În primul rând, Xiaomi 12 este un telefon premium și compact. Este probabil printre singurele opțiuni pentru utilizatorii care vor un telefon micuț, compact și care să arate și să se simtă premium.

Vorbim de un telefon cu o lățime de doar 70 de milimetri, ce încape confortabil într-o mână, cu o grosime de 8,1 mm și cu o greutate de 180 de grame. Pe față avem sticlă Gorilla Glass Victus, iar pe spate Gorilla Glass 5. Și acesta este disponibil în trei culori: gri, mov și albastru. Modelul din imagini este cel purple denumit de Xioami, iar în ochii mei are un aspect de lavandă, iar cu modului camerei și cu marginile argintii avem de-a face cu un telefon frumos.

Modulul camerei este unul interesant și-mi place cum au pus în evidență senzorul principal și aceste linii care delimitează celelalte două camere. Colțurile și marginile telefonului sunt rotunjite și curbate, însă fără a fi exagerate. Jos avem portul de încărcare USB-C, un difuzor și sertarul pentru două SIM-uri. În partea de sus este un al doilea difuzor și un senzor IR. Este un telefon bine construit și mi-a plăcut atenția la detalii precum acest modul de cameră sau forma difuzoarelor.

Mie mi-a adus aminte de Samsung Galaxy S8, micuț, frumos, plăcut de ținut în mână. Un prim telefon compact cu un design reușit pentru 2022. Dacă ești în căutarea unui telefon mic nu ai foarte multe alegeri: Samsung S22, Xperia 5 III, iPhone 13 Mini, Asus Zenfone 8 sau acest Xiaomi 12.

Telefonul are un ecran AMOLED de 6,2 inci cu o rezoluție FHD+ și vine calibrat din fabrică pentru a ilustra cele mai corecte culori. Acesta are o rată de refresh variabilă de 120 Hz, un sampling rate de până la 480 Hz și o luminozitate maximă de 1100 de niți. De asemenea, are suport pentru HDR10+ și Dolby Vision.

Display-ul a primit chiar nota A+ de la DisplayMate, iar asta înseamnă că acesta poate afișa corect culorile pe modul de culoare DCI-P3 și pe cel sRGB, fiind recomandate pentru consum media. De asemenea are și un mod vivid pentru culori aprinse, dacă simți nevoia de asta.

Pe partea audio, telefonul are un sistem de sunet stereo cu branding Harman Kardon și cu suport pentru Dolby Atmos. Am rămas dezamgăit de calitatea audio cu Atmos activat și sunetul redat este subțire, vocile nu au căldură, iar înaltele pot fi cam ascuțite, însă fără Atmos activat telefonul sună mai bine și eu l-am preferat astfel.

Rata de refresh trece de la 60 Hz la 120 Hz în funcție de conținut, iar luminozitatea display-ului e suficient de mare pentru ca telefonul să fie folosit afară pe timp de soare, fără să fii nevoit să cauți umbră, însă alte display-uri de la Samsung, Realme sau OnePlus sunt mai luminoase.

Xiaomi 12 este excelent pentru filme, jocuri sau browsing, cu un singur dezavantaj la acest capitol, faptul că este micuț la 6,2 inci, însă știi asta când vrei un telefon compact. Iar acum să trecem la următorul capitol și să vorbim despre performanță.

Performanță Xiaomi 12

Deși este un telefon compact, Xiaomi nu face rabat de performanță și folosește cele mai noi și mai performante componente, adică Snapdragon 8 Gen 1, 8 sau 12 GB RAM, 128 sau 256 GB stocare UFS 3.1 și o baterie măricică de 4500 mAh ce se poate încărca la 67 de wați pe fir și la 50 de wați wireless. De asemenea, are și încărcare wireless inversă la 10 wați. Asta înseamnă că vremurile în care așteptai după telefon să se încarce sau când îl lăsai peste noapte să se încarce s-au terminat. Eu am obținut 80% în 30 de minute cu încărcătorul din cutie, rapid, însă departe de promisiunea de 100% în 30 de minute.

Pentru a te bucura de încărcarea inversă trebuie să cumperi un încărcător wireless rapid. În ceea ce privește autonomia mă așteptam la niște rezultate mai bune datorită ecranului micuț, în schimb am obținut cam 3 ore și jumătate sau patru ore de screen on time cu o singură încărcare, în funcție de rezoluția ecranului, modul de utilizare. Deci o autonomie de o zi, însă în combinație cu încărcarea foarte rapidă eu cred că e un deal bun.

Revenind la performanță, având unul dintre cele mai performante procesoare de pe piață este clar că telefonul nu are nicio problemă în a zburda prin aplicații și jocuri. Poți să faci multitasking în voie, poți să uiți zeci de aplicații în background pentru că se vor deschide repede datorită memoriei RAM. Ca și pe alte telefoane cu 8 Gen 1, pe Xiaomi nu o să vezi poticniri ale sistemului de operare.

Ce o să vezi în schimb este faptul că telefonul se încinge atunci când este suprasolicitat de jocuri cu grafică complexă precum Genshin Impact. Așadar, pe setări high și după 10 minute de joc, muchia de sus a telefonul cam arde, însă nu mă așteptam la altceva. Și alte telefoane cu acest procesor, inclusiv realme GT 2 Pro, testat de curând s-a comportat la fel. Se pare că indiferent de sistemul de răcire folosit de producător, dacă procesorul este forțat se va încinge.

Ca să rezolvi situația într-o oarecare măsură în Genshin Impact poți juca la setări grafice medii (cum este setat by default) și la un număr maxim de 30 sau 60 de fps, iar astfel telefonul se încălzește mai greu. În ceea ce privește performanța, în Genshin Impact am avut o medie de cam 45 de fps pe setări medii, iar în alte jocuri a stat la 58-60 de fps. Dacă ești mai casual gamer de genul Subway Surfer atunci nu ai de ce să te sperii.

Oricum, sincer cred că ținta acestui telefon nu sunt neapărat gamerii, care cred că ar prefera un ecran mai mare precum cel al lui Xiaomi 12 Pro. Înainte să trecem la camere aș vrea să menționez pe scurt și software-ul. Telefonul rulează pe Android 12 cu interfața MIUI 13 aplicată. Cum am mai spus-o și în trecut îmi place această interfață, e curată, intuitivă și oferă multe posibilități de personalizare de la lockscreen, la iconițe și notificări, totul în telefon, fără să fii nevoit să descarci alte aplicații.

Camere foto Xiaomi 12

Acest telefon este dotat cu un senzor foto principal de 50 MP f/1.9 wide cu stabilizare optică, iar alături de el se află un senzor ultrawide de 13 MP f/2.4 și unul telemacro de 5 MP f/2.4. Să începe cum camera principală pentru că este cea mai bună și dă rezultatele cele mai de calitate. Camera de 50 MP este bună atât pe timp de zi, cât și pe timp de noapte: reușește să facă fotografii frumoase, clare, cu detalii și cu culori aprinse. Poți face și fotografii de 50 MP dacă dorești pentru și mai multe detalii.

O chestie interesantă în setări este motion tracking focus, iar astfel telefonul detectează când un om sau un animal se află în cadru și astfel îl păstrează în focus de-a lungul scenei. Dacă vrei ca un obiect să fie în focus apeși de două ori pe el și se activează funcția. Pentru portrete reușite este setarea eye tracking focus, iar telefonul detectează ochii persoane și se asigură că aceștia sunt clari când se realizează fotografia.

Aceasta este capabilă să filmeze 4K până la 60 fps sau 8K la 24 fps, însă doar pentru 5-6 minute la această calitate. Modul portret funcționează bine și ai mai multe efecte cinematice și filtre la dispoziție cu care te poți juca și poți seta nivelul de blur din fundal. Există și un mod pro de fotografiere care-ți permite să ai un control mai bun asupra fotografiei și să faci poze raw pentru postprocesare mai eficientă. Ai un mod de fotografiere nocturnă care face o treabă bună, chiar și în scene foarte slab iluminate, fără prea mult zgomot în imagine.

De asemenea, ai și câteva moduri de fotografiere și de filmare fun precum posibilitatea de a clona o persoană într-o poza sau video, ai o opțiune numită vlog mode, de unde alegi un template și filmezi câteva clipuri scurte pentru un edit gata de publicat pe social media, apoi mai sunt movie effects cu care m-am distrat precum magic zoom, slow shutter, time freeze, night time lapse sau parallel world.

Slow motion este și el impresionant cu 960 de fps la rezoluție FHD sau chiar 1920 fps la rezoluție 720p. Apoi mai ai clasicele timelapse, long exposure sau panorama.

Pe video telefonul filmează bine pe 4K și 8K dacă dorești, iar stabilizarea este foarte bună în modul standard pe camera principală. Dacă dorești un plus de stabilizare alte două moduri numite steady video și steady video pro care filmează doar în FHD la 30 fps. Pe filmare poți folosi filtre sau bokeh artificial însă atunci calitatea scade la FHD.

Camera ultrawide este și ea bună și îmi place că au calibrat-o la fel ca pe cea principală și nu vei vedea culori diferite față de cele obținute de camera principală. Se descurcă bine și pe low light, păcat că nu poți filma cu ea decât 4K la 30 fps.

Al treilea senzor este unul telemacro care oferă un zoom 2x, însă nu este unul optic, iar asta face ca imaginile să nu arate la fel de bine ca cele obținute cu celelalte două camere. Xiaomi 12 tinde să facă un oversharpen la 2x, iar rezultatele sunt ok. În schimb, imaginile macro arată excelent obținute cu această cameră. Dacă ai lumină poți obține imagini frumoase. Totuși, eu personal cred că ar fi fost mai util un senzor telefoto clasic, decât unul ca acesta.

Selfie-urile ies bine datorită senzorului de 32 MP f/2.5 și ai detalii în imagine și o separare bună de fundal, iar telefonul scoate portrete bune chiar și noaptea. Din păcate, camera de selfie poate filma doar FHD nu și 4K.

Acum că am vorbit și despre camerele foto cred că putem trece la punctele pro și contra pentru Xiaomi 12.

Xiaomi 12 - Puncte Pro și Contra

• Se încarcă repede
  • Display excelent
  • Designul compact
  • Performanță solidă
  • Camere foto bune
  • Se poate încinge în sarcini solicitante
  • Autonomie mediocră
  • Lipsa unui senzor telefoto adevărat
  • Dolby Atmos nu sună cum trebuie

Preț și concluzie

Xiaomi 12, versiunea cu 8 GB RAM și 256 GB stocare are un preț la precomandă de 4200 de lei și-l poți cumpăra de la diferite magazine precum eMAG, Orange sau altele. Iar la acești bani primești și ceasul inteligent Xiaomi Watch S1 Active. Această ofertă este disponibilă de astăzi până pe 14 aprilie, apoi prețul telefonului rămâne la fel, dar nu mai primești ceasul cadou.

Xiaomi 12 reprezintă o alternativă reală pentru cei care nu mai vor telefoane mari, însă nu vor să renunțe la performanță, la camere de calitate. Sigur, telefonul are niște hibe pe care le-am semnalat, însă niciuna nu mi se pare groundbreaking, dar asta poate depinde de scenariul tău de utilizare.