Manifestat încă de anul trecut în China, unele state din SUA, cât și din Europa, fenomenul “revenge shopping” a cunoscut amploare pe fondul relaxării măsurilor restrictive luate de autorități după valul 2 al pandemiei.

În China, în vara 2020, când măsurile de lockdown au fost substanțial eliminate, au fost creșteri de comenzi și de până la 90% - conform unor rapoarte BusinessofFashion.com.

Un pas preliminar al acestui fenomen este acela de wishlistare, adică adăugarea produselor dorite în lista de favorite online, pentru “cumpărăturile de consolare” de după.

Multe dintre aceste produse din wishlist sunt exact acele articole pe care lucrul de acasă și distanțarea socială le-au trimis în fundul dressing-ului, precum rochiile, fustele, pantofii cu toc, gențile ori piesele de bijuterie.

GLAMI, primul motor online de căutare de modă din România, raportează o creștere a intenției de cumpărare a utilizatorilor, în contextul în care consumatorii români sunt mai preocupați de achiziții de articole diferite de cele confortabile, de lucru de acasă, precum pijamale, treninguri, hanorace, bluze largi.

Încă din ultimul trimestru al lui 2020, această intenție de cumpărare în redefinire a impactat și articolele adăugate de utilizatori în lista de favorite (wishlist), articole care au crescut de la lună la lună, cu +20% în intervalul ianuarie-martie 2021.

1 din 4 utilizatori înregistrați pe www.glami.ro are o medie de 10 produse în lista de favorite online, majoritatea articole la preț întreg, pe care aceștia le așteaptă la reducere, mai ales având în vedere că 52% dintre români preferă săcumpere online articole la reducere, după cum arată cifrele colectate în cadrul GLAMI Fashion (Re)search, un proiect de analiză a pieței de fashion e-commerce al GLAMI.

Dintre toate țările în care operează GLAMI, România este campioana pieselor trecute pe lista de favorite online/sesiune/utilizator.