Căștile au fost create în același limbaj de design precum PlayStation 5 cu alb și negru. Exteriorul este alb-gri, cu excepția microfonului și butonului de volum, care este negru, la fel și interiorul. Mie mi se par foarte cool și îmi place contrastul acesta alb-negru. Dacă vrei ceva mai stealth există și o versiune neagră complet. Sunt căști wireless, dar în cutie găsim și un fir de 3,5 mm, cablu de încarcare USB-C și un adaptor de 2,4 Ghz.

Primul lucru pe care l-am observat după ce le-am scos din cutie a fost construcția ușoară și cât de plăcut se simt pe cap. Acestea au aproximativ 260 de grame și le-am purtat ore în șir atât la muncă pe PC, cât și în sesiune de gaming la consolă și niciodată nu am simțit un disconfort și nici nu mi-au transpirat urechile.

Inzone H5 sunt căști închise, closed back, cum se zice, cu difuzoare de 40 mm. Pernuțele de pe acestea sunt foarte moi și plăcute la atingere și sunt realizate dintr-un material din nailon cu o textură foarte fină. De asemenea, pernița de pe banda de fixare este și ea moale și astfel nu apasă pe cap. Căștile sunt flexibile și extensibile pentru a se potrivi pentru diferite forme.

Microfonul nu este detașabil, însă are un sistem de activare și dezactivare foarte simplu. Lași microfonul în jos și poți s vorbești, îl dai în sus ești pe mute. Nu o să mai ai niciodată dubii dacă ești sau nu pe mute, iar asta mi se pare foarte mișto, atât pentru jocuri, cât și pentru întâlniri online. Faptul că nu e detașabil face ca purtatul acestor căști în public să fie mai ciudat, însă oroicum aceste căști nu au conectivitate bluetooth, deci nu le-ai putea conecta la telefon.

Pe casca dreapta ai butonul de pornire și un al doilea buton pe care scrie chat/Game. Cu acesta poți să reglezi nivelul volumului sunetului din chat sau din joc. Dacă vrei să-ți auzi mai bine coechipierii crești volumul chatului sau dacă vorbesc prea mult și vrei să te concentrezi pe imersiune crești volumul din joc. Pretty cool.

Pe casca stânga ai un port de 3,5mm pentru conectarea astfel la un dispozitv, port de încărcare prin USB-C, rotița pentru volum. Autonomia propusă de aceste căști este de 28 de ore. Nu este cea mai bună, însă destul de bun, zic eu.

Calitate sunet Sony Inzone H5

Când vine vorba despre sunet, acestea au un profil de sunet natural, plăcut urechilor și cu o scenă de sunet destul de mare și cu un bass plăcut. Nu sunt genul de căști care să te inunde de bass, dar nici nu duc lipsă. Dacă instalezi software-ul Inzone Hub poți alege mai mult bas, o presetare pentru muzică sau filme și un egalizator pe care să-l folosești pentru a modela sunetul după cum dorești.

Inzone H5 are și sunet spațial 360. Sony are de mult această tehnologie și promite un sunet care te înconjoară personalizat ție. Tot ce trebuie să faci este să-ți faci poze la urechi. Apoi se analizează canalul urechii și software-ul revine cu un sunet pentru tine. În cazul meu sunetul 360 cumva sună mai plin decât cel standard și nu știu dacă-l prefer, însă oricum sunetul este de calitate oricum.

Pe PlayStation 5 din păcate nu ai nicio opțiune de personalizare a sunetului, dar ai măcar sunetul 3D Tempest pentru un efect similar cu sunetul spațial 360 de pe PC. E ciudat că Sony nu oferă o integrare mai bună cu PS5.

Am folosit căștile în jocuri precum Helldivers 2, Skull and Bones sau Suicide Squad Kill the Justice League și am fost foarte mulțumit de experiență și m-am simțit complet atras în lumea acestora. Exploziile se aud excelent în Helldivers 2, la fel și furtunile pe ocean din Skull and Bones. Sunt căști foarte ok și pentru YouTube sau pentru ascultat de muzică.

Cum se compară Sony Inzone H5 cu HyperX Cloud Alpha Wireless, practic cele mai confortabile căști de genul asta? La nivel de confort ambele sunt similare, însă senzația e diferită. Cloud Alpha Wireless sunt ca două perne moi ce-ți îmbrățisează urechile. Inzone H5 sunt moi, dar cupele nu sunt la fel de voluminoase și nu vin atât de fixe pe urechi, e un confort mai aerisit.

Pe partea de sunet, ambele căști sună foarte bine pentru mine, atât în muzică, cât și în jocuri, însă HyperX are un sunet mai strâns, mai legat și cu un bass puțin mai pronunțat. Inzone H5 vine cu un sunet mai larg, mai expansiv și cu bass, dar nu la fel de puternic.

O surpriză pentru mine a fost cât de bine sună microfonul folosit aici de Sony și vocea este clară și fără distorsiuni și acesta are și funcție de eliminarea zgomtului de fundal precum clickul de mouse, zgomotul făcut de tastatură sau alt tip de zgomot de fond. Și face o treabă foarte bună că nici nu auzi tastatura mecanică.

Concluzie și preț

Pe zona asta de căști sunt o sumedenie de alternative de la HyperX, Logitech, Razer și alții. Însă Sony oferă o alternativă bună. Cloud Alpha Wireless sunt ușoare, dar puțin mai butucănoase, însă cu o autonomie mult mai mare, Sony Pulse 3D poate fi o opțiune dar are mai puține caracteristici, iar Razer are Baracuda X care are și bluetooth, dar calitatea materialelor nu este la fel de bună. .

Sony Inzone H5 sunt o pereche de căști de gaming bune. Eu le-aș recomanda în special pentru confortul lor, dar și pentru un sunet echilibrat și un microfon clar. Eu mi-aș fi dorit în plus conectivitate bluetooth și un microfon detașabil.

Sony Inzone H5 sunt disponibile în acest moment la un preț recomandat de 799 de lei.