Consumatorii au început să se orienteze către telefoane cu o valoare mai mare, arătând o preferință în achiziție către flaghship-urile producătorilor. În decizia de achiziție, consumatorii au fost ajutați de ofertele operatorilor, dar și de promoțiile agresive ale retailerilor, atât offline cât și online.

Pe lângă schimbarea comportamentului utilizatorilor, evoluția pieței de smartphone-uri a fost determinată și de creșterea consumului la nivel general, dar și de schimbarea strategiei producătorilor de smartphone-uri care au lansat în piață mai multe modele de telefoane din segmentele middle și high, mutând astfel și atenția consumatorilor către aceste categorii de smartphone-uri.

Astfel, prețul mediu al smartphone-urilor vândute în România a depășit în primul semestru din acest an valoarea de 200 euro, în creștere cu peste 13% față de prețul mediu înregistrat anul trecut.

Ce smartphone-uri cumpără românii

În primele șase luni ale anului, românii s-au orientat, în achiziția de smartphone-uri, către telefoane din gamele medie și de top disponibile în piață. Mai mult, și-au dorit telefoane cu o durată de viață a bateriei din ce în ce mai mare, arată Avenir Telecom, care aduce în România telefoanele Energizer.

Creșterea timpului de folosire a smartphone-urilor, precum și a consumului de internet și date mobile, a influențat pozitiv vânzările de smartphone-uri, în sensul achiziției telefoanelor mai performante, ca necesitate de utilizare în activități precum gaming, streaming live, navigare pe internet la viteze 4G, socializare etc.

Totodată, dezvoltarea pieței de smartphone-uri a fost susținută și de operatorii telecom. Astfel, faptul că au dat posibilitatea utilizatorilor să achiziționeze smartphone-uri împreună cu internet 4G nelimitat, la prețuri începând cu 5 euro/lună, cum este cazul Telekom, spre exemplu, a reprezentat un alt motor important de creștere a vânzărilor de smartphone-uri.

Foto - depositedhar/Deposit Photos