Când am văzut pentru prima dată un trailer pentru joc am fost intrigat de prezentarea vizuală și tema jocului și da, pot spune că, după ce am terminat jocul acestea sunt punctele forte ale lui South Midnight care are un gameplay destul de fun, dar clasic și care nu se lungește mai mult decât ai dori.
South of Midnight este un joc de acțiune-aventură cu influențe gotice sudiste și realism magic, dezvoltat de Compulsion Games. Povestea se desfășoară în sudul american, într-o lume transformată de un uragan devastator care afectează orașul fictiv Prospero, unde protagonista Hazel descoperă o realitate supranaturală populată de creaturi inspirate din folclorul local
Un uragan vine peste orașul Prospero și Hazel se pregătește să-și părăsească casa alături de mama sa pentru a se refugia la biserică, însă înainte să facă asta, casa este luată de viitură, iar mama sa se afla în interior. Hazel încearcă să o salveze, dar nu o ajunge din urmă, însă-și descoperă puterile de Weaver, o persoană care vede așa numitele strands sau legături în lume și suflete corupte.
Hazel pornește într-o călătorie pentru a-și găsi mama și pentru a repara o lume fracturată de magie întunecată și traume. Pe parcurs, ea întâlnește personaje și creaturi mitice bazate pe folclorul sudist. Jocul explorează teme precum transformarea personală, trauma colectivă și legătura dintre trecut și prezent.
E o poveste mișto care este adusă la viață de un voice acting excelent. Și e suficient de lungă încât să spună ce avea de spus, dar fără să fie lungită prea mult ca să te plictisească.
Gameplay
Jocul combină elemente de combat cu puzzle-uri și platforming. Hazel folosește abilitățile sale magice pentru a manipula obiecte și inamici, precum Push, Pull și Weave.
Aceste mecanici sunt esențiale atât pentru lupte tactice, cât și pentru rezolvarea provocărilor din mediul înconjurător. De asemenea, jucătorii pot îmbunătăți abilitățile lui Hazel prin resurse colectabile numite "Floofs.
Combat-ul implică o anumită strategie, cum ar fi sincronizarea perfectă a atacurilor și gestionarea cooldown-urilor. Inițial am jucat cu un mouse și tastatură și luptele mi s-au părut dificile și amplasarea butoanelor default nu mi s-a părut ideală, însă după ce am trecut la un controller lucrurile au devenit mult mai simple, însă a rămas în continuare un combat care te ține prins. Inamicii atacă rapid și lovesc tare. Trebuie să te ferești și să-ți folosești toate abilitățile pentru a învinge. Poți să tragi inamicii la tine, poți să-i împingi și să-i blochezi pentru o vreme scurtă. Una dintre abilitățile mele preferate era cea care-mi permitea să-i fac să fie de partea mea.
Varietatea inamiciilor este decentă și sunt unii care atacă repede și de aproape, alții de la distanță, mai sunt unii inamici foarte mari și puternici, însă Hazel e destul de rapidă și agilă încât jocul să fie fun, dar trebuie să recunosc că spre final începea să se impună o plictiseală, mai ales că deblocasem toate abilitățile și nu au mai apărut inamici noi.
Jocul oferă diverse niveluri de dificultate, inclusiv opțiuni pentru cei care preferă să se concentreze pe poveste și explorare
Apoi mai este partea de platforming, iar Hazel are abilitățile clasice precum double jump, dash și abilitatea de a pluti pe o scurtă perioadă. Vei sări, vei pluti, te vei cățăra, vei crea obiecte și le vei împinge. Nu se inovează, dar e un sistem care funcționează, iar platformingul cred că a fost partea mea favorită la gameplay deoarece Hazel e rapidă, abilitățile au cooldown mic și-ți permit să te miști repede. Nicio sesiune de platforming nu este prea dificilă sau frustrantă.
Mai există și mici puzzel-uri care practic sunt acolo pentru a-ți debloca calea pe mai departe și trebuie să duci un obiect într-un loc să sari de acolo sau să creezi o mică păpușă care să intre în locuri în care tu nu poți ajunge și să-ți deblochezi calea.
Estetica și atmosfera jocului
South of Midnight se remarcă printr-o estetică unică, inspirată de animația stop-motion, care oferă o senzație de dioramă vie. Mediul înconjurător este bogat texturat, cu peisaje din sudul american, cum ar fi mlaștini misterioase, păduri dense și case abandonate.
Fiecare locație din joc este gândită pentru a reflecta starea emoțională a poveștii, integrând elemente de folclor și istorie. Jocul creează astfel o lume captivantă, care îmbină realismul magic cu goticul sudist.
Am jucat South Midnight pe PC pe un monitor 4K în HDR și am fost uimit de imagine și am văzut unele dintre cele mai frumoase apusuri din jocuri video aici. Chiar arată fascinant și recomand să-l jucați în HDR dacă aveți cum. Jocul a rulat bine și am avut în jur de 90 de FPS pe setări Ultra la rezoluție 4K și cu DLSS activat în jur de 130 de FPS. Există Frame Generation, dar nu funcționa când l-am jucat. Dezvoltatorii știu asta și mai există mici buguri sau probleme pe care le cunosc și vor fi rezolvate prin patch-uri. Eu nu am avut nicio problemă și am fost mulțumit de experiența de joc.
Sunet și voice acting
Sunetul joacă un rol esențial în South of Midnight, fiind integrat profund în experiența narativă. Designul audio include sunete ambientale autentice – cum ar fi zgomotele naturii sau tonurile stranii ale întâlnirilor supranaturale – care completează atmosfera jocului.
Voice acting-ul este condus de Adriyan Rae, care o interpretează pe Hazel, protagonista jocului. Aceasta este prima ei experiență de voice acting într-un joc video, dar aduce o profunzime emoțională personajului său, completând povestea captivantă a lui Hazel. Alte personaje sunt interpretate de actori talentați, iar dialogurile sunt atent gândite pentru a reda accentele și cultura regiunii sudice.
Compozitorul Olivier Deriviere a creat o coloană sonoră diversificată care combină tradițiile muzicale sudiste – cum ar fi blues-ul și gospel-ul – cu aranjamente orchestrale moderne. .
Un aspect unic al coloanei sonore este integrarea muzicii în gameplay. Melodiile se adaptează la acțiunile jucătorilor – fie că explorează sau sunt în mijlocul unui conflict – iar cântecele finale ale fiecărui nivel spun poveștile creaturilor mitologice întâlnite.
South Midnight este un joc bun, care mie mi-a plăcut și m-a impresionat în special prin imagine și sunet, dar nu neapărat prin gameplay. Se joacă ok este fun și combatul poate fi provocator, dar nu aduce nimic nou în zona asta. Jocul se lansează în early acces pe 3 aprilie și vine pe GamePass pe 8 aprilie și eu zic că dacă ai abonament atunci musai să-l încerci.