea oamenilor ar trebui să fie destul de mulțumiți atât de calitatea sunetului, cât și de volum, care poate deveni surprinzător de puternic, cum am zis, fără distorsiuni.

Una dintre caracteristicile ale Music Frame este compatibilitatea sa cu alte dispozitive Samsung 2024 prin funcția Q-Symphony. Această funcționalitate permite Music Frame să funcționeze ca parte a unui sistem de sunet surround atunci când este conectat la un televizor Samsung compatibil. Din păcate, nu am putut testa acest aspect deoarece nu am un TV Samsung. În teorie poate funcționa împreună cu TV-ul sau împreună cu TV-ul și un soundbar, iar dacă le-ai pune undeva în spatele canapelei de unde ai privi un film ai putea realiza un sistem home cinema foarte potent.

Aplicația oferă un control al modului de sunet, permițându-vă să alegeți între modurile Standard, Muzică și Adaptive Sound+. În testele mele, am constatat că modul Standard a oferit cea mai bună calitate generală a sunetului într-o varietate de genuri muzicale. Poți personaliza modul în care sună cu un egalizator. Modul Adaptive Sound+, care este conceput pentru a optimiza sunetul în funcție de conținut și de spațiul în care este amplasată boxa, dar nu a îmbunătățit în mod vizibil sau auditiv calitatea sunetului în opinia mea.

Alte setări disponibile în aplicația SmartThings includ îmbunătățirea vocii și un mod de noapte. Funcția de îmbunătățire a vocii este menită să îmbunătățească claritatea dialogului atunci când vizionați filme sau emisiuni TV.

Samsung Music Frame sună bine și are un aspect unic, dar mi-aș fi dorit butoane fizice mai bune pentru un control mai precis și conectivitate cu asistentul Google deoarece eu nu folosesc Alexa sau Bixby și astfel nu aș putea să o folosesc pentru a controla lucruri smart prin casă.. Îmi place că se poate integra în mai multe locuri din casă și este ușor de utilizat. Prețul este ușor ridicat la 1700 de lei, dar poate fi ce ai nevoie dacă vrei o boxă cu un volum impresionant, o calitate bună și cu un design interesant.