Nu știu exact care a fost istoria dezvoltării acestui joc, prin ce etape și transformări a trecut, însă cred că povestea a fost prima pusă la punct și a fost făcută bine. Încă de la începutul jocului îți dai seama că ai de-a face cu niște personaje bine scrise, replici acide și comice și cu mult umor. Tot timpul jocului, de-a lungul misiunilor principale și în scenele cinematice am râs, am zâmbit și am fost bine-dispus. Au fost și momente în care am râs cu lacrimi.

De asemenea, nivelul de calitate ridicat al scriiturii a fost păstrat până la final. Rocksteady nu era cunoscut ca un studio excelent pentru storytelling și nici acest titlu nu e neapărat unul excelent din punctul ăsta de vedere, dar e foarte amuzant și reușește să transmită foarte bine sentimentul de caterincă între prieteni, bășcălie și surprinde bine esența materialului sursă.

Nu sunt extraordinar cunoscător într-ale benzilor desenate sau a universurilor cinematice Marvel sau DC, însă acest joc mi se pare că e fix ca seria de filme Guardians of the Galaxy sau ca jocul cu același nume.

Fanii Marvel au primit un joc bun cu acel titlu care a reușit să aducă experiența gardienilor galaxiei în lumea jocurilor video. Un joc singleplayer simplu, fără servere, fără battle pass sau alte briz briz-uri. Nu știu, dar eu speculez că așa a fost gândit și Kill the Justice League, doar că direcția a fost schimbată, iar povestea, replicile au rămas.

Jucând Suicide Squad, poți simți încrederea și farmecul care au făcut ca îndrăgita trilogie Batman: Arkham a celor de la Rocksteady să aibă atât de mult succes. Jocul spune o poveste despre o grupare de rău făcători, cam aiuriți, care sunt puși în situația de a salva lumea, dacă vor să trăiască.

Supereroii clasici din Justice League precum Batman și Green Lantern au fost spălați pe creier de o entitate numită Brainiac, iar Amanda Waller este nevoită să creeze acest Suicide Squad cu pușcăriași precum Deadshot, King Shark, Harley Quinn și Captain Boomerang pentru a-i oprii pe eroii numiți anterior și pe Brainiac din a cucerii și distruge lumea.

S-ar putea ca personaje precum King Shark, Boomerang și Deadshot să nu fie în fruntea topurilor SEO în ceea ce privește gradul de recunoaștere - și mulți jucători și-ar dori ca în locul lor să joace cu personaje precum Superman sau Wonder Woman. Eu unul nu auzisem niciodată de King Shark, însă mă bucur că-l știu acum. Dar aceștia sunt protagoniști spirituali și amuzanți pe care artiștii și designerii Rocksteady i-au creat cu pricepere.

Păcat și dezamăgitor că tot acest farmec a fost regăsit într-un shooter online repetitiv, mai degrabă decât într-un joc de aventură cu accent pe poveste și acțiune, precum titlurile anterioare ale Rocksteady.

Esența gameplay-ului este foarte simplă și repetitvă. Degeaba cei de la RockSteady ne spun că jocul nu este unul live service pentru că așa se simte, de la structura misiunilor până la modul în care progresează. Nu vorbim de un joc de acțiune cu elemente RPG și narațiune imersivă, ci de un looter shooter cu elemente live service cu misiuni presărate cu momente cinematice și personaje cunoscute.

Prima întâlnire cu Batman amintește de vremurile bune ale Rocksteady în jocurile Arkham și constituie un contrast izbitor cu monotonia de a sări pe acoperișurile Metropolisului din Suicide Squad și de a împușca valuri de inamici mov.

Toate misiunile se pot împărți în vreo 4 categorii mari: escortă X, colectează Y, ucide Z inamici, distruge structurile. Nu se schimbă deloc până la final. Chiar și cele principale, cu momente narative importante, sunt la fel dacă elimini partea de poveste.

Luptele cu boșii sunt ceva mai interesante, însă și ele sunt repetitive. Ca să-l poți ucide pe Green Latern, de exemplu, trebuie să folosești un gadget care-i scade voința și apoi devine vulnerabil. Folosești gadgeturi, traci în structurile verzi pe care le face, apoi tragi în el. Tot cam la fel și cu ceilalți.

Împușcatul și traversarea pot fi distractive, însă și de ele te cam plictisești la final. Aici mai ajută faptul că poți schimba personajele și stilul de joc e ușor diferit. Într-un mod ciudat nici lootingul nu e fun. În Diablo 4 mai găseai armuri care-ți schimbau abilitățile, le modificau și dădeau un suflu nou. Aici totul e la fel și eu mă uitam doar la arma care are DPS-ul mai mare. Nici skill-urile nu schimbă prea mult situația, din păcate.

Orașul e pustiu și AI-ul inamicilor nu pare să fie grozav. Faptul că orașul e pustiu mă deranjează. Narativ este explicată situația, însă din punct de vedere al gameplay-ului mă simt ca într-un loc de joacă nu într-un oraș real cu miză. E foarte video gamy, în lipsa unui termen mai bun. Creaturile nu par foarte inteligente, pot să aterizez pe o clădire lângă ele și nu atacă decât după ce atac eu. Varietatea nu e grozavă și se poate rezuma în creatură mov mică, mare și care trage de la distanță.

De asemenea, mie nu-mi place că personajele cu care nu joci nu evoluează și nu le poți dezvolta cu abilități noi. Asta face ca jocul să se simtă cam plictisitor și repetitiv și te obligă să joci și cu personaje care poate nu-ți plac la fel de mult.

Am jucat Suicide Squad pe PS5 și mi se pare ciudat că nu am nicio opțiune de setare a performanței grafice. Nu există mod performance, fidelity, ray tracing sau altceva. Nimic. După experiența de joc aș spune că rulează într-un mod performance cu 60 de FPS și rezoluție dinamică. Per total, arată ok, dar nimic așa cu care să impresioneze.

Suicide Squad Kill The Justice League se simte ca o oportunitate ratată. Warner Brothers putea avea un succes precum Hogwarts Legacy, însă a ales această direcție de live service game, iar cifrele ne arată că nu a fost o alegere bună. La lansare, în jur de 13.000 de oameni jucau pe Steam, iar acum mai sunt cam 3000.

Într-un final, nu pot să nu-mi doresc ca acest joc să fi fost unul single player. Elementele erau acolo, iar cu un design al misiunilor potrivit pentru o experiență single player offline, eu cred că jocul ar fi fost un hit. Așa e doar un punct de atracție pentru cei care preferă looter shooterele.

O copie a jocului a fost oferită pentru review de către CDMedia Best Distribution. Jocul este disponibil pentru platformele PS5, PC sau Xbox și poate fi achiziționat din magazine sau online.