Romanian Hospitality Awards reprezintă un proiect de promovare și premiere a excelenței din industria ospitalității, organizat de Hospitality Culture Institute și Asociația pentru Promovarea Industriei Ospitalității.

În cadrul galei, antreprenorii și profesioniștii din HoReCa au fost invitați să răspundă unui sondaj live, oferind o imagine actualizată asupra percepțiilor și planurilor industriei pentru anul următor.

Industria HoReCa anticipează o scădere a marginilor de profit în 2026

Astfel, 52% dintre respondenți au declarat că impactul fiscal al schimbărilor legislative reprezintă principala preocupare în pregătirea planurilor pentru 2026, în timp ce 29% se declară îngrijorați de lipsa unei strategii naționale pentru turism și HoReCa.

Deși majoritatea respondenților (51%) se așteaptă la o cerere în creștere pentru serviciile și produsele proprii, aceștia anticipează în același timp scăderea profitabilității.

În ceea ce privește strategia de resurse umane pentru 2026, marea majoritate a respondenților (70%) declară că se vor concentra pe formarea și dezvoltarea echipelor existente, în vreme ce doar 18% prevăd creșterea numărului de angajați.

Cine sunt câștigătorii Romanian Hospitality Awards 2025

Juriul Romanian Hospitality Awards, format din 130 de antreprenori și profesioniști din ospitalitate și industriile conexe, au stabilit performerii anului în cadrul a 19 categorii de jurizare, întregul proces fiind auditat de casa de avocatură Țuca Zbârcea & Asociații. Printre câștigătorii Romanian Hospitality Awards 2025 se numără:

  • Cel mai bun restaurant: NOUA. Bucătărie Românească
  • Cel mai bun hotel: The Marmorosch Bucharest, Autograph Collection
  • Cea mai bună cafenea: Origo Coffee
  • Cel mai bun resto-club: Biutiful
  • Cea mai bună cofetărie: French Revolution
  • Cel mai bun chef: Alex Petricean
  • Cel mai bun antreprenor din HoReCa: Radu Savopol
  • Cea mai bună deschidere: Éto – Cuisine of Now

Lista completă a câștigătorilor poate fi consultată pe site-ul Romanian Hospitality Awards.