Nu cred că o să câștige premii pentru Game of the Year, dar cei de la Massive Studios și cu ajutorul mai multor studiouri Ubisoft, inclusiv cel din București, care au contribuit la diverse arii precum art, story, programare sau level design, au făcut o treabă bună și, cel mai important, te transpun în acest univers prin locații foarte detaliate, grafică impresionantă, pe alocuri și o poveste destul de interesantă.

Povestea Star Wars Outlaws

Star Wars Outlaws spune povestea lui Kay Vess, adică un fel de versiune feminină a lui Han Solo. Se pricepe să tragă cu pistolul, vorbește mult, fură, se furișează, e agilă și are un prieten alien. Nu un Chewbacca aici, ci pe Nix, care pe lângă faptul că e simpatic este și foarte util în lupte.

Kay Vess se află în Canto și după o misiune nereușită încearcă să caute alta care să o pună înapoi pe picioare. Nu iese conform planului și de data aceasta a cam sfelict-o și Bram, prietenul ei, îi dă un job care promite foarte mulți bani și astfel ar putea să plece de pe planetă. Alături de un la echipaj trebuie să jefuiască un bogătan pe nume Sliro. Din nou, din nefericire pentru Vess lucrurile nu merg conform planului și se găsește că trebuie să fure o navă și să fugă în spațiu. Ajunge pe planeta Toshara cu destul de multe avarii. Acolo găsește pe cineva dispus să o repare, dar asta înseamnă să găsească mai multe componente, să facă mai multe misiuni.

Sliro pune un death mark pe tine și astfel situația ta se complică foarte mult, iar restul jocului trebuie să scapi din această situație.

Ești introdus în dinamica organizațiilor criminale și poți face misiuni pentru unele sau altele. Îți îmbunătățești sau înrăutățești relația cu ei. De multe ori ai posibilitatea să-i tragi pe sfoară sau tu vei fi tras pe sfoară.

De fapt, întreaga poveste are înjunghieri pe la spate, câteva întorsături de situația, însă fără a se face remarcată într-un fel anume. Eu cred că povestea e good enough și o bază pentru a spune și mai multe povești în acest univers creat de Ubisoft în galaxia Star Wars. Eu personal mi-aș fi dorit mai multă interacțiune între Kay și membri echipajului pe care-i recrutează de-a lungul jocului, să mă facă să-mi pese ceva mai mult de aceste personaje. Singura relație mai mișto este cea dintre Kay și Nix.

Prezentare

Star Wars Outlaws a atras mult hate înainte de lansare printr-un clip cu o misiune din Tatooine din cauza modului în care arată exploziile, lip-syncului și din cauza gameplay-ului simplist. Da, exploziile nu arată bine în joc. Nu știu de ce, dar trebuie să vă spun că jocul per total arată foarte bine și Massive face o treabă foarte bună cu realizarea orașelor de pe diferite planete cu o atmosferă foarte densă. Plimbându-mă prin diferitelele locații din joc am rămas cu gura căscată de cum arată pe setări grafice înalte cu ray tracing activat.

Orașele sunt pline de personaje care-și văd de treabă, le poți asculta conversațiile, poți interacționa cu unii, alții îți dau misiuni. Orașul de pe Toshara mi-a dat vibes de Bladerunner cu murdărie, rugină, cel de pe Kijimi e întunecat și friguros cu zăpada și magazine cu lumină caldă, cel de pe Tatooine este un oraș din vestul sălbatic, iar cel de pe Akiva parcă e luat dintr-un film Avatar cu atât de multă vegetație. Toate, mai puțin Kijimi, au zone open world ce pot fi explorate pe speeder. Iluminarea mi se pare iar un punct forte al jocului și am trăit niște momente impresionante la apus pe diferite planete.

Jocul are un look cinematic și mi se pare de bun gust și grainul și tot aspectul jocului. Pe de altă parte, exploziile sunt mult sub așteptări, la fel și unele texturi, animațiile fețelor personajelor și astfel știrbesc din calitatea prezentării per total. La nivel audio nu am nimic de reproșat și mi-au plăcut vocile, voice actingul și muzica.

Jocul a rulat bine pe PC și am avut doar câteva mici bug-uri, fără să întâmpin probleme majore. Ubisoft știe de unele probleme și promite să le repare prin patch-uri înainte de lansarea oficială de pe 30 august. Eu am avut cam peste 60 de FPS în majoritatea situațiilor pe setări grafice înalte, ray tracing activat și cu DLSS pe modul balanced sau performance la rezoluție 4K pe un PC cu placă video Nvidia RTX 4080 Super, procesor Ryzen 5 5600X și 32 GB RAM.

Gameplay Star Wars Outlaws

Ziceam la început de gameplay-ul simplist și asta e adevărat de-a lungul întregii durate. Cam ceea ce ați văzut în trailere asta și primiți. Hai să le luăm pe rând. Combatul nu are aceeași profunzime ca cel din The Division și faci pew pew din spatele unor obstacole și din când în când mai arunci cu o grenadă. Ai doar pistolul, dar poți folosi și arme lăsate de ceilalți. Din nefericire, nu m-am simțit niciodată pus în dificultate pe modul normal de joc și inamicii nu încearcă să te înconjoare și în stilul clasic Storm Trooper ratează destul de mult. Cu toate acestea, mie mi-a plăcut. E ceva în creierul meu care se bucură de aceste lupte cu puști cu laser dintr-un univers îndepărtat.

Apropo de lupte galactice, același lucru este valabil și pentru luptele cu nave spațiale: foarte arcade, simple, dar destul de fun. Nu e vreun simulator și prinzi repede cum se joacă. Mie mi-a plăcut, dar în același timp eu nu sunt fan al luptelor spațiale complicate cu multe elemente.

Pentru că nu suntem vreun Jedi trebuie să ne bazăm foarte mult și pe furișat în acest joc. Din păcate, stealth gameplay-ul este sub așteptări și asta cred că din cauza AI-ului. Ai destul de multe unelte la dispoziție pentru a te furișa, poți să-l folosești pe Nix să distragă inamicii, te furișezi prin spatele cutiilor, guri de ventilație, iarbă înaltă și așa mai departe. Nivelurile sunt făcute în așa fel, încât să-ți dai seama de traseul pe care trebuie să-l faci dacă vrei să nu scoți pistolul din teacă. Când te vede cineva ai câteva secunde să dispari apoi acesta vine să cerceteze zona. De multe ori personajele nu par să te audă sau te vadă, când ar trebui să o facă. Eu nu m-am chinuit prea mult și când mă vedea cineva treceam la împușcat. Chiar și în misiunile în care aveam obiectivul să nu declanșez alarma. Asta deoarece tu poți să te împuști în prima zonă deoarece în a doua zonă pare că nimeni nu te-a auzit. Puțin cam ridicol și poate fi deranjant dacă voiai o experiență mai apropiată de cea oferită de un titlu Splinter Cell.

O chestie enervantă este sistemul de salvare care este automat și odată sau de două ori mi-a dat load în mijlocul unor inamici pentru că mă salvase imediat după ce eliminasem inamicii din zona respectivă, însă la load i-a reînviat și pe ei. Mai bine lăsau un sistem de saving manual și era mai simplu.

Explorarea este în stilul Uncharted, dar cu puzzel-uri mult mai simple care includ deblocarea unor uși în ceea mai mare parte. Altfel e explorarea standard cu sărire, cățărare, dar aici se poate dezactiva vopseaua galbenă dacă dorești o experiență imersivă. Poți sparge uși și cufere cu printr-un mecanism simplu, dar interesant, apăsarea unui buton pe mouse pe un ritm, iar slice-ingul este ghicirea unor forme sau numere într-o anumită ordine.

Nix, cum ziceam, e destul de util în explorare și în lupte și îmi place cum l-au integrat în poveste și gameplay. Nu este acolo doar pentru a vinde jucării, deși va face și asta. Level designul, misiunile sunt standard și mie doar vreo două mi-au rămas în minte: cea de final și cea în care vizitezi o fabrică de droizi.

Despre Star Wars Outlaws Ubisoft a spurs că este primul joc de tip open world din acest univers. Da, ai zone mari de explorat pe speeder pe mai multe planete și ai misiuni secundare de rezolvat, comori de găsit și lupte pe speeder de dat. Experiența open world este una clasică Ubisoft, însă fără turnuri de cucerit și de deblocat harta, cu puncte de fast travel, însă mersul pe speeder e fun și rapid. Nimic special aici.

Pentru progresia personajului descoperi diferite personaje care te pot ajuta să-ți îmbunătățești abilitățile de tras cu pistolul, speederul, nava și așa mai departe. Pentru a învăța și debloca anumite elemente trebuie să faci ceva pentru un anumit personaj. De exemplu, pentru ca grenadele tale să fie mai eficiente trebuie să aduni X, Y elemente și să faci Z lucruri. Îmi place că-ți și sugerează unde ai putea găsi acele lucruri, astfel încât să nu pierzi vremea. E o metodă bună să explorezi diferitele planete și să mai faci o pauză de la misiunile principale.

Poți să îmbunătățești blasterul, arma și speederul, dar și să schimbi hainele care-ți pot da diferite bonusuri precum mai multă viață, acumularea mai rapidă de adrenalină pentru eliminări rapide de inamici.

Mersul cu speederul e... ok. Îl controlezi din tastatură, dar și din mouse și asta poate fi ciudat la început deoarece dacă miști mouse-ul spre stânga, dar tu pe tastatură apeși spre dreapta atunci ai impresia că e stricat speederul. Trebuie să urmărești un punct mic pe ecran ca să-ți dai seama dacă mouse-ul e într-o poziție neutră.

Per total, un gameplay satisfăcător, simplu, fără să iasă din tipare sau să ne ofere ceva special. Asta ar putea deranja anumiți gameri, care vor să vadă inovație pe acest segment.

Star Wars Outlaws este ca o mâncare bună de fast-food sau ca un film blockbuster: te bucuri de el pe măsură ce te joci, dar la final nu e neapărat o experiență memorabilă.

Cei de la Massive Studios au vrut să creeze un joc foarte accesibil maselor de fani Star Wars și au reușit, dar în același timp nu aduc nimic nou pentru hardcore gamers sau pentru cei care voiau să vadă ceva nou în acest gen de joc.

Și eu mi-aș fi dorit poate un combat puțin mai dificil, niște puzzel-uri mai complicate, ceva nou și neașteptat, dar sunt mulțumit și cu ce am primit și poate cu următorul titlu vom avea parte și de mai multe inovații la nivel de gameplay.

Star Wars Outlaws se lansează oficial pe 30 august și este disponibil pe PC, PS5 și Xbox Series X.