La nivel global, adopția smartphone-urilor s-a dublat în 4 ani. În 2012, doar una din trei persoane, din 40 de țări aveau acces la un smartphone. Patru ani mai târziu, ponderea acestora a crescut la 70%. Din 2012 și până în 2016, compania de studii de piață Kantar TNS, la cererea Google, a chestionat utilizatori din toată lumea în legătura cu obiceiurile de folosire a internetului. Răspunsurile au scos în evidență schimbări majore în adopția tehnologiei și stil de viață în numai jumătate de deceniu.

Un asistent personal pentru tineri

Pentru mulți români, smartphone-ul a adus o schimbare semnificativă în viața de zi cu zi. Chiar dacă acest lucru se reflectă la nivelul tuturor categoriilor demografice, tinerii folosesc cel mai mult smartphone-ul ca un asistent personal. Relația dintre cei cu vârste de sub 25 de ani și smartphone s-ar putea traduce astfel:

  • 91% dintre ei utilizează smartphone-ul, față de 24% în urmă cu 4 ani. Pentru ei, smartphone-ul a început să înlocuiască computerul: utilizarea computerului a scăzut de la 88% în 2012 la 79% în 2016.
  • Smartphone-ul este sursa de informații: 73% utilizează motoare de căutare pe dispozitivul mobil, iar 79% vizitează platforme de social media
  • Jumătate din ei își verifică e-mail-ul pe smartphone
  • Distracție: 75% dintre tineri vizionează video-uri pe smartphone cel putin odată pe săptămână
  • Smartphone-ul este dispozitivul preferat al tinerilor pentru activități cotidiene precum: să asculte muzică (66%), să știe cât e ceasul (71%) sau să facă poze (65%)

O lume reflectată în multe ecrane

În România, 38% dintre utilizatorii de smartphone spun că accesează mai des internetul de pe telefon decât de pe computer. Doar 17% dintre utilizatorii de smartphone din România folosesc preponderent computerul pentru a intra pe internet.

În același timp, oamenii folosesc mai multe dispozitive decât în trecut. Întrebați în 2012 în legătură cu ce dispozitive utilizează - smartphone, tabletă sau computer, 50% dintre români au răspuns că folosesc un singur dispozitiv, 10% două și doar 2% toate cele 3. La finalul lui 2016, cei mai mulți dintre români (31%) spun că utilizează două dispozitive (unul singur - 25%, trei dispozitive - 15%).

Raport Consumer Barometer 2012-2016 by Vlad Andriescu on Scribd