E puțin atipic pentru mine să fac review la un joc video de sport. În ultimii ani nu prea am jucat nimic de genul acesta, poate doar FIFA din când în când. Însă atunci când eram mai mic mi-au plăcut jocurile de sport și am jucat NHL, NBA-uri, FIFA, PES, chiar și tenis. Așa că am fost destul de entuziasmat atunci când am văzut că se lansează un nou joc de tenis.

Pofta pentru tenis mi-a fost dată și după ce am văzut filmul Challengers, pe care vi-l recomand să-l vedeți, apropo.

Top Spin 2K25 este un joc de tenis care poate fi plăcut și pentru cei mai amatori ca mine, dar și pentru cei mai serioși care vor o provocare. Acesta are un tutorial robust cu o academie unde înveți lucrurile de bază, apoi avansezi și înveți trucuri și lovituri complicate care ți-ar putea salva un meci. Jocul are o campanie single player unde poți să-ți creezi un avatar care să ajungă un mare campion, dar există și o componentă de multiplayer unde te poți întrece cu alți pasionați de tenis. Multiplayerul nu l-am încercat, însă am petrecut 10-15 ore în modul de campanie și în cel de tutorial și jocul se dovedește a fi destul de addictive, încât să te facă să spui încă un meci apoi închid.

Gameplay Top Spink 2K25

Cel mai important în acest joc este timing-ul, momentul impactului dintre rachetă și minge, atât la servire, cât și la lovire. Trebuie să dai drumul la buton la momentul potrivit pentru a lovi serva perfectă sau pentru a da un retur necruțător. Unde mai pui că în joc sunt butoane dedicate pentru fiecare tip de lovire - cu efect, cu putere, lob, slice și așa mai departe. Eu ca un noob ce sunt la început am lovit majoritatea timpului cu X, adică cu putere, ceea ce a funcționat o perioadă în cariera mea de jucător, aflat la început de carieră. Cu suficientă forță și precizie reușeam să câștig meciuri și turnee.

Pe măsură ce avansezi în carieră este necesar să înveți să execuți și alte tipuri de lovituri, să dai serve puternice și cu efect. Ah, apropo, direcția o dai tot tu din stick-urile controllerului. Deci trebuie să fii atent pe ce buton apeși, când îi dai drumul și direcția loviturii, apoi trebuie să-ți redresezi jucătorul în poziția optimă. Nu este un joc simplu, dar e foarte satisfăcător. Eu am jucat pe nivelul de dificultate normal și a mers bine, reușind să câștig și câteva turnee într-un sezon.

De asemenea, într-un meci vei vedea jucătorul că obosește și asta îl va face să rateze anumite lovituri. În plus, de-a lungul sezonului va trebui să faci și pauze ca să nu riști să se accidenteze.

Structura campaniei este clasică cu sesiuni de antrenamente și apoi un turneu. Există și elemente de RPG, iar jucătorul tău crește și devine mai bun, te folosești de puncte și de skill-uri. Și așa îți îmbunătățești și serviciul, forehand-ul, reflexele sau poate rezistența.

Jocul este suficient de complex, încât să te țină prins mai mult timp, fără să te plictisească. Este accesibil celor care nu se pricep, apoi poți introduce noi lovituri în repertoriu pentru a progresa și fiecare lovitură are farmecul ei și îți schimbă stilul de joc.

Îți și poți personaliza jucătorul cu diferite obiecte vestimentare - unele le dobândești în urma jocului, pe altele le poți cumpăra cu bani virtuali. Bineînțeles, poți cumpăra aceste obiecte și cu bani reali. Pe mine, personal, nu mă afectează, însă poate să fie deranjant să vezi toate aceste obiecte care pot fi cumpărate și probabil unii dintre jucători vor da mulți bani.

Prezentare

Jocul nu are opțiuni grafice pe PS5, deci nu poți prioritiza gameplay-ul sau aspectul. Așa cum e Top Spin 2K25 arată bine, cam la nivelul jocurilor FIFA, însă unde excelează este la nivel de animații și felul cum este redat un meci.

Jucătorii din realitate nu-s foarte reușiți vizual, pe ideea de seamănă dar nu răsare. În același timp sunt foarte puțini jucători reali în joc - îi găsești pe Roger Federer sau pe Emma Răducanu, însă nu e Nadal, Djokovic sau Simona Halep.

Atunci când servești simți fiecare lovitură, fizica mingii este foarte bună și imersiunea este completată sunetul produs de rachetă când lovește mingea, apoi pașii pe zgură sau pe iarbă, zgomotul făcut de jucători, iar la final aplauzele publicului. Cei de la Hangar 13 au făcut o treabă excelentă și jocul te transpune foarte bine în teren.

Top Spin 2k25 este un joc fun, cu mecanici de joc realiste, bine realizat și cu multă atmosferă, un titlu ce trebuie încercat de toți iubitorii de tenis. Ce nu mi-a plăcut a fost faptul că sunt prea puțini jucători reali în joc și nu arată grozav și faptul că sunt foarte multe microtranzacții, seasons pass și alte asemenea lucruri, însă măcar sunt opționale și nu ești obligat să cumperi ceva anume ca să te bucuri de joc. Încă mai am mult de crescut cu avatarul meu din joc și sigur mă voi întoarce din când în când de-a lungul acestui an să mai fac un meci, un turneu.