Această pereche de căști Sony ULT Wear se plasează undeva la mijloc, sub căștile de top WH-1000XM5, dar peste WH-CH720N, cel puțin ca preț și funcții. Pentru ambele găsiți review-uri pe start-up.ro

Le testez de o săptămână și primul lucru pe care l-am remarcat este cât de bună este anularea zgomotului de fundal. Fără să le compar direct, aș zice că aceste căști Sony ULT Wear anulează la fel de bine zgomotul de fundal ca și vârful de gamă 1000XM5. Excelente pentru când vrei să lucrezi în liniște, pentru călătorie sau pentru ascultarea unui podcast într-un mediu zgomotos precum metroul. Le-am comparat cu CH720N și ULT Wear au o eliminare a zgomotului mai bună, atât activă, cât și pasivă.

Ca aspect sunt foarte similare cu XM5, doar că au niște elemente în plus și calitatea construcției nu e ceva mai slabă cu mai mult plastic și mie nu-mi place că face un zgomot puternic când lărgești banda.

Căștile au un buton mare ULT pentru creșterea basului și o apăsare crește basul o dată, iar a doua apăsare mai crește încă odată, apoi a treia apăsare revine la normal. Poți vedea și modul în care este afectat egalizatorul prin apăsarea butonului. Lângă cele două brațe sunt și aceste două grilaje care ascund microfoanele necesare pentru captarea și anularea zgomotului de fundal. De asemenea, există microfoane și în interiorul cupelor.

Sunt wireless, au buton pentru trecerea de la modul ANC la cel de transparență, buton de pornire, port de încărcare USB-C și mufă de căști deoarece pot fi folosite și astfel. Deci le poți conecta pe fir când ai nevoie.

Cupele sunt mari și învăluie bine urechile, iar bureții sunt foarte fini la atingere. Sunt căști foarte confortabile și le-am purtat cu orele fără probleme. De asemenea, sunt foarte confortabile de purtat și la gât și le poți ține cu cupele în jos sau în sus, în funcție de preferință. În plus se îndoi pentru a se face mai mici și au husă pentru transport. De ținut cont că sunt mai mari și butucănoase decât alte modelel de la Sony.

Au un control foarte intuitiv prin atingere pe cupa dreaptă: swipe în față sau în spate schimbă melodia, sus jos crește sau scade volumul, dublu tap pauză și o atingere pe cupă scade volumul melodiei apoi trece în modul transparență ca să te înțelegi cu cineva fără să-ți dai căștile jos. Și butonul de ANC are funcții extra: dublă sau triplă apăsare poate deschide spotify sau Endel, servicii de streaming.

Autonomia căștilor este bună cu 30 de ore de ascultare cu ANC on și în jur de 50 de ore de ascultare cu ANC off. Ce pot să zic e că în perioada de test de utilizare sporadică acasă și pe drum încă nu am consumat bateria. Microfoanele căștilor sunt bune și am efectuat ameluri de acasă, dar și din zone zgomotoase și nu am avut nicio problemă să mă fac înțeles.

Calitate sunet Sony ULT Wear

Cum sună căștile? Ține minte că aceste căști au fost realizate cu bassul în minte și pentru cei care preferă un sunet mai plin, nu neapărat unul echilibrat.

Per total, bine, am ascultat multe genuri muzicale și le-am folosit să urmăresc filme și să ascult un audiobook. XM5-urile încă au ceva în plus la calitatea audio, iar aici este evidentă concentrarea pe bass și pe genul acesta de melodii care sună foarte bine cu ULT Wear. Deci dacă asculți mulți rap, trap și melodii cu bass puternic atunci acestea vor fi foarte potrivite. Cât de mult bass? Depinde de fiecare, eu am oscilat între ULT 1 și ULT 2, dar depinde și de melodie.

Pe ULT 2 și o melodie precum Dity Diana de la Michael Jackson are foarte mult bass, atât de mult încât acaparează vocea și înaltele. Cu ULT off sună mai bine mai natural această melodie. Câteodată bassul poate acapara prea mult o melodie și se pierde din claritatea vocilor sau a sunetelor înalte.

Totuși, dacă nu vrei bass, lași ULT pe off și poți umbla în egalizator pentru a modela sunetul după bunul plac. De asemenea, există și acel quizz în aplicație pentru a afla cum îți sună ție cel mai bine muzica.

Am comparat Sony ULT Wear cu WH-720N și imediat îți dai seama de modul diferit în care au fost abordate căștile. ULT Wear merge pe sunet puternic cu mult bass, chiar și fără ULT, în timp ce 720N vine cu un sunet mai echilibrat, în care sesizezi și nuanțe mai subtile din melodii care se pierd atunci când asculți cu ULT Wear.

Per total, Sony ULT Wear nu sunt căștile bune la toate, ci pentru cei care preferă basul în muzica lor. Pentru un sunet mai complex te uiți la WH-1000XM5 dacă bugetul permite sau mai jos la CH720N dacă îți place un sunet mai echilibrat.

În ceea ce privește setul de caracteristici, ULT Wear fac o treabă excepțională și se apropie de ceea ce are mai bun de oferit Sony. Deși nu sunt la fel de bine construite sau la fel de confortabile ca și căștile emblematice ale companiei, nu sunt departe.

Căștile Sony ULT Wear costă 1000 de lei și sunt disponibile pe negru, alb și pe un gri verde foarte frumos. Cred că vor fi numai bune pentru cei care nu vor să cheltuiască mulți bani pentru un vârf de gamă din seria 1000XM, dar vor noise cancelling de calitate și mult bass. Totuși, trebuie să iei în considerare și faptul că 1000XM4, modelul mai vechi, le găsești la 1200 de lei, iar 720N sunt în jur de 400-500 de lei.